Новото Audi A6 Avant запазва двигателите с вътрешно горене
Луксозното германско комби привлича с елегантен дизайн, практичен интериор и спортен дух
Въпреки че неотдавна марката Audi твърдеше, че новият модел A6 ще се предлага само в електрическа версия, тя промени решението си в последния момент. Производителят реши да се върне към предишната си философия, благодарение на която новото Audi A6 все още се предлага във версии с двигатели с вътрешно горене. В продължение на почти три десетилетия Audi A6 беше синоним на луксозна лимузина, ценена заради комфорта, простора и широката гама от бензинови и дизелови двигатели.
В един момент обаче германският производител каза "край", обявявайки, че един от най-популярните му модели ще стане изцяло електрическо превозно средство. Същевременно беше въведена нова философия за именуване, която предполагаше, че на електрическите модели ще се присвояват четни числа, а на автомобилите с двигател с вътрешно горене - нечетни.

Audi унифицира глобално означенията на своите модели
Електрическото Audi A6 e-tron, което беше представено през миналата година, се различава по почти всичко от популярните си предшественици с двигател с вътрешно горене. Разликите бяха толкова очевидни, че много от предишните клиенти на марката останаха изумени. Виждайки това, хората от Audi бързо анализираха ситуацията и решиха, че новата философия е грешка, като същевременно решиха да върнат модела A6 във версия с двигател с вътрешно горене. Това беше едно от най-добрите решения на производителя от дълго време.
И така през минали март беше представено новото Audi A6 Avant, а неотдавна у нас пристигна ексклузивно и за кратко време демонстрационен автомобил от новия модел. Шестото поколение на комбито с индекс C9 е по-динамично, по-ефективно и по-дигитално от всякога. Новото германско комби се предлага със задвижване от модерни бензинови и дизелови двигатели, които повишават производителността и намаляват емисиите на CO2, благодарение на хибридната технология MHEV. И в града, и при дълги пътувания, директната кормилна система, завиващите задни колела и адаптивното въздушно окачване осигуряват едновременно висок комфорт на возене и пъргаво управление при шофиране.
Вижте новото Audi A6 Avant >> >> >>
Коефициентът на съпротивление от 0,25 е най-добрата стойност на Audi A6 Avant с двигател с вътрешно горене, което означава висока ефективност и демонстрира перфектното взаимодействие на формата и функцията. Екстериорът подчертава спортния и елегантен характер на автомобила, като придава на Audi A6 Avant поразително присъствие с новата дигитална светлинна технология. Моделът също така впечатлява със своята интуитивна и систематично ориентирана към потребителя концепция за управление и информационно-развлекателна система с мултимедиен панорамен дисплей и отделен екран за пътника отпред до водача.
Новото Audi A6 Avant е пораснало значително, като дължината вече достига почти 5 метра, широчината е 1,88 метра, а височината е 1,47 метра с релсите на покрива. В същото време голямото междуосие от 2,92 метра и удълженият преден капак въплъщават елегантността и перфектните пропорции на комбито. Дизайнът на новия модел осигурява непреходен външен вид и практичен функционален характер.
Отпред вниманието е привлечено от ниската решетка, която визуално удължава предния капак, придавайки на автомобила по-динамичен вид. Тя хармонично се съчетава с матричните LED фаровете, украсени с шестоъгълна рамка от неръждаема стомана, зад която са скрити цифрови дневни светлини. Както подобава на Audi, има цели седем варианта на светлинния подпис, позволяващи индивидуализиране на външния им вид.
Цялата предна престилка е допълнена от хоризонтални странични въздухозаборници, които във версията S-Line оптически разширяват каросерията и допринасят за нейния спортен характер. Задната част на автомобила изглежда още по-добре. Големият дифузьор заедно с ефектна декоративна лайстна елегантно затваря мускулестата линия.
