През 2017 година Renault показа грандиозен концептуален автомобил под името Symbioz, възвестяващ ново електрическо превозно средство за напълно безпилотно пътуване. Прототипът не се появи като сериен модел в гамата на Renault, но името Symbioz беше дадено на новия кросоувър на Renault за европейския пазар.

Вижте как изглежда новото Renault Symbioz  >>  >>  >>

Серийното Renault Symbioz е изградено върху модулната платформа CMF-B и всъщност представлява удължена версия на Captur, който наскоро беше обновен. Двата кросоувъра имат еднаква предна част на купето и еднакво междуосие от 2638 мм. В задната част новото Renault Symbioz се отличава от по-малкия му брат с увеличен надвес и оригинален дизайн. И ако Renault Captur на принадлежи към B-сегмента, то новият Symbioz се нарича представител на началния C-сегмент.

Снимка: Renault

Новият Symbioz съчетава най-доброто от автомобилите на Renault в C-сегмента по отношение на модулен дизайн, свързаност и ефективност. С опита и интелигентните решения, Symbioz отговаря на най-високите стандарти за комфорт в купето, както при кратки, така и при дълги пътувания. Новият кросоувър остава компактен и гъвкав, поради това е насочен към различни типове клиенти.

Проектиран както за градския трафик, така и за семейния живот, Symbioz е наистина универсален. На първо място, това е автомобил за семейства, търсещи пространство, ефективност и съвременен дизайн. Моделът е предназначен и за корпоративни автопаркове, търсещи ниво на електрификация и контрол върху общите оперативни разходи. Новият Symbioz е позициониран между Captur и Austral, като предоставя практично решение за клиенти и от двете категории, като застава на входно ниво в C-сегмента.

Снимка: Renault

С дължина 4,41 метра, широчина 1,80 метра и височина 1,58 метра, новото Renault Symbioz е по-голямо от Captur, като в същото време допълва гамата E-Tech full hybrid, която включва Arkana с дължина 4,57 метра и Austral с 4,51 метра. Пътният просвет е 169 мм.

Новият семеен автомобил, който е едновременно екологичен и икономичен за експлоатация, тежи под 1500 кг. Новият Symbioz потвърждава последователността в стратегията на Renault да удовлетвори пълния набор от изисквания на потребителите, като създаде двойна гама със специализирани платформи.

Снимка: Renault

Интериорът на новото Renault Symbioz е изцяло заимстван от Captur. На предния панел има 10,4-инчов централен екран на мултимедийната система OpenR с операционна система Android Automotive 12. Тя поддържа всички услуги на Google, свързва смартфони с приложенията Android Auto и Apple CarPlay, както и повече от 50 приложения на трети страни. Пред водача е монтиран 10,3-инчов дигитален приборен панел, а срещу доплащане се предлага аудиосистема Harman/Kardon с 9 високоговорителя.

Снимка: Renault

Новото Renault Symbioz е способно да приспособява своя багажник и салон според нуждите на семейството, с полезни технологии, които предоставят добавена стойност и компактни размери, идеални и за шофиране в града. Основният акцент е поставен върху практичността. Подобно на Capture, задният диван е монтиран на релси с обхват на движение от 160 мм.

Ако преместите седалката докрай назад, обемът на багажника ще бъде 492 литра. Ако пожертвате комфорта на пътниците и преместите задната седалка напред, тогава обемът нараства до 624 литра. При напълно сгънати облегалки на втория ред в съотношение 60:40, багажникът образува равен под и побира 1582 литра.

Снимка: Renault

Има и множество отделения за дребни предмети в купето с общ капацитет от 24,7 литра. Има и четири USB-C конектора - по два отпред и отзад, електрически задвижван капак на багажника и интерактивния стъклен панорамен покрив Solarbay. За най-високата безопасност на пътниците и за да се спазват разпоредбите на Европейския съюз, новият Symbioz във версията Iconic разполага с 29 електронни системи за безопасност в помощ на водача за комфорт при шофиране, включително автопилот от второ ниво с адаптивен круиз контрол.

Снимка: Renault

Засега новото Renault Symbioz ще се задвижва от хибридната система E-Tech full hybrid, вече позната от други модели на Renault. Тя се състои се от 1,6-литров 4-цилиндров бензинов двигател с атмосферно пълнене с мощност 94 к.с., стартер-генератор с 25 к.с. и електромотор с 49 к.с., както и свързана към тях роботизирана скоростна кутия без синхронизатори и съединител. Общата мощност на системата е 145 к.с., а системният въртящ момент е 205 Нм. Задвижването на кросоувъра е само предно. Капацитетът на батерията е 1,2 кВтч и няма възможност за презареждане от контакт.

Подобно на по-малкия си брат Captur, новият кросоувър Renault Symbioz ще се произвежда в испанския завод на Renault във Валядолид. Приемането на поръчки ще започне през юли, цените ще станат известни по същото време, а началото на продажбите е насрочено за септември.