Новото Audi A6 Avant е по-динамично, ефективно и дигитално. Новото комби се задвижва от модерни бензинови и дизелови двигатели, които повишават производителността и намаляват емисиите на CO2, благодарение на меката хибридна технология MHEV plus. При дълги пътувания и в града, адаптивното пневматично окачване и кормилното управление на всички колела осигуряват в еднаква степен високо ниво на комфорт при шофиране и пъргаво управление, както и първокласно возене.

Вижте новото Audi A6 Avant   >>  >>  >>

Коефициентът на съпротивление от 0,25 е най-добрата стойност на Audi Avant с двигател с вътрешно горене, което означава висока ефективност и демонстрира перфектното взаимодействие на форма и функция. Екстериорът отразява спортния, елегантен характер на автомобила и придава на Audi A6 Avant поразително присъствие с новата цифрова светлинна технология. Моделът също така впечатлява със своята интуитивна и систематично ориентирана към потребителя концепция за управление и информационно-развлекателна система с Audi MMI панорамен дисплей и отделен екран за пътника отпред до водача.

Снимка: Audi

Новото Audi A6 Avant е базирано на платформата PPC (Premium Platform Combustion), която е еволюция на предишната MLB Evo, но с актуализирана електроника. Това означава, че унификацията с електрическите автомобили Audi A6 e-tron е ограничена и важи само за отделни компоненти и елементи. Новото Audi A6 Avant запазва традиционния дизайн с единични LED фарове. Срещу доплащане те могат да бъдат матрични и се доставят със задни OLED светлини, като в този случай можете да изберете една от седем опции за светлинен поздрав. Новото комби е дълго 4,99 метра, широко е 1,88 метра, а междуосието е 2,93 метра.

Перфектното взаимодействие между дизайн и аеродинамика

Със своя редуциран дизайнерски език, новото Audi A6 Avant предава функционален характер и непреходен външен вид. Това е отразено както в неговия дизайн, така и в аеродинамиката, която може да се похвали с коефициент на съпротивление от 0,25 - най-добрата стойност на комби Avant с двигател с вътрешно горене на Audi. Към големите въздушни завеси и контролируемите отвори за всмукване на хладен въздух отпред, впечатляващият спойлер на покрива и аеродинамичните панели отстрани на задното стъкло са главният принос за това постижение в аеродинамиката.

Снимка: Audi

Спортната задна част с привличащ вниманието дифузьор въплъщава типичните за комбито Avant характеристики. В съчетание с надписите Quattro, мощно излизащи от областта на раменете и широката следа, задната част подчертава динамичния дизайн на модела. В същото време голямото му междуосие и удълженият преден капак въплъщават елегантността и закръглят перфектните пропорции на Audi A6 Avant.

Икономични и мощни двигатели с мека хибридна технология

Задвижванията с мека хибридна технология MHEV plus играят ключова роля за вълнуващото изживяване при шофиране. Освен с новия 2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател 2.0 TDI с мощност 204 к.с., новото Audi A6 Avant се предлага и с 3,0-литров 6-цилиндров бензинов турбомотор 3.0 TFSI с мощност 367 к.с., който също разполага с този тип частична електрификация. Хибридната система MHEV plus поддържа двигателя с вътрешно горене, повишава производителността и комфорта при шофиране и намалява въглеродните емисии.

За варианта 2.0 TDI можете да изберете задвижване на предните колела или 4х4, за 3.0 TFSI трансмисията Quattro е стандартна и комбито може да ускори от 0 до 100 км/ч за 4,7 секунди, като максималната скорост е ограничена на 250 км/ч. Базовата версия е с 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор 2.0 TFSI с мощност 204 к.с., обикновен 12-волтов стартер-генератор и само предно задвижване. И трите версии са оборудвани само със 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител S tronic.

Снимка: Audi

Системата се състои от три основни компонента - 48-волтова литиево-желязо-фосфатна батерия с капацитет 1,7 кВтч, стартер с ремъчен алтернатор (BAS) и генератор на силовото предаване (PTG) с интегрирана силова електроника. Генераторът позволява напълно електрическо паркиране и маневриране. Новото Audi A6 Avant също работи на електрическа енергия, когато карате бавно в града, в бавно движещ се трафик или извън границите на града, когато карате по инерция до следващото населено място. Освен това генераторът произвежда допълнителен въртящ момент до 230 Нм и мощност до 24 к.с. при потегляне или изпреварване. При забавяне и спиране, генераторът на силовото предаване може да възстанови енергия до 25 кВт.

