Серия 3 на BMW е много важна за баварския автомобилен производител. От 1975 г. от "тройката" са продадени над 20 милиона коли по целия свят, от които над 3 милиона са от сегашното седмо поколение на модела G20. На някои пазари делът на Серия 3 достига 35% от общите продажби на BMW. Моделът беше представен през 2018 година, а основната модернизация с вътрешно наименование LCI (Life Cycle Impulse) се състоя през 2022 г. През миналата година BMW даде още един свеж импулс в жизнения цикъл на своя настоящ бестселър Серия 3 с вътрешен индекс G20 за седана и G21 за комбито Touring. 

Снимка: BMW Group

При поредното обновяване на модела BMW се фокусира повече върху невидимите ценности. Ревизията на BMW Серия 3 засяга предимно технологиите, защото във външния дизайн всичко остава същото. Фокусът е предимно върху увеличения пробег на ток за plug-in хибридния модел BMW 330e, зареждащ се в контакта. Освен това моделът е получил нова настройка на шасито и подобрени дигитални функции. В гамата на BMW Серия 3 остават и популярните двигатели с вътрешно горене, поне още няколко години.

Вижте галерията със снимки на BMW 330e xDrive Touring   >>  >>  >>

BMW 330е xDrive Touring разполага с подобрена хибридна технология, при която е увеличен енергийният капацитет на батерията, като за нея се предлага по-висока мощност на зареждане. Това не само осигурява по-дълъг пробег на ток в сравнение с предшественика му, но и зарежда по-бързо батерията за електрическото шофиране.

BMW 330e xDrive Touring

Снимка: Георги Павлов

Новото BMW 330e xDrive Touring изглежда възможно най-класически, с дълъг преден капак, две големи ауспухови тръби отзад и характерна линия, типична за комби. В същото време това е спортен модел, благодарение на черната радиаторна решетка с активни ламели, подобряващи аеродинамичните свойства на каросерията. Хибридният вариант се обозначава от логото на BMW със синя рамка. Комбито се характеризира с остри линии, въпреки че основният силует е запазен.

Дизайнът на задната част е доминиран от масивен дифузьор, който крие два солидни накрайника на ауспуха. Малък спойлер на капака на багажника допълва спортното впечатление. Както обикновено, тестовите автомобили на BMW са конфигурирани с почти всички възможни опции. Комбито е боядисано в красивия тъмнозелен цвят металик, който, съчетан с полирани 19-инчови алуминиеви джанти. Колата е оборудвана и с адаптивни LED фарове с автоматични дълги светлини.

BMW 330e xDrive Touring

Снимка: Георги Павлов

В интериора на BMW 330e xDrive Touring създателите са наблегнали на прогресивна премиум атмосфера и спортен дух. Монтиран е нов спортен М кожен волан с три спици, скосен отдолу обръч и дискретна маркировка на 12 часа. Салонът разполага серийно с тризонова автоматична климатична инсталация. Нейното управление, както и на опционалното подгряване на седалките и волана вече е със сензорна функция на контролния дисплей.

Предвидени са фини настройки на вентилацията с новите бутони на дюзите. Последвалите дигитални обновления са довели до намаляване на броя на бутоните и превключвателите в кокпита, което лично на мен не ми допада особено. Като част от М-спортния пакет са монтирани спортни седалки. В салона са използвани серийни интериорни лайстни в матов тъмен графит. Предните седалки са много удобни и за по-дълги пътувания, а също така поддържат добре тялото в завои, благодарение на изразителните странични опори.

BMW 330e xDrive Touring

Снимка: BMW Group

Пространството на задните седалки не е от най-щедрите, но е достатъчно за да пътуват двама човека с ръст до 1,80 метра, като за трима няма да бъде комфортно, тъй като мястото за краката е ограничено от високия тунел на трансмисията в средата. Приставките Isofix на задните седалки са лесно достъпни, така че могат да се монтират до три детски столчета. Багажното отделение е леко намалено спрямо стандартната версия поради местоположението на батерията, която е отнела 90 литра от капацитета му.

Така хибридното комби BMW 330e xDrive Touring предлага обем на багажника от 410 литра, който след сгъване на задните седалки се увеличава до 1420 литра. Има допълнително място за съхранение под пода на багажника, например за кабелите за зареждане. Във вратите и в централната конзола има достатъчно големи отделения за дребни вещи, бутилки, смартфони, очила и други.

BMW 330e xDrive Touring

Снимка: BMW Group

За задвижването си BMW 330e Touring комбинира 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател с мощност 184 к.с. и електрически мотор с мощност 109 к.с. Комбинацията от двигателя с вътрешно горене и електромотора, интегриран в 8-степенната автоматична трансмисия Steptronic, осигурява системна мощност от 292 к.с. и въртящ момент от 420 Нм. Новото BMW 330e Touring се предлага стандартно със задно задвижване.

