Серия 3 на BMW е много важна за баварския автомобилен производител. От 1975 г. от "тройката" са продадени над 20 милиона коли по целия свят, от които над 3 милиона са от сегашното седмо поколение на модела G20. На някои пазари делът на Серия 3 достига 35% от общите продажби на BMW. Моделът беше представен през 2018 г., а основната модернизация с вътрешно наименование LCI (Life Cycle Impulse) се състоя през 2022 г. През миналата година BMW даде още един свеж импулс в жизнения цикъл на своя настоящ бестселър Серия 3 с вътрешен индекс G20 за седана и G21 за комбито Touring. 

Снимка: BMW Group

При поредното обновяване на модела BMW се фокусира повече върху невидимите ценности. Ревизията на BMW Серия 3 засяга предимно технологиите, защото във външния дизайн всичко остава същото. Фокусът е предимно върху увеличения пробег на ток за plug-in хибридния модел BMW 330e, зареждащ се в контакта. Освен това моделът е получил нова настройка на шасито и подобрени дигитални функции. В гамата на BMW Серия 3 остават и популярните двигатели с вътрешно горене, поне още няколко години.

Вижте галерията със снимки на BMW 330e xDrive Touring   >>  >>  >>

BMW 330е xDrive Touring разполага с подобрена хибридна технология, при която е увеличен енергийният капацитет на батерията, като за нея се предлага по-висока мощност на зареждане. Това не само осигурява по-дълъг пробег на ток в сравнение с предшественика му, но и зарежда по-бързо батерията за електрическото шофиране.

BMW 330e xDrive Touring

Снимка: Георги Павлов

Новото BMW 330e xDrive Touring изглежда възможно най-класически, с дълъг преден капак, двe ауспухови тръби отзад и характерна линия, типична за комби. В същото време това е спортен модел, благодарение на черната радиаторна решетка с активни ламели, подобряващи аеродинамичните свойства на каросерията. Хибридният вариант се обозначава от логото на BMW със синя рамка. Комбито се характеризира с остри линии, въпреки че основният силует е запазен.

Дизайнът на задната част е доминиран от масивен дифузьор, който крие два солидни накрайника на ауспуха. Малък спойлер на капака на багажника допълва спортното впечатление. Както обикновено, тестовите автомобили на BMW са конфигурирани с почти всички възможни опции. Комбито е боядисано в красивия тъмнозелен цвят металик, който, съчетан с полирани 19-инчови алуминиеви джанти. Колата е оборудвана и с адаптивни LED фарове с автоматични дълги светлини.

BMW 330e xDrive Touring

Снимка: Георги Павлов

В интериора на BMW 330e xDrive Touring създателите са наблегнали на прогресивна премиум атмосфера и спортен дух. Монтиран е нов спортен М кожен волан с три спици, скосен отдолу обръч и дискретна маркировка на 12 часа. Салонът разполага серийно с тризонова автоматична климатична инсталация. Нейното управление, както и на опционалното подгряване на седалките и волана вече е със сензорна функция на контролния дисплей.

Предвидени са фини настройки на вентилацията с новите бутони на дюзите. Последвалата дигитализация е довела до намаляване на броя на бутоните и превключвателите в кокпита. Като част от М-спортния пакет, са монтирани спортни седалки. В салона са използвани серийни интериорни лайстни в матов тъмен графит. Предните седалки са чудесни и за по-дълги пътувания, а също така поддържат добре тялото в завои, благодарение на изразителните странични опори.

BMW 330e xDrive Touring

Снимка: BMW Group

Пространството отзад не е от най-големите, но е достатъчно за да пътуват двама човека с ръст до 1,80 метра, но за трима няма да бъде комфортно, тъй като мястото за краката е ограничено от високия тунел на трансмисията в средата. Приставките Isofix на задните седалки са лесно достъпни. Багажното отделение е леко намалено поради местоположението на батерията, която е отнела цели 90 литра от капацитета му.

Така хибридното комби BMW 330e xDrive Touring предлага обем на багажника от 410 литра, а след сгъване на задните седалки, се увеличава до 1420 литра. Има допълнително място за съхранение под пода на багажника, например за кабели за зареждане. Във вратите и в централната конзола има достатъчно големи отделения за съхранение на дребни вещи, бутилки, смартфони, очила и други.