Синтез на спортно представяне и първокласен комфорт

Новото Audi A6 Avant усъвършенства синтеза на спортен дух и първокласен комфорт, благодарение отчасти на допълнителните функции като управление на всички колела и адаптивно въздушно окачване, последното от които регулира височината на каросерията и абсорбира ударите от неравностите на пътя. Освен това спортният диференциал Quattro осигурява още по-голяма пъргавина. Стандартното прогресивно кормилно управление на новото Audi A6 Avant сега реагира още по-директно.

Снимка: Audi

В сравнение с предшественика си, целият път от волана до колелата е проектиран да бъде по-твърд. Това включва торсионната щанга, здраво закрепената кормилна рейка и по-твърдите втулки на контролното рамо. Страничният наклон на предния мост също е леко увеличен. Като цяло тези мерки водят до забележимо подобрена реакция на кормилното управление и повече обратна връзка от пътя, което в комбинация с високоефективното задвижване води до прецизно и леко управление.

Снимка: Audi

Управлението на всички колела се предлага като опция във връзка със задвижването на всички колела Quattro. То работи с динамична функция, чиято скорост на реакция е подобрена още повече. При ниски скорости задните колела завиват с до 5 градуса в посока, обратна на предните колела. Така автомобилът е по-маневрен в градския трафик и в тесни завои, а диаметърът на завой е намален с до 1 метър. При средна и по-висока скорост, задните колела завиват в същата посока като предните, което позволява стабилно и още по-прецизно управление.

Превъзходен комфорт с дигитални функции

Интериорът на новото Audi A6 Avant осигурява първокласно пътуване с щедрото си пространство и най-съвременните технологии. Оперативната концепция поставя водача на първо място и благодарение на панорамните дисплеи и екраните за пътниците, извежда дигиталното изживяване на ново ниво. Предният панел е оборудван с два екрана в един извит корпус - 11,9-инчов инструментален екран и 14,5-инчов сензорен дисплей на мултимедийната система. Срещу доплащане се предлага трети 10,9-инчов екран пред пътника. Самата мултимедийна система е с операционна система Android и функция за безжично обновяване. 

Снимка: Audi

Персонализацията играе важна роля тук, включително и в осветлението. Водачът може да избира от седем дигитални светлинни подписа отпред и отзад. Активните сегменти, които интелигентно осветяват и затъмняват, демонстрират видимо иновативната технология, особено в комбинация с второто поколение дигитални OLED задни светлини. Те създават силна разпознаваема стойност, като същевременно повишават безопасността на пътя. Технологията за дигитално осветление е съществена част от ДНК-то на Audi и по този начин допринася за комфортно и безопасно шофиране.

Снимка: Audi

Факторът за добро усещане е допълнително подобрен от многобройни първокласни функции, включително регулируемия панорамен стъклен покрив. Той засилва усещането за щедро пространство и позволява на водача да превключва между облян със светлина интериор и ефектно засенчване. Първокласната звукова система с 3D звук от Bang & Olufsen гарантира невероятно звуково изживяване, с високоговорители в предните облегалки за глава, осигуряващи персонализирано удоволствие от слушането.

Снимка: Audi

Основата за това е усъвършенстваната цялостната акустика на автомобила, която е на най-високо ниво, благодарение на подобрената шумоизолация, наред с други фактори. Освен това опционалният 4-зонов автоматичен климатичен контрол позволява особено високо ниво на комфорт за водача, пътника отпред и пътниците отзад. Опционалният пакет за качество на въздуха включва йонизатор и сензор за фин прах, които подобряват качеството на въздуха в интериора. Обемът на багажника е 503 литра под завесата и 1534 литра със сгънат втори ред седалки. 

Цени от 58 000 евро и старт на доставките в края на май

Поръчки за новото Audi A6 Avant могат да бъдат направени от март 2025 г. Цената на модела с базовия турбобензинов двигател 2.0 TFSI с мощност 204 к.с. ще започва от 58 000 евро в Германия. Комбито с турбодизеловия мотор 2.0 TDI с хибридна технология MHEV plus ще започва от 61 700 евро в Германия. Първите автомобили ще бъдат доставени на клиентите в края на май 2025 г.

Снимка: Audi

"Ние пишем следващата глава в историята на Avant. Новото Audi A6 обединява елегантен и динамичен дизайн с изключителна аеродинамика. Ефективните, но високопроизводителни задвижващи системи и авангардната технология на окачването комбинират спортен дух с високо ниво на комфорт, превръщайки пътуването в A6 в първокласно изживяване", каза Гернот Дьолнер, главен изпълнителен директор на Audi.

С новото Audi A6 Avant компанията също така продължава основната си продуктова инициатива, която започна през 2024 г. Модернизацията и подмладяването на продуктовото портфолио е част от програмата на Audi, с която компанията се позиционира за бъдещето в лицето на засилената конкуренция. "С A6 сега подновяваме важна моделна серия", допълни Дьолнер.