Тестват първия електрически Range Rover при минус 40°C
Прототипите на новия Range Rover Electric преминават през глобални изпитвания при екстремно ниски и високи температури
Британската компания JLR (Jaguar Land Rover) започна изпитванията на първия електрически Range Rover. Луксозният всъдеход носи допълнението Electric и ще застане на върха в гамата по отношение на електрическо задвижване, изтънченост и лукс. Компанията показа ексклузивни изображения на първите изцяло черни прототипи, които в момента се разполагат по някои от най-предизвикателните тестови локации в света.
Изцяло електрическото задвижване се подлага на екстремни температури - от минус 40°C в Северния полярен кръг до плюс 50°C в жарките пустини на Близкия изток. Модернистичният дизайн остава верен на характерната линия на Range Rover, а неприкритият екстериор на новия модел Range Rover Electric разкрива визията на електрическия SUV и подчертава качеството на изработката.
Първите изпитания се правят върху способностите на батерията и електрическото задвижващо устройство Electric Drive Unit (EDU), които практически са основните компоненти на автомобила, включително трансмисията, електрическия мотор и силовата електроника. Тестовете се извършват при екстремни отрицателни температури до минус 40°C. Както батерията, така и електрическото задвижващо устройство се сглобяват вътрешно в заводите на JLR за пръв път за марката.
Изпитванията върху замръзналите езера на Швеция демонстрират новата вътрешно разработена, изцяло електрическа задвижваща система на Range Rover, която ще позволи на марката да надхвърли вече известната си динамика върху повърхности с ниско сцепление. Това ще гарантира, че проходимостта на новия Range Rover Electric ще остане без аналог върху всякакви терени, при всякакви метеорологични условия и всякакви настилки.
За първи път при Range Rover Electric нова система за контрол на тягата осигурява много високи нива на динамика върху заледени повърхности или терени с ниско сцепление. Вместо традиционна настройка за контрол на тягата, базирана единствено на модула ABS, новият Range Rover Electric разпределя задачата за управление на приплъзването на колелата директно към всеки отделен блок за управление на електрическото задвижване, намалявайки времето за реакция на въртящия момент на всяко колело от около 100 милисекунди до едва 1 милисекунда.
Иновативният софтуер, разработен вътрешно от компанията JLR, позволява прецизен контрол на скоростта чрез електрическото задвижващо устройство за точно управление на приплъзването на колелата, намалявайки необходимостта от намеса на ABS. Тягата е максимално увеличена върху всякакви повърхности със светкавична реакция и рафинираност, което значително подобрява изживяването при шофиране. Тази система работи съвместно със системите за контрол на стабилността и шасито, за да осигури още по-усъвършенствано задвижване.
"Range Rover с електрическа мощност означава обичайния за марката лукс, изтънченост и проходимост, плюс почти безшумно, напълно електрическо задвижване за безпроблемни и спокойни пътувания", каза Томас Мюлер, изпълнителен директор по продуктов инженеринг в JLR.
"За да сме сигурни, че сме направили всичко необходимо, ние сме разгърнали с пълна сила нашата програма за разработване и физически изпитвания, изцяло предвидена да тества Range Rover Electric до краен предел, за да гарантираме, че моделът, който достига до клиентите, е с несравними възможности", допълни Томас Мюлер.