Японската компания Mazda представи новия 7-местен кросоувър CX-80. След пускането на пазара на CX-60 през 2022 година, изцяло новата Mazda CX-80 е вторият от двата нови луксозни модела за Европа от гамата на компанията. Това е най-просторният автомобил в европейската гама на Mazda и ще стане новият флагман на марката в региона. Новата Mazda CX-80 е предназначена предимно за Европа и Азия. Новият модел ще се произвежда в Япония.

Вижте в детайли новата Mazda CX-80 със 7 места  >>  >>  >>

Просторна, удобна, многофункционална и страхотна за шофиране, изцяло новата Mazda CX-80 съчетава прогресивен дизайн, кодиран в японската естетика, с превъзходна технология и функции, като доставя характерното удоволствие при шофирането, предоставяно от всяка Mazda и най-ярко изразено в емблематичния роудстър Mazda MX-5.

Снимка: Mazda

Пропорциите и каросерията на новия кросоувър Mazda CX-80 го правят да изглежда много елегантен, внушителен и луксозен. В тази последна еволюция на уникалния стил Kodo, дизайнерите на Mazda са се фокусирали върху елегантността и чистотата на фината японска естетика, която премахва всички ненужни елементи. Целта на опитните майстори на Mazda, постигната чрез уникалния практически подход, е да проектират автомобили, които биха могли да бъдат произведени само в Япония.

Новата Mazda CX-80 има оригинална каросерия с дължина почти 5 метра, ширина 1,89 метра, височина 1,71 метра, а междуосието е 3,12 метра. С тези размери изцяло новата Mazda CX-80 е по-дълга, по-висока и има значително по-дълго междуосие от CX-60. Зад стилния екстериор се намира първокласен салон. Предният панел е с 12,3-инчов широкоекранен екран на мултимедийната система, виртуални инструменти и скъпа облицовка е заимстван от Mazda CX-60 без промени.

Снимка: Mazda

Изцяло новата Mazda CX-80 ще се предлага с 6 луксозни места или със 7 седалки с избор от три конфигурации на втория ред, включително избор от две отделни първокласни седалки, комбинирани с централна конзола или преминаване към третия ред, където са двойно сгъваемите плоски седалки. Седалките на втория ред са с надлъжно регулиране в диапазона от 120 мм. Обемът на багажника е 258 литра зад третия ред седалки и 687 литра със сгънати трети ред седалки, а ако се сгънат вторият и третият ред седалки, товарният капацитет нараства до 1971 литра.

Снимка: Mazda

Изцяло новата Mazda CX-80 разполага с технология, подходяща за флагмана на европейската моделна гама на Mazda и включва три нови функции: ново гласово управление в автомобила чрез Alexa, нова хибридна навигационна система, комбинираща предимствата на услуги онлайн и офлайн, както и нов изглед на теглича на ремаркето (Trailer Hitch View), който използва централния дисплей и усъвършенстваната графика, за да помогне за позиционирането на автомобила спрямо ремаркето. Изцяло новата Mazda CX-80 има впечатляващ капацитет на теглене от 2500 кг.

Снимка: Mazda

При пускането на пазара новата Mazda CX-80 ще се предлага с избор от два варианта на задвижване - акумулаторен хибрид с бензинов двигател и електромотор и турбодизелов агрегат с технология мек хибрид. Първият вариант е зареждащ се в контакта Plug-in хибрид e-Skyactiv PHEV, комбиниращ 2,5-литров 4-цилиндров бензинов двигател, електрически мотор и батерия с батерия с капацитет 17,8 кВтч. Хибридното задвижване e-Skyactiv PHEV има обща системна мощност от 327 к.с. и 500 Нм въртящ момент и предлага завладяваща производителност с отлични екологични характеристики.

С това задвижване Mazda CX-80 e-Skyactiv PHEV ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,8 секунди, има максимална скорост от 195 км/ч и предлага изцяло електрическо шофиране до 63 км. Моделът е много екологичен и показва среден разход на гориво от 1,6 л/100 км и емисии на CO2 от само 36 г/км според WLTP и електроенергия от 23,9 кВтч/100 км. Комбинираният разход на гориво с разредена батерия е 8,1 л/100 км.

Снимка: Mazda

Вторият вариант е високоефективен 3,3-литров 6-цилиндров редови турбодизелов агрегат e-Skyactiv D, включващ 48-волтовата мека хибридна система M Hybrid Boost 48V на Mazda, която осигурява много ниски емисии и икономия на гориво за сегмента. Батерията с капацитет само 0,33 кВтч е разположена под седалката на предния пътник.

Турбодизеловият мотор генерира мощност 254 к.с. и максимален въртящ момент от 550 Нм, като ускорява новата Mazda CX-80 e-Skyactiv D от 0 до 100 км/ч за 8,4 секунди, като достига максимална скорост от 219 км/ч. Средният разход на гориво по WLTP е 5,7-5,8 л/100 км, а емисиите на CO2 са в рамките на 148-151 г/км.

Снимка: Mazda

И двата агрегата са съчетани с 8-степенна автоматична трансмисия и системата за задвижване на всички колела i-Activ на Mazda. Интелигентният избор на задвижване на Mazda (Mi-Drive) също предлага избор от четири режима на задвижване, плюс изцяло електрически режим EV за зареждащия се хибрид PHEV, както вече беше въведено в Mazda CX-60.

Платформата на новата Mazda CX-80 включва предно окачване с двойни носачи и многораменно задно окачване, за да се осигурят високи нива на комфорт при возене, стабилна стойка и плавен контрол на каросерията. Неговата система за постоянно задвижване на всички колела със задно задвижване съчетава стабилността и сцеплението на AWD с неутралните характеристики на завиване на настройката със задвижване на задните колела.

Снимка: Mazda

Изчерпателната гама от усъвършенствани системи за подпомагане на водача i-Activsense на Mazda CX-80 е насочена към оценка от 5 звезди за безопасност на Euro NCAP. Новите функции за безопасност, дебютиращи в Mazda CX-80 включват Cruising & Traffic Support (CTS) с нова поддръжка при неотзивчив водач, намеса на интелигентна спирачка със смекчаване на челния сблъсък и аварийно поддържане на лентата с нов преден асистент за избягване на трафика.

Продажбите на изцяло новата Mazda CX-80 ще започнат през есента на 2024 г. У нас премиерата на новата Mazda CX-80 ще се състои на автосалона в София, който ще се проведе от 18 до 27 октомври.