Днес Audi представи серийните версии на моделите A6 e-tron Sportback и комбито A6 e-tron Avant, както като модел със задно предаване, така и като S6 със задвижване на четирите колела. Новото Audi A6 e-tron е вторият модел на компанията, базиран на електрическата премиум платформа PPE. Ето защо не е изненада, че много елементи, включително батерията и задвижванията, както и салонът, са подобни на модела Q6 e-tron. Поръчките в Европа за новите модели Audi A6 e-tron и в двете версии на каросерията ще започнат от септември 2024 г.

Вижте новите модели от гамата на Audi A6 e-tron  >>  >>  >>

Новото Audi A6 e-tron Avant е дълъг 4,93 метра, широк e 1,92 метра и e висок от 1,53 до 1,57 метра, а междуосието е 2,95 метра. Капацитетът на багажника е от 502 до 1422 литра. Има и 27-литров багажник под предния капак, който се отваря с плъзгане, предназначен за кабела за зареждане.

Audi S6 e-tron Avant

Снимка: Audi

Дизайнът на новото Audi A6 e-tron се характеризира с тънки дневни светлини, а фаровете отдолу едва се забелязват. Има и широка еднорамкова решетка, която е напълно затворена. Вече няма хромирана рамка, както при по-ранните модели на Audi. Непрекъсната ивица с вид на алуминий се простира от цялата страна от А-колоната до спойлера на покрива на комбито A6 Avant e-tron.

Плоските интегрирани дръжки на вратите отстрани са поразителни. Местоположението на батерията в долната част е обозначено с черна вложка в прага. Освен това има за цел да направи колата да изглежда плоска, тънка и динамична. Новото Audi A6 e-tron е оборудвано с 19-инчови джанти с пет спици като стандарт, версията S line има сиви 20-инчови джанти, а S6 e-tron се предлага с 20-инчови джанти. Като опция се предлагат 21-инчови джанти. Има избор от общо 9 различни вида джанти.

Audi A6 e-tron Sportback

Снимка: Audi

При пускането на пазара се предлагат осем екстериорни цвята, сред които сив Magnetic, бял металик Glacier, сив металик Typhoon, черен металик Mythos, син металик Plasma, син металик Malpelo. Цветовете сив перлен ефект Daytona и бежов металик Siam се предлагат ексклузивно за спортните версии S line и модела S6 e-tron.

Audi отдава особено значение на аеродинамиката. Новото Audi A6 e-tron Sportback има коефициент на съпротивление от 0,21, а комбито A6 e-tron Avant постига 0,24. Въздушните завеси подобряват въздушния поток около колелата. Базираните на камера външни огледала, познати от Audi e-tron и неговия наследник Q8 e-tron, се предлагат като опция. Новото тук е, че опростените рамена на камерата вече са разположени по-ниско и могат да се сгъват електрически.

Audi A6 e-tron Sportback

Снимка: Audi

Audi също набляга на осветителната технология като важна част от ДНК-то на марката. Това включва конфигурируеми светлинни подписи отпред и отзад, както при Audi Q6 e-tron. Задните OLED светлини могат да се използват, за да предупреждават следния трафик за произшествия и повреди, например. Светлинният подпис отпред и отзад също може да бъде персонализиран по личен вкус. В зависимост от оборудването има и светещи пръстени Audi отзад.

Интериорът на Audi A6 e-tron изглежда до голяма степен по същия начин като Q6 e-tron. Има леко извит панорамен дисплей с OLED технология, който се състои от 11,9-инчов инструментален дисплей и 14,5-инчов централен сензорен екран. Като опции се предлагат и 10,9-инчов дисплей за пътниците и head-up дисплей с функция за добавена реалност. В допълнение към повърхностите с меки тъкани има и такива с лъскаво черно покритие от пиано лак.

Снимка: Audi

Централната конзола също изглежда подобно на SUV модела, като е доста висока и има превключвател за режимите на шофиране. Една разлика спрямо Q6 e-tron обаче са дисплеите за допълнителните външни камери. Мониторите са разположени между А-колоната и прага на вратата. Сензорните панели във вратите за регулиране на огледалата и светлините са познати от Q6 e-tron.

Като опция се предлага панорамен стъклен покрив, който може да стане прозрачен с едно натискане на бутон. Това обаче все още не е включено в ценовата листа на Q6 e-tron, тъй като има само конвенционален стъклен покрив с ролетна щора. Информационно-развлекателната система използва Android Automotive OS като операционна система.

