Тези кабриолети превръщат обикновеното пътуване в наслада
Шофирането под открито небе е чудесен начин да освежите сетивата си и едва ли има по-подходящо време да опитате от лятото
Малко са удоволствията от шофирането, които могат да се справят със свалянето на покрива в топлия летен ден. На правилния път и в правилната кола, усещането ви за удоволствие ще бъде засилено от всички допълнителни аромати, гледки и звуци, които идват директно при вас, когато шофирате на открито. Всъщност свалянето на покрива в кабриолет може да подобри почти всяко пътуване, денем или нощем, на топло или студено време.
Добрата новина е, че кабриолетите се предлагат във всякакви форми и размери, от компактни модели с текстилен покрив до луксозни спортни коли. Всеки от тях има за цел да предизвика допълнително удоволствие в ежедневното ви шофиране, като предоставя възможност да се запознаете отблизо с пътуването под открит покрив.
Вижте Топ 10 на най-добрите роудстъри и кабриолети >> >> >>
Нашият списък тук покрива до голяма степен пълния спектър от кабриолети и роудстъри, но всички те имат способността да се използват всеки ден. Това означава, че сме пропуснали олекотените специални автомобили в лимитирано производство.
Нашите автомобили в класацията Топ 10 споделят и способността им всеки от тях да превърне обикновеното пътуване в момент, в който да се насладите. Ако преди не сте имали удоволствието да шофирате с открит покрив, тогава наистина трябва да пробвате и всяка една от тези коли ще се окаже идеалното въведение за насладата.
1 място - Mazda MX-5
Има причина Mazda MX-5 да е най-продаваният роудстър в света. Всъщност причините са много. Близо 35 години след дебюта на оригинала, компактният японски двуместен автомобил продължава да предлага достъпно забавление на водача и представлява един от най-бързите и лесни начини да се насладите на хубавото време с едно сваляне на текстилния покрив или металния при MX-5 RF.
Голяма част от привлекателността на Mazda MX-5 се крие в традиционното задно задвижване с разположение на двигателя отпред, което предлага пъргаво, динамично и регулируемо управление с газта. След това идва и фактът, че той се вписва в почти същия компактен формат като своя прадядо от 1989 г. и тежи около 1000 кг - малко автомобили се чувстват толкова гъвкави и с правилния размер на пътя.
Това също така означава, че дори базовият 1,5-литров 4-цилиндров двигател със 132 к.с. се чувства достатъчно динамичен, въпреки че по-мускулестият 2,0-литров 4-цилиндров мотор със 184 к.с. получава по-твърдо окачване и диференциал с ограничено приплъзване.
Роудстърът Mazda MX-5 се предлага с платнен покрив, който се сваля ръчно и може да се спусне за секунди с една ръка и да се повдигне също толкова лесно, когато е необходимо. За тези, които търсят малко допълнителна сигурност и комфорт, версията RF разполага със сгъваем твърд покрив с механизъм.
Която и да изберете, Mazda MX-5 е идеалната кола, за да се възползвате максимално от слънцето. От друга страна, MX-5 е почти толкова лесна за управление, колкото всяка Mazda, благодарение на леките и прецизни реакции, отличното качество на изработката и ниските експлоатационни разходи.
Салонът е компактен, а багажникът е само 150 литра, но тук има достатъчно място за почивните дни и достатъчно финес и комфорт, така че ежедневното пътуване до работното място да ви доставя удоволствие, особено когато грее слънце.
2 място - Porsche 718 Boxster
Още с появата си през 1996 година Porsche Boxster винаги е в сянката, хвърлена от легендарния 911 и заради това тази машина със средно разположен двигател не винаги получава заслуженото. Но когато пътищата са добри и слънцето грее, има малко коли, които са по-забавни и увлекателни от Porsche Boxster.
Появата на 4-цилиндровите двигатели през 2016 г. открадна част от привлекателния му звук на Porsche, но няма съмнение в силата на агрегатите с турбокомпресор, които бият по динамика старите 6-цилиндрови мотори, особено за скорост по права линия. И ако искате пълния механичен оркестър, тогава 4,0-литровият GTS с удоволствие ще ви го осигури, особено когато покривът е свален - нещо, което може лесно да се постигне с натискането на един бутон.
Когато платненото покритие е прибрано, ще можете да се насладите на вълнуващи пътешествия дори и на дълги разстояния. Независимо от двигателя, шасито на Porsche Boxster е това, което блести най-ярко, неговото перфектно балансирано и безкрайно прецизно управление ви въвлича в действието. След това има директно кормилно управление, голямо сцепление, отличен контрол и спирачки, които са толкова прогресивни, колкото и мощни.
Приемете нещата малко по-лесно и ще откриете интериор, който е просторен и богат на качествени материали, плюс две отделения за багаж - едно отпред и друго отзад, които правят този модел един от най-практичните двуместни роудстъри. Очаквано Porsche 718 Boxster не е евтино, но невероятното инженерство и гениалните способности означават, че колата си заслужава високата цена.
