Alpine A390 дебютира в две електрически версии GT и GTS
Първият кросоувър на Alpine се задвижва от три електромотора и има два варианта на мощност с 400 и 470 конски сили
Alpine A390 дебютира като концептуален модел на автомобилното изложение в Париж през октомври миналата година, след което Renault Group постепенно съобщи някои технически подробности за него и публикува снимки на предпроизводствени модели A390 в камуфлаж. Сега в историческата фабрика на Alpine в Диеп (Франция) се състоя световната премиера на серийния Alpine A390.
Вижте много снимки на новия Alpine A390 >> >> >>
Новият спортен кросоувър Alpine A390 е наследил много от впечатляващите дизайнерски елементи, включително предната част, осеяна с ледоподобни триъгълници и 20- или 21-инчови джанти тип "снежинка". Общата дължина на серийния Alpine A390 е 4615 мм, ширината е 1885 мм, височината е 1532 мм, а междуосието е 2708 мм. Пътният просвет е скромните 152 мм.
Alpine A390 е изграден на модулната платформа AmpR Medium, известна преди като CMF-EV, която е в основата и на настоящите Renault Megane E-Tech electric и Renault Scenic E-Tech electric. Първоначално са обявени две версии на Alpine A390 - GT и GTS, като и двете са с три електромотора - един е монтиран на предната ос и два на задната. Двата електромотора на задния мост позволяват гъвкав контрол на сцеплението и придават на големия и тежък петместен кросоувър характеристиките на управление на лекото двуместно купе Alpine A110.
Минималното собствено тегло на Alpine A390 е 2121 кг, а разпределението на теглото е в съотношение 49/51 в полза на задната част. Предното окачване е тип McPherson, задното е независимо, многораменно. Предните вентилирани спирачни дискове с диаметър 365 мм са оборудвани с 6-бутални апарати. Във версията GT максималната комбинирана мощност на трите електромотора е 400 к.с., а максималният въртящ момент е 650 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4,8 секунди, а максималната скорост е ограничена до 200 км/ч.
Задвижването на версията GTS произвежда 470 к.с. и 808 Нм въртящ момент. Кросоувърът спринтира от 0 до 100 км/ч за 3,9 секунди, а максималната скорост е 220 км/ч. И двете версии са оборудвани с 400-волтова никел-манганово-кобалтова батерия от френската компания Verkor, чийто капацитет е 89 кВтч. Новият Alpine A390 GT може да измине до 555 км с едно зареждане според цикъла WLTP, а версията GTS има автономен пробег до 520 км. Максималната мощност на зареждане на батерията с постоянен ток е 190 кВт.
В интериора на Alpine A390 повечето от детайлите са заимствани от Renault Megane E-Tech и Renault Scenic E-Tech, включително предния панел с 12,3-инчовия инструментален панел и 12-инчовия сензорен екран на мултимедийната система. Материалите в салона на Alpine A390 са по-луксозни. Предните седалки тип "корито" са доставени от Sabelt. Стандартната аудиосистема е от Devialet с максимална мощност 850 вата и 13 високоговорителя, като възпроизвежда не само музика, но и синтетичния звук на електрическото задвижване при налични два саундтрака за избор.
Червеният бутон с буквите OV на волана активира пиковата мощност на електромоторите за най-бързо изпреварване, а синият регулатор RCH контролира регенеративната мощност. Основните режими на задвижването се избират с помощта на големи кръгли бутони на централния тунел. Обемът на багажника е 532 литра.
Цената на Alpine A390 все още не е обявена, но се очаква версията GT да струва в Германия около 80 000 евро. Производството на Alpine A390 вече започна в Диеп, но поръчките ще започнат през четвъртото тримесечие на тази година, като Alpine A390 ще навлезе на пазара през следващата година.