Снимка: Audi

Приложения като YouTube са достъпни чрез собствения магазин за приложения на марката, подобно на смартфон, но тук те са достъпни директно през сензорния екран. Гласовият контрол не само позволява да се контролират различни функции на автомобила, но също така осигурява достъп до информация за времето, общи познания и ChatGPT.

При пускането на пазара ще се предлагат две моторизации - Audi A6 e-tron Performance с мощност 367 к.с. и задвижване на задните колела ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,4 секунди, а максималната скорост е 210 км/ч. По-динамичното Audi S6 e-tron със система за задвижване на четирите колела с мощност 503 к.с., достигаща 551 к.с. с контрол на стартирането. Той ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,9 секунди и развива максимална скорост от 240 км/ч.

Audi A6 e-tron Sportback

Снимка: Audi

На по-късен етап ще последват допълнителни модели със задвижване на задните и на всички колела. Задвижването на задната ос се осъществява от синхронен електромотор с постоянен магнит, докато в предната част на модела със задвижване на всички колела е добавен асинхронен двигател, който може да се изключва. На задната ос е използван особено ефективен инвертор от силициев карбид. Батерията тежи около 590 кг и се състои от 180 клетки, които когато са свързани последователно, произвеждат 800 волта. Те са по 15 във всеки от 12 модула.

Нетният капацитет от 94,9 кВтч (брутен 100 кВтч) води до впечатляващ пробег - до 756 км за A6 Sportback e-tron и до 720 км за A6 Avant e-tron, а при Audi S6 Sportback e-tron трябва да достигне до 670 км. Това класира електрическия A6 за трето място сред електрическите автомобили с най-голям пробег. Очаква се да бъдат добавени още два варианта - за начално ниво, наречен A6 e-tron с по-малка батерия от 10 модула и общо 83 кВтч и A6 e-tron quattro с 428 к.с.

Audi A6 e-tron Sportback

Снимка: Audi

Благодарение на 800-волтовата технология, максималната мощност на зареждане е 270 кВт. Това трябва да позволи стандартния ход на зареждане от 10 до 80% за 21 минути, като за 10 минути трябва да можете да заредите ток в батерията за 310 км. При 400-волтови станции за зареждане, е възможно и при 135 кВт. Тук батерията е разделена на две банки, които са свързани паралелно и което позволява и 400-волтова система за зареждане.

Новото Audi A6 e-tron поддържа функцията Plug & charging, което означава, че не е необходима нито карта за зареждане, нито приложение за разрешаване на зареждане в станцията за зареждане. Wallbox стандартно се зарежда с 11 кВт, а бордово зарядно устройство с мощност 22 кВт ще бъде предложено на по-късна дата. По време на рекуперация до 220 кВт могат да бъдат върнати обратно в батерията, при условие че температурата на батерията и нивото на зареждане са правилни.

Audi A6 e-tron Avant, A6 e-tron Sportback и S6 e-tron Sportback

Снимка: Audi

Автомобилът със задвижване на четирите колела рекуперира чрез предния и задния мост, като задният мост допринася повече поради по-мощния електромотор. Силата на рекуперацията при движение по инерция или възстановяване на спирачната енергия при отпускане на педала на газта също може да се настрои при Audi A6 e-tron с помощта на лостчета на волана.

Най-силна рекуперация се постига в режим В, който трябва да ви доближи до усещането за шофиране с един педал и с ниско съпротивление. Въздушно окачване с контролиране на амортисьорите се предлага като опция за модела със задно предаване и е стандартно за Audi S6 e-tron. В режим Efficiency каросерията се спуска автоматично с 20 мм при високи скорости, за да пести енергия.

Audi S6 e-tron Avant

Снимка: Audi

Новото Audi A6 e-tron е първият изцяло електрически модел на Audi, който се предлага като Sportback и Avant, и се очаква да вдъхнови ентусиазъм за електрическата мобилност. Новите модели A6 e-tron и S6 e-tron като Sportback и Avant, ще бъдат налични за поръчка от септември 2024 г.

Цените започват от 75 600 евро за A6 Sportback e-tron Performance и 77 250 евро за A6 Avant e-tron Performance. По спортното Audi S6 Sportback e-tron струва 99 500 евро, а цената на S6 Avant e-tron е 101 150 евро. Производството на новия изцяло електрически модел ще се осъществява в завода на Audi в Инголщат с най-съвременни технологии.