3 място - Audi TT Roadster
Още с появата си, Audi TT Roadster играе ролята на елегантен, стилен, практичен, специален ежедневен модел за шофиране, който продължава да е в добра форма въпреки напредналата си възраст.
Запалените шофьори може да открият, че TT Roadster е твърде лесен и спокоен за шофиране, но неговата непретенциозна лекота на използване прави колата привлекателна за тези, които искат само малко подправка с избора си на джанти.
Приятното управление на Audi TT и бензиновият турбомотор TFSI го правят достатъчно бързо и разумно забавно, когато искате, дори и в базовата версия. Гамата от двигатели започва с 2,0-литров вариант със 197 к.с., но върви нагоре, за да включва избор от 245 к.с., 306 к.с. в TT S и 400 к.с. при TT RS. Базовият двигател може да бъде с предно задвижване, докато останалите са само със задвижване на четирите колела Quattro.
Тази гама от опции за двигател и задвижване е ключова част от силата на автомобила, също толкова важна, колкото и нейният солидно изграден и привлекателен интериор или нейния модерен външен вид. Тогава няма нужда да вземате решение с разума или сърцето. За съжаление скоро TT ще изчезне от ценовите листи, като още една жертва на стремежа към електрификация.
4 място - Porsche 911 Cabriolet
В продължение на десетилетия Porsche 911 е един от най-харесваните спортни автомобили, които могат да се купят с пари и привлекателността му може да се засили само със свалянето на покрива. Пуристите ще се въздържат от мисълта за 911 Cabriolet, но с най-новата машина от поколение 992 получавате всички обичайни акценти на открито, но без нито един от динамичните недостатъци.
Изключително твърдото шаси означава, че кабриолетът се справя по същия прецизен и отговорен начин като купето и докато историческите характеристики на управление на 911 бяха опитомени през годините, с утвърдения от времето задно разположен двигател, Porsche все още се усеща като нищо друго на пътя.
Освен това е бърз, като дори базовата Carrera с 380 к.с. може да ускори от 0 до 100 км/ч за 4,4 секунди, задвижвана от 6-цилиндров двигател, от който все още може да ви настръхне косата. За тези, които търсят най-добрата машина за адреналин, тогава само Turbo S ще свърши работа.
Като всички 911, кабриолетът е с 2+2 места, въпреки че тези задни седалки са по-скоро запазени за много малки деца. Когато не се използват, те могат да се сгънат и да освободят допълнителен капацитет за още багаж.
Практичността е подобрена от изолирания и електрически задвижван покрив от плат, който придава финес, когато е на място, но може да се спусне бързо и лесно, когато искате да се запознаете отблизо с природата. Ако не искате пълното изживяване с кабриолет, версията Targa с твърд сгъваем покрив също ще свърши работа, осигуряваща перфектната стойка на пътя.
5 място - BMW Серия 4 Cabriolet
Новото поколение на BMW Серия 4 Cabriolet дебютира през 2021 г. Подобно на Z4, той смени сгъваемия метален покрив с по-лек от текстил, който тежи със 150 кг повече от еквивалентно купе поради усилванията, необходими за компенсиране на отрязването на покрива и има същия доста противоречив стил на радиаторната решетка, който привлече толкова много критики.
Това е четириместен кабриолет, който се стреми да предложи вълнуващо пътуване на цялото семейство. В горния край на моделната гама са версиите M4 Competition и M440i xDrive със задвижване на четирите колела, които се отличават с много спортна агресия и привлекателност за водача. В началото на гамата има модели с 4- и 6-цилиндрови бензинови и дизелови двигатели с по-достъпни цени и балансиран характер на движение.
От BMW са подобрили изолацията на пътническия салон и изтънчеността на движението в този автомобил. Това е кабриолет, в който можете лесно да водите разговор, когато покривът е свален и прозорците са вдигнати. Качеството на салона е на много високо ниво. Това е един много завършен кабриолет, който със сигурност ще се хареса на всеки, готов да превъзмогне огромната решетка.
6 място - Bentley Continental GTC
Вероятно това е най-добрата разновидност на Bentley Continental. Ако ще имате един от най-разкошните, скъпи и грабващи вниманието модели на пазара, тогава можете да стигнете докрай и да изберете кабриолета, за да можете по-ясно да виждате света, който ви гледа, докато вие господствате над него.
Можете да имате колата с 6,0-литров турбодвигател W12, но в най-добрия си вид Continental GTC се задвижва с 4,0-литров V8 с двоен турбокомпресор с 550 к.с., който има повече от достатъчно облицовани с кадифе мускули, за да получите истинско изживяване, когато бързате.
Звукът му преминава от груб рев до нещо съвсем меко и по-сдържано, когато просто се движите. Това все още е истински автомобил от клас Gran Turismo по душа, така че въздушното окачване може да осигури най-мекото возене, докато интериорът обгръща вас и трима спътници в ненадминат лукс.
