Новият Opel Frontera носи името на легендарен всъдеход, но е модерен SUV
Германският семеен кросоувър привлича със свеж дизайн, има до 7 места и се предлага като хибрид и електромобил
В началото на 2024 година Opel обяви, че новият SUV на марката, който беше представен същата пролет, ще носи името на легендарния всъдеход Frontera. Още тогава беше малко изненадващо, че германците са решили да използват името Frontera. Това е модел с отлични офроуд качества, който Opel представи през 1991 г. и се произвеждаше по лиценз на Isuzu до 1998 г. като Frontera A с две различни каросерии - Frontera Sport с 3 врати и Frontera с 5 врати и удължено междуосие. През същата 1998 година беше представено второто поколение на модела, което се предлагаше като Frontera B, а през 2004 година Opel прекрати производството на този автомобил.
Opel Frontera Sport с 3 врати и Frontera с 5 врати в двете поколения от 1991 г. и 1998 г.
Снимка: OpelПовече от 20 години след спирането на легендарния офроуд модел, Opel отново върна в гамата си името Frontera, но сега то е символ на нещо съвсем ново и нещо съвсем различно. С представянето и лансирането на новата Frontera, Opel допълни гамата си от кросоувъри и SUV, която включва Mokka и новият Grandland. В тази гама Mokka е модерният градски кросоувър, Grandland е големият SUV с наистина много опции, а Frontera е рационалният и практичен семеен пътнически автомобил.

Новият Opel Frontera пристигна в България на конкурентни цени
Сега Opel разполага с изцяло нов SUV, който е проектиран да отговори на почти всяко предизвикателство. Новата Frontera има нова цел, нови амбиции и съвсем нов подход към потребителите. Тя предлага модерен дизайн, просторен салон с до 7 места, хибридно или изцяло електрическо задвижване, добър баланс между динамика и разход на атрактивна цена, с което има за цел да привлича семейства.
Вижте галерията със снимки на новия Opel Frontera >> >> >>
Кросоувърът е дълъг 4385 мм, широк е 1795 мм и е висок 1635 мм, а междуосието е 2670 мм. Пътният просвет е цели 20 см. Формата на каросерията е по-скоро правоъгълна, което подсказва, че в салона има много пространство. Новата Frontera може да бъде оборудване с 16- или 17-инчови алуминиеви джанти, с адаптивни LED фарове и е оцветена в един от шестте цвята, които могат да контрастират с белия или черния покрив. Както във всички съвременни модели на Opel, отпред е поставена черната маска във вид на визьор на каска, която от Opel наричат Vizor.
Под нея се намират вентилационни отвори, които са внимателно интегрирани в предната броня. При по-високото ниво на оборудване GS на хибридния модел, логото на Opel е в черно и се слива с черния Vizor. Профилът е изненадващо мускулест. Острите линии отпред, в долната част на вратите и отзад над калниците придават на Frontera стабилна стойка. Особено добре изглежда двуцветната каросерия, като единият вариант е зелена с бял покрив при хибридната версия, а другият вариант е червена каросерия и черен покрив, каквато е електрическата версия. В задната част е поставен дискретен спойлер, а светлините са двуетажни.
В интериора на новия Opel Frontera ни посреща атмосфера, която разпознаваме от големия Grandland. Пред водача е разположен 10-инчов екран с четливи дигитални инструменти, докато в средата на таблото е новият 10,25-инчов сензорен дисплей на мултимедийната система, който може да се свързва безжично със смартфон чрез Android Auto и Apple CarPlay. Сензорният екран на мултимедийната система работи бързо и отзивчиво, повечето функции се управляват прецизно.
Непосредствено под него са вентилационните отвори и практичните физически бутони за климатика. Под тях има безжичното зарядно за смартфон, а на централния турел е разположено малкото лостче за превключване на режимите на автоматичната скоростна кутия. Новата Frontera се предлага само с автоматична скоростна кутия и това ще се хареса на повечето млади потребители.
Седалките са удобни и се оказаха чудесно място за пътуване по време на няколкочасов маршрут. Позицията на водача е добра, а обзорът е отличен, благодарение на високата позиция на седене и големите стъклени повърхности. Има много места за поставяне на предмети в салона, между водача и пътника, в корите на вратите и в жабката.
Семейният характер на новия Opel Frontera изпъква най-вече в пространството със задните седалки, където има много място за пътниците. На задната седалка пътуват удобно по-скоро двама човека, но дори и за трима пътници няма да е твърде тясна. Благодарение на междуосието от 2670 мм и формата на Frontera, пътниците на задната седалка имат достатъчно място както за краката, така и за главите.
Новата Frontera се предлага и със 7 места, което я прави чудесен семеен автомобил, в който просторът е почти изумителен. В салона има множество практични решения. Задните врати се отварят почти под ъгъл от 90 градуса, което позволява лесно влизане и излизане, както и лесен монтаж на детско столче.
Багажникът на Frontera е с внушителен обем от 460 литра, който нараства до впечатляващите 1600 литра със сгънати задни седалки, разделени в съотношение 60:40. Същият багажник се предлага и в електрическата версия. Има и втори под, включен в стандартното оборудване. Височината на товарния праг е 78 см. Хората, които имат нужда от още пространство за багаж, могат да изберат опционалните релси на покрива.
Новият Opel Frontera предлага два типа задвижване - хибридно или напълно електрическо. На българския пазар има две хибридни версии, като и двете комбинират 1,2-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател с автоматична трансмисия и 48-волтова електрическа система. Едната хибридна версия е с мощност 110 к.с., а другата - със 145 к.с. Втората версия е по-динамична, като предлага оптимален баланс между пъргаво ускорение и нисък разход на гориво.
