Четвъртото поколение на емблематичния роудстър Mazda MX-5 се произвежда от осем години, а първата модернизация се състоя през 2018 г. Сега двуместният автомобил претърпя нова модернизация. Засега обновяването засяга само модела за японския пазар, където Mazda MX-5 се продава под името Mazda Roadster.

Като част от втория малък фейслифт, роудстърът придоби изцяло LED оптика. Дневните светлини са преместени от бронята към основните фарове. На радиаторната решетка вляво от регистрационния номер има радар, благодарение на който Mazda MX-5 най-накрая има адаптивен круиз контрол.

Снимка: Mazda

Дизайнът на джантите също е ревизиран и към цветовата палитра е добавен нов нюанс - сив металик Aero. Интериорът е почти непроменен, но има дългоочаквана иновация - малкият монитор на мултимедийната система отстъпи място на нов централен 8,8-инчов екран с най-новия софтуер. За щастие е запазена кръглата шайба за управление на главното меню.

Вижте как изглежда обновената Mazda MX-5  >>  >>  >>

Има и технически промени. Базовият 1,5-литров 4-цилиндров атмосферен двигател с мощност 132 к.с. е получил още 4 к.с., но това увеличение е налично само при работа с високооктанов бензин. По-големият 2,0-литров 4-цилиндров атмосферен бензинов двигател с мощност 184 к.с. и 205 Нм въртящ момент до голяма степен не е променен, но от Mazda казват, че са поработили върху звука му.

Снимка: Mazda

Все още има две скоростни кутии - 6-степенна механична и 6-степенна автоматична. Роудстърът с механична скоростна кутия вече разполага с нов диференциал с ограничено приплъзване, който осигурява различни степени на блокиране по време на ускорение и спиране.

Реакцията на педала на газта също е подобрена, а стабилизиращата система има специален режим Track (писта), при който електрониката практически не се намесва в процеса на шофиране. Всички варианти на Mazda MX-5 имат пренастроено електрическо сервоуправление, като Mazda обещава по-чиста и по-отзивчива реакция на волана.

Снимка: Mazda

В Япония обновените роудстъри Mazda MX-5 и Mazda MX-5 RF ще бъдат пуснати в продажба около средата на януари. Няма съмнение, че подобни промени скоро ще засегнат и версиите за останалите пазари. Пускането на модернизираната Mazda MX-5 автоматично означава, че сегашното поколение ще остане още няколко години на пазара.

Пуристите определено ще оценят това решение, като се има предвид, че Mazda вече каза, че ще електрифицира следващото поколение на модела, за да отговаря на все по-строгите изисквания за емисиите. Първото поколение на Mazda MX-5 дебютира през 1989 г. От тогава до сега са произведени над 1,2 милиона автомобила в общо четири поколения на модела.