Lancia Delta HF Integrale ще се завърне през 2026 година
Новият състезателен автомобил може дори да запази двигателя си с вътрешно горене
Италианската марка Lancia, собственост на корпорацията Stellantis, възнамерява да доразвие линията от спортни модели с буквите HF. Изглежда, че ще видим новата Lancia Delta HF много по-рано от очакваното, а именно догодина. Да се надяваме, че нейните технически характеристики няма да разочароват никого.
Вижте спортните модели HF на Lancia >> >> >>
Първото поколение на Lancia Delta, разработено в края на 70-те години на миналия век като компактен семеен хечбек, имаше изненадващо успешна кариера в ралитата: този модел има шест "Купи на конструкторите" в Световния рали шампионат WRC през 1987, 1988, 1989, 1990, 1991 и 1992 г., и четири спечелени сезона в класирането на пилотите през 1987, 1988, 1989 и 1991 г.
Най-мощните шосейни версии на хечбека се наричаха Delta HF Integrale и се различаваха малко от рали автомобилите. Производството им приключи през 1994 г., а на вторичния пазар струват луди пари днес. Реставрираните модели в стил Delta HF Integrale с каросерии от въглеродни влакна и модернизирано техническо оборудване са още по-скъпи.
Миналата седмица Lancia представи електрическия хечбек Ypsilon HF - първият модел от новата спортна линия HF. Буквите HF означават Hi-Fi или High Fidelity, което може да се преведе от английски на български като "висока прецизност". Тези букви имат дълга история.
Първоначално, а именно през 1960 г., на автомобилното изложение в Женева, група богати фенове на Lancia организират Lancia Hi-Fi Club. За да станете член на този клуб, е трябвало да имате поне шест автомобила Lancia в гаража си. Впоследствие буквите HF започват да се използват за обозначаване на най-продуктивните версии на шосейните модели на Lancia, а също така са възприети и от заводския състезателен отбор на италианската марка.
Бягащият слон върху буквите HF е личният талисман на Джани Ланча, син на основателя на компанията Винченцо Ланча. Значението на този талисман е, че нищо не може да спре бягащия слон. Състезателният отбор на Lancia го харесвал, те използвали цяло стадо слонове, за да украсяват състезателните коли. Финалните версии на спортния хечбек със задвижване на всички колела Lancia Delta HF Integrale също били щедро украсени със слонове.
Lancia възроди линията HF, включително за участие в рали състезания. Вчера се проведе представяне на живо на състезателния хечбек Ypsilon HF Racing, който принадлежи към най-младата рали група FIA Rally6. Този автомобил е оборудван с 1,2-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател с мощност 145 к.с., 6-степенна ръчна скоростна кутия, предаваща цялата мощност на предните колела и диференциал с ограничено приплъзване. В кабината са интегрирани предпазна клетка и други необходими защитни системи. Новата състезателна Lancia Ypsilon HF Racing струва от 38 900 евро.
Lancia Ypsilon има и по-усъвършенствана състезателна версия Rally 4 HF, която принадлежи към рали групата FIA Rally4. Тя се задвижва от 1,2-литровия 3-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор, форсиран до 212 к.с., съчетан със състезателна 5-степенна механична скоростна кутия Sadev, но задвижването също е само предно.

Lancia се завръща в Европа през 2024 година с Ypsilon
Колелата са оборудвани с по-мощни дискови спирачки, окачването е оборудвано с регулируеми амортисьори Öhlins. Състезателната Lancia Ypsilon Rally 4 HF участва в собствения си рали шампионат Trofeo Lancia, като тази година той се състои от шест състезания в различни региони на Италия, но е декларирано и участие в Италианския рали шампионат и Европейския рали шампионат.
В крайна сметка Lancia се завръща в състезанията и се надява, че както в добрите стари времена, ще продава повече шосейни автомобили. Интересното е, че настоящият Ypsilon е по-голям във всички ключови измерения от Lancia Delta от първо поколение, а новата Delta от четвърто поколение вероятно ще бъде гигант в сравнение с предшественика си от края на 70-те години на миналия век.
Първоначално се очакваше новата Delta да се появи през 2028 г., но плановете на Lancia изглежда са се променили. Според британското списание Autocar, новата Delta ще се появи догодина, а нейната най-мощна шосейна версия ще се казва HF Integrale. Все още няма информация за технологията, но като се има предвид, че Stellantis се отказва от стратегията за пълна електрификация на своите марки, можем да очакваме новата Delta HF Integrale да бъде по-скоро хибридна, отколкото електрическа, и да не е твърде тежка.
Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.