BMW 330e xDrive Touring

Снимка: BMW Group

За задвижването си BMW 330e Touring комбинира 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател с мощност 184 к.с. и електрически мотор с мощност 109 к.с. Комбинацията от двигател с вътрешно горене с електромотор, интегриран в 8-степенната автоматична трансмисия Steptronic, осигурява системна мощност от 292 к.с. и 420 Нм въртящ момент. Новото BMW 330e Touring се предлага стандартно със задно задвижване.

В портфолиото обаче е включено и задвижване на четирите колела в модела BMW 330e xDrive Touring, който тествахме. Хибридната система осигурява плавен преход между двигателя с вътрешно горене и електромотора. Задвижващата система е оптимизирана както за висока ефективност, така и за оптимална динамика, с възможност за шофиране изцяло на електричество със скорост до 140 км/ч. Именно електрическият мотор осигурява незабавна реакция на педала на газта.

BMW 330e xDrive Touring

Снимка: Георги Павлов

Максималната скорост на автомобила е 225 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч става за 6,0 секунди. Plug-in хибридният модел на BMW Серия 3 е оборудван с нова високоволтова батерия с увеличена енергийна плътност и капацитет от 19,5 кВтч, което се отразява в увеличение на електрическия пробег според WLTP от 84 до 91 км. Освен това BMW 330e xDrive Touring е оборудвано с ново вградено зарядно устройство за трифазно променливотоково зареждане с увеличена мощност до 11 кВт. Високоволтовата батерия може да се зареди напълно от 0 до 100% само за 2 часа и 15 минути.

Според данните на производителя, разходът на бензин е от 1,0 до 1,2 литра на 100 км, но това се отнася за първите 100 км, като по-голямата част то тях комбито изминава изцяло на ток. При този пробег средният разход на ток според производителя е от 22,9 до 24,4 кВтч/100 км. В града обаче хибридното комби постига 17 кВтч/100 км, което е под заявената стойност. След като батерията се разреди, разходът на бензин е в рамките на 7,5 л/100 км. Така че с 40-литровия резервоар за бензин, може да се разчита на приблизителен общ пробег от около 600 км.

BMW 330e xDrive Touring

Снимка: Георги Павлов

На магистралата BMW 330e xDrive Touring може да се движи в електрически режим до 140 км/ч, освен това е достатъчно динамична и пъргаво потегля от светофарите. Чрез натискане на педала на газта докрай винаги можете да стартирате двигателя с вътрешно горене, като водачът усеща кога точно ще се включи бензиновият агрегат. Най-силната страна на хибридното комби е окачването, което перфектно съчетава комфорта на возене с прецизно и почти спортно управление. Колата добре маскира високото си тегло от 1950 кг в завоите и се движи сякаш е залепена за асфалта.

Кормилната система първоначално изглежда свръхчувствителна, но след няколко завоя бързо ще свикнете с нея и ще оцените колко спонтанно и прецизно реагира колата на движенията на волана. Добрите впечатления се подсилват и приятния звук на 2,0-литровия бензинов двигател. В режимите на шофиране Hybrid и Hybrid EcoPro, задвижващата система е по-плавна и подходяща за ежедневно шофиране, докато в режима Sport двигателят и скоростната кутия реагират чувствително по-бързо.

BMW 330e xDrive Touring

Снимка: Георги Павлов

Хибридното BMW 330e xDrive Touring е много интересна алтернатива в сегмента на премиум комбитата и ще бъде ефективно най-вече когато изминавате предимно кратки разстояния в града и само от време на време излизате извън града. Ценовата листа започва с варианта 330e Touring със задно предаване и за тази версия трябва да платите минимум 115 300 лева. За модела с xDrive трябва да доплатите 4900 лева.

Технически характеристики

BMW 330e xDrive Touring

Размери

Дължина: 4713 мм

Широчина: 1827 мм

Височина: 1448 мм

Междуосие: 2851 мм

Собствено тегло: 1950 кг

Обем на резервоара: 40 литра

Двигател

Тип: 2,0-литров 4-цилиндров бензинов с двоен турбокомпресор

Работен обем: 1998 куб. см

Сумарна максимална мощност: 292 к.с.

Сумарен максимален въртящ момент: 420 Нм

Скоростна кутия: 8-степенна спортна автоматична

Задвижване на колелата: двойно/4х4

Показатели

Максимална скорост: 225 км/ч

Ускорение от 0-100 км/ч: 6,0 секунди

Среден разход: 1,0-1,2 л/100 км

Емисии на СО2: 23-26 г/км

Цена на модела с ДДС: 120 200 лева