Бензиновият двигател е с мощност от 145 к.с. при 5500 об/мин и 230 Нм въртящ момент при 1750 об/мин. Той е съчетан с 6-степенната автоматична трансмисия с двоен съединител eDCT, в която е интегриран електрически мотор, който доставя допълнителна мощност от 28 к.с. и 55 Нм въртящ момент. С този хибриден двигател Frontera ускорява от 0 до 100 км/ч за 9 секунди и развива до 190 км/ч.
Хибридното задвижване прави новата Frontera практична в града и динамична на магистралата. В града електрическият мотор осигурява плавно и отзивчиво задвижване при по-ниски скорости. При по-високо темпо помага на бензиновия двигател да бъде по-отзивчив и по-пъргав. Хибридната система осигурява оптимален баланс между динамика и нисък разход на гориво, като бензиновият двигател работи много гладко и тихо. Дори когато настъпите газта докрай, хибридната системата запазва спокойствие.
Бензиновият двигател издава дрезгав звук, който не дразни слуха, дори напротив. Хибридното задвижване осигурява пъргав старт с електромотора, а на магистралата колата има достатъчно мощност от бензиновия турбодвигател. Комбинацията от хибридно задвижване и автоматична трансмисия прави шофирането лесно, а самата система наистина е ефективна. Разходът в комбиниран цикъл е 5,5 л/100 км. На магистралата със 130 км/ч Frontera харчи около 6,5 л/100 км, но в града бордовият компютър показваше 4,9 л/100 км.
Напълно електрическият Opel Frontera Electric използва батерия с капацитет 44 кВтч, която захранва електромотора с мощност 113 к.с. и въртящ момент от 125 Нм. За кросоувър със собствено тегло от 1439 кг, това е достатъчно да се справи с градските маршрути. С напълно заредена батерия новата Frontera Electric може да измине автономен пробег от 305 км, а в града и повече.
По време на тестовото шофиране, бордовият компютър показа 13 кВтч по междуселищни пътища, което би трябвало да позволи автономен пробег от над 340 км. От станция с мощност 11 кВт, пълното зареждане на батерията ще отнеме приблизително 5 часа, докато на станция за бързо зареждане DC с мощност до 100 кВт, батерията се зарежда от 20% до 80% за 26 минути.
През тази година ще се появи версия с по-голяма батерия с капацитет 54 кВтч, способна да измине над 400 км с едно зареждане. В града Opel Frontera Electric има достатъчно мощност, за да спринтира динамично от място до 50 км/ч, но от 0 до 100 км/ч са му необходими 12,1 секунди.
На магистралата Opel Frontera Electric с лекота достига електронно ограничената максимална скорост от 140 км/ч, като кросоувърът я поддържа без никакви усилия. Кросоувърът остава все така тих и в салона проникват само шумовете от вятъра и гумите.
Независимо с какво задвижване ще изберете Frontera - хибридно или изцяло електрическо, можете да очаквате директно кормилно управление и стабилно пътно поведение за SUV, благодарение на специалната настройка на шасито, разработена от експертите на Opel в централата на марката в Рюселсхайм. Германските инженери са оптимизирали контрола на купето и типичната за Opel динамика, дори при шофиране с високи скорости на магистралата.
На пътя новата Frontera показва германските гени на Opel. Въпреки че е предимно семеен модел, окачването е настроено да не бъде прекалено меко, което го прави много стабилен в завоите, а каросерията не се наклонява осезаемо в завоите. На път с повече завои, поради ниския център на тежестта заради батерията при Frontera Electric, този SUV има достатъчно сцепление, и е стабилен на пътя.
Когато пуснете педала на газта, веднага се усеща, че електрическият кросоувър спира, тъй като зарежда батерията. Всичко това допринася за комфортно пътуване и стабилно пътно поведение, типично за германски автомобил. Новият Opel Frontera е практичен, просторен и лесен за шофиране, което го прави подходящ за семейства.
Новият Opel Frontera се продава в България на конкурентни цени за семеен SUV. Автомобилът предлага всичко, което е нужно за ежедневно пътуване и работа, както и за семейни пътешествия или приключения с приятели и домашни любимци. Цената на новата Frontera започва от 43 495 лева за хибрида със 110 к.с., докато със 145 к.с. струва 45 155 лева. За Frontera с хибридните агрегати се предлага и пакетът със 7-места, който включва трети ред с две допълнителни седалки и USB-C порт за тях на цена от 1545 лева. Така Frontera може да ползва данъчен кредит за фирми.
Цената на изцяло електрическия Opel Frontera Electric започва от 52 885 лева за базовия модел в ниво Edition и достига 56 750 лева за по-високото оборудване GS. Докато хибридната версия на Opel Frontera се предлага с опция за 7 места, моделът на ток Frontera Electric е само с 5 места, но запазва обема на багажника си. Новият Opel Frontera се произвежда в завода на Stellantis в Търнава, Словакия.
Технически характеристики
Opel Frontera Hybrid 145 e-DCS6
Размери
Дължина: 4385 мм
Широчина: 1795 мм
Височина: 1635 мм
Междуосие: 2670 мм
Собствено тегло: 1269 кг
Обем на резервоара: 44 литра
Двигател
Тип: 3-цилиндров с турбокомпресор + електромотор
Работен обем: 1199 куб. см
Максимална мощност: 145 к.с. при 5500 об/мин
Максимален въртящ момент: 230 Нм при 1750 об/мин
Скоростна кутия: 6-степенна автоматична с двоен съединител
Задвижване на колелата: предно
Показатели
Максимална скорост: 190 км/ч
Ускорение от 0-100 км/ч: 9,0 секунди
Среден разход: 5,5 л/100 км
Емисии на СО2: 122 г/км
Цена на модела с ДДС: от 45 155 лева (Edition)
Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.