В портфолиото обаче е включено и задвижване на четирите колела в модела BMW 330e xDrive Touring, който тествахме с фотографа Георги Павлов. Хибридната система осигурява плавен преход между двигателя с вътрешно горене и електромотора. Задвижващата система е оптимизирана както за висока ефективност, така и за оптимална динамика, с възможност за шофиране изцяло на електричество със скорост до 140 км/ч. Именно електрическият мотор осигурява незабавна реакция на педала на газта.

BMW 330e xDrive Touring

Снимка: Георги Павлов

Максималната скорост на автомобила е 225 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч става за 6,0 секунди. Plug-in хибридният модел на BMW Серия 3 е оборудван с нова високоволтова батерия с увеличена енергийна плътност и капацитет от 19,5 кВтч, което се отразява в увеличение на електрическия пробег според WLTP от 84 до 91 км. Освен това BMW 330e xDrive Touring е оборудвано с ново вградено зарядно устройство за трифазно променливотоково зареждане с увеличена мощност до 11 кВт. Високоволтовата батерия може да се зареди напълно от 0 до 100% само за 2 часа и 15 минути.

Според данните на производителя, разходът на бензин е от 1,0 до 1,2 литра на 100 км, но това се отнася за първите 100 км, като по-голямата част то тях комбито изминава изцяло на ток. При този пробег средният разход на ток според производителя е от 22,9 до 24,4 кВтч/100 км. В трафика на София обаче хибридното комби харчи около 17 кВтч/100 км, което означава, че ако шофирате само в града, ще можете да изминете и над 100 км само на ток. След като батерията се разреди, разходът на бензин не надвишава 7,5 л/100 км. Така че с 40-литровия резервоар за бензин, можете да разчитате на приблизителен общ автономен пробег от около 600 км.

BMW 330e xDrive Touring

Снимка: Георги Павлов

На магистралата BMW 330e xDrive Touring може да се движи в електрически режим до 140 км/ч, освен това е достатъчно динамично и потегля пъргаво на старта. Чрез натискане на педала на газта докрай винаги можете да стартирате двигателя с вътрешно горене, като водачът усеща кога точно ще се включи бензиновият агрегат. Най-силната страна на хибридното комби е окачването, което перфектно съчетава комфорта на возене с прецизно и почти спортно управление. В завоите колата добре маскира сериозното си тегло от 1950 кг и се движи сякаш е залепена за асфалта.

Кормилната система първоначално изглежда свръхчувствителна, но след няколко завоя бързо ще свикнете с нея и ще оцените колко спонтанно и прецизно реагира колата на движенията на волана. Добрите впечатления се подсилват и приятния звук на 2,0-литровия бензинов двигател. В режимите на шофиране Hybrid и Hybrid EcoPro, задвижващата система е по-плавна и подходяща за ежедневните маршрути, докато в режим Sport двигателят и скоростната кутия реагират чувствително по-бързо.

BMW 330e xDrive Touring

Снимка: Георги Павлов

Хибридното BMW 330e xDrive Touring е много интересна алтернатива на Audi A5 Avant e-hybrid quattro и Mercedes-Benz C 300e T-modell в сегмента на премиум комбитата и ще бъде ефективно най-вече когато го шофирате на ток и изминавате предимно кратки разстояния в града и околностите. В същото време, когато решите да се отправите на дълго пътешествие, хибридното задвижване ви дава свободата да зареждате бензин и да пътувате без притеснения.

Ценовата листа на хибрида започва с варианта BMW 330e Touring със задно предаване и за тази версия трябва да платите минимум 115 300 лева. За модела със задвижване на четирите колела xDrive трябва да дадете още 4900 лева. С още няколко приятни опции, цената дори превишава 130 000 лева. Така че определено бъдещите клиенти на хибридното комби на BMW ще бъдат семейства с високи доходи.

Технически характеристики

BMW 330e xDrive Touring

Размери

Дължина: 4713 мм

Широчина: 1827 мм

Височина: 1448 мм

Междуосие: 2851 мм

Собствено тегло: 1950 кг

Обем на резервоара: 40 литра

Двигател

Тип: 2,0-литров 4-цилиндров бензинов с двоен турбокомпресор

Работен обем: 1998 куб. см

Сумарна максимална мощност: 292 к.с.

Сумарен максимален въртящ момент: 420 Нм

Скоростна кутия: 8-степенна спортна автоматична

Задвижване на колелата: двойно/4х4

Показатели

Максимална скорост: 225 км/ч

Ускорение от 0-100 км/ч: 6,0 секунди

Среден разход на електроенергия: 22,9-24,4 кВтч/100 км

Среден разход на бензин: 1,0-1,2 л/100 км

Емисии на СО2: 23-26 г/км

Цена на модела с ДДС: от 120 200 лева

BMW 330e xDrive Touring

Снимка: Георги Павлов

Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.