На автосалона в Пекин Volkswagen представи концептуален електрически кросоувър с напълно нов дизайн. Новият ID. Code има за цел да представи новия облик на марката в Китай. Volkswagen описва колата като от класа на 5-метровите SUV, но признава, че напомня повече на Gran Turismo.

Вижте как изглежда новият футуристичен Volkswagen ID. Code  >>  >>  >>

Като всеки модел от семейството ID. на марката, новият ID. Code е с чисто електрическо задвижване. Електричеството идва не само от задължителната литиево-йонна батерия, но и от фотоволтаична система, която е интегрирана в прозрачния "енергиен покрив". Новият ID. Code е оборудван с автономно шофиране от ниво 4. В този режим човекът зад волана може да чете или да гледа филм.

Снимка: Volkswagen

Във външния вид на новия ID. Code се откроява плоското предно стъкло. Страничните повърхности изглеждат чисти и гладки. Дори дръжките на вратите са изоставени и вместо това има малки сензорни полета в B-колоната.

Самите врати се отварят и затварят електрически. Външните огледала са проектирани като камери. Гладките повърхности на корпуса са предназначени да отразяват околната среда като на самолет. Експертите по дизайн използват термина "течност", за да опишат оптичния ефект. Този ефект се подсилва от синия цвят на екстериора.

Снимка: Volkswagen

Светлината играе особено важна роля за автомобила. Тя позволява на новия електрически кросоувър да комуникира със заобикалящата го среда. Отпред има непрекъсната светлинна лента, която показва различни цветови преливания в зависимост от ситуацията и режима на шофиране.

В средата е интегрирано светещо лого на Volkswagen. Отляво и отдясно има U-образни 3D "очи", които могат да намигат за поздрав. В автономен режим тези "очи" симулират движение, което минувачите трябва интуитивно да разберат като сигнал. В задната част, наподобяваща на купе, има светлинна лента, подобна на тази отпред, но тук е с логото на VW, светещо в червено.

Снимка: Volkswagen

Впечатление прави, че спойлерът на покрива се простира далеч в задната част. Той е отворен отпред на покрива, за да може вятърът да протича под него. Това не само оптимизира аеродинамиката, но и издухва дъждовната вода от задното стъкло, защото няма чистачка на задното стъкло.

Зоната под светлинната лента е проектирана като частично прозрачен LED екран. Ако не е активна, зоната се появява в цвета на каросерията. В противен случай той може например да благодари на другите участници в движението с показано сърце. Когато се приближите до колата, "очите" гледат в посоката на приближаващия човек. Ако това бъде разпознато, започва сценарий за добре дошли, който включва намигване и последваща усмивка.

Снимка: Volkswagen

В същото време на светлинния екран се показва "Добре дошли". Страничните прозорци са проектирани като частично прозрачни дисплеи. Когато се приближите, се появява поддържан от изкуствен интелект аватар, който ви напомня например да вземете чадър, ако се очаква дъжд. Информацията може да се конфигурира и да се показва на прозореца на задната врата, като нивото на зареждане и обхвата или напомняне за често забравени предмети.

Снимка: Volkswagen

Същият аватар като отвън се използва и в интериора на новия ID. Code и предоставя на пътниците всякакъв вид информация. Интериорът с неговите четири индивидуални седалки, представлява един вид салон. За високия комфорт на пътниците се грижат висококачествени и екологични материали, несъдържащи животински произход. Новото усъвършенствано озвучаване, околното осветление и климатичните системи осигуряват комфорт при пътуване като в частен самолет.

Снимка: Volkswagen

Вътрешността на зоните на прозореца се превръща в дигитална сцена за аватара и другите дисплеи. Вътре има широк екран, който се простира по цялата вътрешна ширина до вратите, както и проекционен дисплей с функция за добавена реалност. Управлява се с контролен бутон, който се прибира в автономен режим. След това предните седалки могат да се завъртят на 180 градуса, така че да седнете един срещу друг. Като алтернатива седалките могат да се поставят в позиция за сън или да се завъртят навън за влизане и излизане.

Снимка: Volkswagen

Централната конзола е монтирана на релса и може да се мести. В нея е интегриран хладилник. Вградената поставка за чаши може да се трансформира в елегантна лампа. На борда на ID. Code можете да поставите колата в хигиенен режим. Въздухът в колата се пречиства с помощта на ултравиолетова светлина, вакуумен робот Lupo и въздушни филтри с антибактериално покритие.

Снимка: Volkswagen

Главният дизайнер на Volkswagen - Андреас Минд, дефинира новия дизайн на марката, апрототипът ID. Code показва как трябва да се приложи към Китай. Философията на Минд се основава на три стълба, всички започващи с S: стабилност, симпатия и "тайният сос". Последното означава функции и форми, които са предназначени да изненадат и вдъхновят ентусиазъм.

Отсега нататък тези три стълба ще определят глобалния дизайн на Volkswagen . Дизайнерският екип обаче иска конкретно да отговори на желанията и законовите изисквания на големите пазари. Тънката кабина на каросерията и мощните калници, както и С-колоните, които напомнят на първия Golf, гарантират стабилност.

Снимка: Volkswagen

За китайските клиенти, запознати с технологиите, стълбът на симпатията се състои от високотехнологични характеристики. Към това се добавят хармоничните пропорции на каросерията и приятелски изглеждащият шрифт. Интерактивните светлинни системи са предназначени да представят изненадващия "таен сос".

Концептуалният Volkswagen ID.2all беше първата дизайнерска разработка на Андреас Минд във Volkswagen. Колата изглеждаше много конвенционална, докато концептуалният модел ID. Code вече изглежда значително по-футуристично.