В него са вградени накрайниците на изпускателната система, покрити с ясно обозначени правоъгълни елементи. Задните светлини са разделени и едновременно свързани от светлинна лента, преминаваща през цялата ширина на капака на багажника. Всяка от светлините се състои от 198 отделни сегмента, създаващи цифрови светлинни подписи. Светлините могат дори да показват специални съобщения, например предупреждаващи други шофьори за инцидент или повреда.
Благодарение на динамичния дизайн, значително е подобрена и аеродинамиката, която може да се похвали с коефициент на съпротивление от 0,25 - най-добрата стойност на модел A6 Avant с двигател с вътрешно горене на Audi. Към големите въздушни завеси и отварящите се клапи за всмукване на хладен въздух отпред, впечатляващият спойлер на покрива и аеродинамичните панели отстрани на задното стъкло имат основен принос за това постижение в аеродинамиката. Спортната задна част със стилен дифузьор подчертава динамичния дизайн на комбито A6 Avant.
Интериорът на новото Audi A6 Avant осигурява първокласно пътуване с щедрото си пространство и най-съвременните технологии. Материалите, използвани в интериора, правят страхотно впечатление, както по отношение на качеството, така и на прецизността на изработката. Сглобяването на отделните елементи също е на най-високо ниво. Кабината изглежда модерна и елегантна, а броят на функциите, достъпни на централния екран, е впечатляващ. Кокпитът е дигитален, модерен и пълен с технологии. Зад волана има 11,9-инчов екран, който показва дигиталните измервателни уреди, а централният 14,5-инчов сензорен дисплей служи за работата с мултимедията и бордовите системи.
За пътника до водача се предлага опционален 10,9-инчов екран, от който може да се сърфира в интернет, да се гледат филми или да се управлява навигацията. Водачът може да избира от седем дигитални светлинни подписа на предните и задните светлини. Активните сегменти, които интелигентно осветяват и затъмняват, демонстрират видимо иновативната технология, особено в комбинация с второто поколение на дигиталните OLED задни светлини. Те създават силен разпознаваем облик, като същевременно повишават безопасността на пътя. Технологията за дигитално осветление допринася за комфортно и сигурно шофиране на A6 Avant.
В интериора на новото Audi A6 Avant усещането за високо качество е подобрено от многобройни първокласни функции, включително регулируемия панорамен стъклен покрив. Той засилва усещането за щедро пространство и позволява на водача да превключва между облян със светлина интериор и ефектно затъмняване Първокласната аудиосистема с 3D звук от Bang & Olufsen с високоговорители в предните облегалки за глава гарантира невероятно музикално изживяване и осигурява чисто удоволствие от слушането.
За да се постигне това е подобрена цялостната акустика на автомобила, която е на най-високо ниво, благодарение на увеличената шумоизолация. Освен това опционалният 4-зонов автоматичен климатик позволява особено високо ниво на комфорт за водача, пътника отпред и пасажерите отзад. Опционалният пакет за качество на въздуха включва йонизатор и сензор за фин прах, които подобряват качеството на въздуха в интериора.
Новото Audi A6 Avant е идеален избор за дълги пътешествия, а удобните и електрически регулируеми седалки с широк диапазон от настройки гарантират висок комфорт дори при продължителни пътувания. Както подобава на един семеен автомобил, в интериора има много практични отделения за съхранение, ниши и дръжки, а обемът на багажника достига максимум до 503 литра за варианта 2.0 TFSI. След сгъване на задните седалки, това пространство може да се увеличи до 1534 литра.
Новото Audi A6 Avant се предлага с голямо разнообразие от задвижвания, които включват бензинови и дизелови двигатели, комбинирани с хибридна система MHEV plus. Най-динамичният модел се задвижва от 3,0-литров 6-цилиндров бензинов турбодвигател 3.0 TFSI с мощност 367 к.с., който също разполага с частична електрификация. Хибридната система MHEV plus се състои от 48-волтова батерия, стартер с алтернатор и генератор на силовото предаване. Генераторът позволява паркиране и маневриране напълно на електричество.
