Alfa Romeo 8C DoppiaCoda Zagato смайва с италианска елегантност и стил
Уникалното купе е базирано на Alfa Romeo 8C Competizione, но се отличава с характерните детайли на студиото Zagato
Базираната в Милано италианска компания Zagato представи на Конкурса за елегантност във Вила д'Есте на брега на езерото Комо в Италия суперколатата Alfa Romeo 8C DoppiaCoda Zagato. Уникалната машина е създадена по специална поръчка за богат италиански колекционер в един-единствен екземпляр. Автомобилът е предназначен да покаже връзката между миналото и настоящето, подчертавайки дългогодишното сътрудничество между Alfa Romeo и Zagato. От 1931 до 1939 г. са произведени 229 спортни автомобила от семейството Alfa Romeo 8C, от които 195 са с каросерии, произведени от Zagato.
Дизайнът на съвременния модел Alfa Romeo 8C Competizione обаче е разработен в собственото дизайнерско студио на марката, докато студиото Zagato не е направило нито един персонализиран автомобил със собствена каросерия. Сега, 16 години след края на производството на 8C Competizione, ателието Zagato преработи едно от 500-те фабрични купета Alfa Romeo 8C Competizione, произведени между 2007 и 2009 г. в лимитирана серия от 500 екземпляра, чиято цена надхвърля 250 000 евро. Много повече обаче струва представената сега Alfa Romeo 8C DoppiaCoda Zagato.
Уникалната Alfa Romeo 8C DoppiaCoda Zagato има нова оригинална каросерия, в която главният дизайнер на Zagato - Норихико Харада е комбинирал характерните детайли на студиото едновременно. Името DoppiaCoda (Двойна опашка) идва от комбинацията на скъсената задна част на Coda Tronca (Скъсена опашка) и заоблено задно крило, интегрирано в опашката, наподобяващо арка. На покрива има две характерни за Zagato издутини. Всички панели на каросерията са създадени наново, като само предната оптика напомня на оригиналния фабричен автомобил.
Създателите не казват нищо за технически подобрения, така че вероятно те просто не съществуват. Купето Alfa Romeo 8C Competizione има 4,7-литров V-образен 8-цилиндров атмосферен бензинов двигател от Ferrari с мощност 450 к.с. и 470 Нм, съчетан с 6-степенна роботизирана скоростна кутия, разположена на задния мост, която предава цялата мощност на задните колела чрез диференциал с ограничено приплъзване. Стандартната Alfa Romeo 8C Competizione ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,2 секунди, а максималната скорост е 295 км/ч. След премиерата си на Конкурса за елегантност, уникалният автомобил ще бъде предаден на клиента.
Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.