Богатството на материалите, първокласното качество на изработката и чистото чувство за превъзходство са трудни за превъзмогване. Безспорно вие имате един от най-разкошните и най-желани кабриолети на планетата. Добавете красотата на сгъваемия за секунди текстилен покрив, който ви позволява да се наслаждавате на възхитените погледи и ви дава най-доброто изживяване.
7 място - Lexus LC Cabriolet
Със своя привлекателен дизайн на концептуален автомобил, превъзходен луксозен интериор и атмосферен V8 двигател с 477 к.с., Lexus LC Cabriolet няма проблем да привлече вниманието.
Дали това може да е достатъчно, за да ви изкуши да се разделите с близо 280 000 лева за Lexus LC Cabriolet, който се предлага като кабриолет от 2020 г., без съмнение ще се сведе до това дали харесвате неговия алтернативен външен вид и характер и дали бихте предпочели един от най-спортните кабриолети, които можете да купите с парите си.
Ако искате луксозен роудстър, тук ще намерите много неща, които да харесате. Окачването на LC Cabriolet е настроено за по-гъвкаво возене и по-стабилно управление. Задвижването се справя отлично за толкова тежка кола във всякакви ситуации.
По-добре е в спокоен режим, отколкото когато се кара като спортна кола, тъй като повърхностното кормилно управление на кабриолета и неговите спирачки пречат да достигнете удоволствието от най-високо ниво. Все пак това е кола, на която е лесно да се насладите с точното темпо.
8 място - MINI Cabriolet
Компактното MINI Cabriolet се усеща като много добре проектирана кола, отколкото трябва, с почтеност и внимание към детайла, значително подобрена в сравнение с предшественика си. Предлага се във версии Cooper, Cooper S и John Cooper Works, като последният е с мощност 231 конски сили за тези, които искат скорост и забавление при шофиране с отворен покрив.
А за тези, които искат да се насладят на звуците на природата още по-ясно, има нова версия Electric с автономен пробег от 200 км и максимална скорост 150 км/ч. И все пак ще трябва да бръкнете дълбоко, защото откритото MINI с нулеви емисии ще ви струва внушителните 120 000 лева.
Най-важното е, че всички открити версии правят шофирането на MINI още по-вълнуващо, без да правят компромис с нищо. Зад волана на MINI Cabrio можете да се наслаждавате на хубавото време и да събирате слънчеви лъчи с полуотворен покрив. С едно натискане на бутона гюрукът се плъзга назад с до 40 см и се отваря като люк
9 място - Fiat 500C Electric
Електрически автомобил и кабриолет в едно - това го може новият Fiat 500C Electric. Той е кабриолет дотолкова, доколкото има плъзгащ се платнен текстилен покрив, който можете да навиете назад зад задните седалки, въпреки че никога не губите колоните на колата.
Това е единственият 500 Electric, който не можете да получите в базово оборудване, така че всички версии идват с предно монтиран електромотор със 118 к.с. и батерия от 42 кВтч за заявен електрически пробег от 300 км според WLTP. Подобно на повечето електромобили, при реално шофиране 500C Electric изминава между 75 и 90% от заявения пробег.
Той има малко повече място за пътници на втория ред от стария 500, но все пак е тесен 4-местен автомобил. Тягата е добра до около 100 км/ч, а комфортът на возене и управлението са достатъчно приятни, въпреки че не са толкова забавни, колкото някои може да се надяват.
Въпреки това, ако ви харесва идеята да слушате външния свят, през който преминавате, вместо да бълбукате дим от изгорелите газове в него и да не оставяте почти нищо след себе си, докато вървите, вероятно ще се насладите на това, което Fiat 500C Electric предлага.
10 място - Mercedes-Benz E-Class Cabriolet
Кабриолетите на Mercedes-Benz винаги са били добре оборудвани и като цяло те са машини със зрял, сигурен и луксозен чар, които са чудесни за пътуване със свален покрив без непременно да ви примамват към главоломни скорости.
Най-добрият от тях е този със среден размер - E-Class Cabriolet, който предлага подходящо пространство за 4 човека и практичен багажник, и по някакъв начин излъчва повече респект от по-малкия C-Class Cabriolet, без да прекрачва ценовите нива на разкошния SL.
Колата разполага с всички технологични новости и луксозни примамки на салона, характерни за другите модели на E-Class и се чувства наистина богата и щедра за пътуване.
Моделът вози меко и тихо, има изискан характерът, като не е необходимо да шофирате бързо, за да бъде вълнуващо. Гамата от двигатели включва изненадващо широк избор от 4- и 6-цилиндрови дизелови варианти, а също така и 4- и 6-цилиндрови бензинови двигатели, въпреки че бихме препоръчали Е 450 Cabriolet с 6 цилиндъра за финес и гладкост, по-подходящи за ролята на крайцер.
Следва топверсията AMG E53 4Matic+ с неговата хибридна задвижваща система с 435 к.с., която наистина много ефективно съчетава скорост и дискретно участие с ефективност и добри обноски.