Новото Audi A6 Avant работи на електрическа енергия, когато карате бавно в града, в натоварен трафик или когато се спускате по инерция. Генераторът добавя въртящ момент от 230 Нм и мощност до 24 к.с. при потегляне и изпреварване. При забавяне и спиране, генераторът може да възстанови енергия до 25 кВт в батерията. С бензиновия турбомотор с мощност 367 к.с. и въртящ момент от 550 Нм, новото Audi A6 Avant е комби със спортен дух. Двигателят реагира тутакси на всяко натискане на педала на газта и с лекота задвижва комбито с тегло 2 тона. Спринтът от 0 до 100 км/ч отнема само 4,7 секунди, като при спортна кола.
Новото Audi A6 Avant усъвършенства синтеза между спортен дух и първокласен комфорт, благодарение на допълнителни функции като управление на всички колела и адаптивно въздушно окачване, което регулира височината на каросерията и абсорбира неравностите и сякаш изглажда пътя. Кормилната система предлага приятно съпротивление и позволява прецизни маневри, особено при динамично шофиране.
Стандартното прогресивно кормилно управление на новото Audi A6 Avant реагира още по-директно. Страничният наклон на предния мост също е леко увеличен. Като цяло тези мерки водят до забележимо подобрена реакция на кормилното управление и повече обратна връзка от пътя, което в комбинация със задвижването води до прецизно и леко управление.
Спортният диференциал quattro динамично и променливо разпределя въртящия момент между задните колела, осигурявайки още по-добро сцепление и стабилност на пътя. Завиването на задните колела се предлага като опция и работи с динамична функция, чиято реакция е подобрена. При ниски скорости, задните колела завиват с до 5 градуса в посока, обратна на предните колела и комбито е по-маневрено в градския трафик, като диаметърът на завой е намален с до 1 метър.
При средна и по-висока скорост, задните колела завиват в същата посока като предните, което позволява стабилно и още по-прецизно управление. Най-голямото постижение по отношение на комфорта е отличната шумоизолация, която на практика ни кара да забравим за наличието двигател.
Новото Audi A6 Avant вече е налично в конфигуратора на сайта на Audi, което със сигурност е чудесна новина за потенциалните клиенти. Трябва да се знае обаче, че заинтересованите от закупуването на новото Audi A6 Avant ще трябва да бръкнат по-дълбоко в джоба си. Цените на новия модел варират в зависимост от версията на оборудването, двигателя или допълнителните опции, но определено го поставят в по-високия ценови диапазон. Цената на модела Audi A6 Avant 2.0 TFSI e 119 511 лева, на дизеловата версия 2.0 TDI е 131 692 лева, а за модела 3.0 TFSI дилърите на Audi искат 166 154 лева. С добавянето на почти всички опции обаче, цената на тестваното Audi A6 Avant достига 228 691 лева.
Технически характеристики
Audi A6 Avant 3.0 TFSI quattro S tronic
Размери
Дължина: 4999 мм
Широчина: 1875 мм
Височина: 1472 мм
Междуосие: 2923 мм
Собствено тегло: 2000 кг
Обем на резервоара: 61 литра
Задвижване
Двигател: V-образен 6-цилиндров бензинов с турбокомпресор
Работен обем: 2995 куб. см
Максимална мощност: 367 к.с. при 5500-6300 об/мин
Максимален въртящ момент: 550 Нм при 1700-4000 об/мин
Скоростна кутия: 7-степенна автоматична с двоен съединител
Задвижване на колелата: двойно/4х4
Показатели
Максимална скорост: 250 км/ч
Ускорение от 0-100 км/ч: 4,7 секунди
Среден разход на бензин: 7,8 л/100 км
Емисии на СО2: 178 г/км
Цена на модела с ДДС: от 166 154 лева
Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.