През 2021 година електрическият автомобил Kia EV6 стана първият модел на марката, изграден върху модулната платформа E-GMP. За това време футуристично изглеждащият електрически кросоувър е продаден в повече от 210 000 екземпляра, през 2022 г. спечели първата титла "Европейска кола на годината" за корейската марка, а през 2023 г. стана "Северноамериканска кола на годината" в категорията SUV. Сега южнокорейската компания представи обновената Kia EV6.

Вижте как изглежда обновената Kia EV6  >>  >>  >>

Основната външна промяна е в новите светлини с интересна форма, които замениха традиционните блокови фарове. Цялото осветително оборудване, включително задните светлини, които не са се променили на външен вид, вече са направени с помощта на патентована технология Star Map.

Снимка: Kia

Дизайнът на предната и задната част е подсилен от единния дизайн на новите брони. Подготвени са нови опции за джанти и матов сребрист цвят на каросерията Ivory, който допълва съществуващите седем нюанса. В гамата се запазва по-спортната модификация GT-Line. Тя се отличава с различни брони, по-изпъкнали прагове на вратите и нови 19- и 20-инчови джанти, а към палитрата са добавени два нови цвята - сиво Wolf и матово синьо Yacht.

Снимка: Kia

Интериорът на електрическия кросоувър Kia EV6 като цяло не е променен, но има нов волан, който вече има четири спици вместо две. Леко извитият панел, който комбинира екраните на инструменталния панел и мултимедийните системи, е придобил различна форма. На централния тунел се е появил скенер за пръстови отпечатъци и е добавено разширено контурно осветление с динамични режими на работа.

Снимка: Kia

Има четири цвята на интериора, от които можете да избирате, а версията GT-Line може да се похвали с тъмна тапицерия. При актуализацията е било обърнато голямо внимание на разширяването на функционалността на мултимедийната система ccNC. Тя е преминала в ново поколение, което означава подобрена мрежова свързаност.

В допълнение към наличните по-рано актуализации на навигацията има възпроизвеждане на поточно аудио и видео съдържание, вграден преводач, безжични приложения Apple CarPlay и Android Auto, интелигентен електронен ключ и система за безконтактно плащане за паркиране и пътища. Адаптивният круиз контрол и системата за автоматичното паркиране са подобрени.

Снимка: Kia

Електрическата 800-волтова платформа E-GMP е запазена, а основната техническа иновация е появата на батерия с капацитет 84 кВтч вместо досегашната със 77,4 кВтч. На пазара в Южна Корея моделът Kia EV6 вече се предлага само с тази батерия, а преди това имаше и версия с 58 кВтч.

Мощността на електромоторите е същата - 229 к.с. и 350 Нм за версията със задно задвижване и общо 325 к.с. и 605 Нм за версията с двойно задвижване на четирите колела. Смяната на батерията е имала положителен ефект върху номиналния обхват. За основната версия Long Range със задно задвижване той се увеличи от 475 км на 494 км. За версията със задвижване на всички колела са посочени 432-461 км, в зависимост от диаметъра на колелата и оборудването.

Снимка: Kia

Поставени са пренастроени амортисьори, предназначени да подобрят поведението на автомобила при неравни пътища. Благодарение на допълнителната шумоизолация, в задната част на купето е по-тихо. За да се повиши нивото на безопасност, каросерията е подсилена, а броят на въздушните възглавници в салона е увеличен до 10 броя.

Актуализираният електрически кросоувър Kia EV6 вече е достъпен за поръчка в Южна Корея. За да стимулира намаляващите продажби на електрически превозни средства на южнокорейския пазар, Kia стартира специална програма Triple Zero, която включва специални условия за размяна, кредитиране и най-важното - гаранция за запазване на остатъчната стойност на електрическия автомобил.

Снимка: Kia