BMW Серия 3 увеличи пробега си на ток до 101 км
Седмото поколение на „Тройката” получи по-голяма автономност на електроенергия, нова настройка на шасито и подобрена дигитализация
Семейството на BMW Серия 3 е изключително важно за баварския автомобилен производител. От 1975 г. от "Тройката" са продадени над 20 милиона коли по целия свят, от които почти 3 милиона са сегашното седмо поколение на модела G20. На някои пазари делът на Серия 3 достига 35% от общите продажби на BMW. Сега BMW дава още един свеж импулс в жизнения цикъл на своя настоящ бестселър Серия 3 с фирмен индекс G20/G21. Моделът излезе на пазара през 2019 г., а основната модернизация с вътрешно наименование LCI (Life Cycle Impulse) се състоя през 2022 г. Сега BMW прави поредното обновяване на модела, но този път се фокусира повече върху скритите ценности.
Вижте обновените модели BMW Серия 3 и Серия 3 Touring >> >> >>
Ревизията на BMW Серия 3 засяга предимно технологиите, защото във външния дизайн всичко остава същото. Фокусът е предимно върху увеличения пробег на ток за plug-in хибридните модели, зареждащи се в контакта, нова настройка на шасито и подобрена дигитализация. Базираната в Мюнхен компания планира да започне продажбите на обновения седан BMW Серия 3 и комбито Серия 3 Touring през юли 2024 г. С обновяването в гамата ще останат популярните двигатели с вътрешно горене поне още няколко години.
При втората актуализация на технологията и дизайна на настоящото поколение на BMW Серия 3 Седан и BMW Серия 3 Touring фокусът е върху увеличения автономен електрически пробег за Plug-in хибридните модели, нови настройки на окачването, още по-фокусиран върху спорта и дигитализацията интериорен дизайн, въвеждане на BMW Operating System 8.5 и модернизирания на системата BMW iDrive с бърз избор на извития дисплей пред водача. Последователната оптимизация на детайлите, базирана на цялостната модернизация на модела от 2022 г., поддържа актуално изживяването при шофиране в успешните варианти на BMW Серия 3 по целия свят.
Последователен принос за намаляване на емисиите на CO2 имат високоефективните двигатели с 48-волтова технология Mild-Hybrid. Зареждащите се с електроенергия Plug-in хибридни модели имат повишен потенциал за локално шофиране с нулеви емисии, като освен това са оборудвани с алуминиеви джанти, направени от 70% вторичен материал, и зареждат с електричество, произведено по екологичен начин.
В екстериора са добавени свежи дизайнерски акценти, като нови лакови покрития - син металик Arctic Race и червен металик Fire. Предлагат се и нови 19-инчови алуминиеви джанти в комбинация с М спортен пакет и джанти със същия диаметър, но с различен дизайн с Y-образни елементи от гамата на BMW Individual.
В интериора създателите са наблегнали на прогресивна премиум атмосфера и спортен дух. Внедрени са нов спортен кожен волан с многоъгълен обръч с две спици серийно, М кожен волан с три спици, скосен отдолу обръч и дискретна маркировка на 12 часа като част от М спортния пакет, както и с червена маркировка по средата и декоративни шевове в цветовете на BMW M GmbH за моделите от гамата M Performance. Всички варианти на модела са оборудвани серийно с лостчета за превключване на предавките на волана.
В купето е инсталирана серийна тризонова автоматична климатична инсталация. Управлението на климатизацията, както и на опционалното подгряване на седалките и волана вече е със сензорна функция на контролния дисплей и гласови команди. Предвидени са фини настройки на вентилацията с новите бутони на дюзите на вентилацията. Последователната дигитализация е довела до намаляване на броя на бутоните и превключвателите в кокпита.
Като част от М спортния пакет, както и като серийно оборудване при моделите M Performance са монтирани спортни седалки с черни повърхности. Като опционална алтернатива са налични М спортни седалки с кожена тапицерия Vernasca с черни повърхности и сини контрастни шевове.
В салона са използвани серийни интериорни лайстни в матов тъмен графит.Има и нови интериорни лайстни от фино дърво. Вътрешно осветление вече е с осветление тип "водопад" в областта на централните дюзи на вентилацията. Опционалното арматурно табло Luxury с тапицерия Sensatec е с още по-фина структура на повърхността. Друга новост са стъклени апликации Crafted Clarity за подбрани елементи на управлението.
Автомобилите BMW Серия 3 се предлагат с високоефективни бензинови или дизелови турбодвигатели с 4 или 6 цилиндъра, с мощност от 150 до 374 к.с., задно предаване или задвижване на всички колела. Ръчната скоростна кутия изчезна от гамата преди две години и сега всички версии имат 8-степенна автоматична скоростна кутия.
На върха на портфолиото от задвижвания са моделите от гамата M Performance, които се задвижват от 3,0-литровия редови 6-цилиндров бензинов двигател е с мощност 374 к.с. и 3,0-литровия редови 6-цилиндров дизелов двигател с мощност 340 к.с. Всички дизелови агрегати и редовия 6-цилиндров бензинов двигател са оборудвани с 48-волтова технология Mild-Hybrid.
Обновените Plug-in хибридни модели на BMW Серия 3 са оборудвани с нова високоволтова батерия от пето поколение на технологията BMW eDrive. Новата батерия запазва размерите си, но разполага с близо два пъти по-голям използваем енергиен капацитет от 19,5 кВтч, което значително повишава електрическия пробег до 101 км според WLTP. Първият Plug-in хибриден модел на BMW има нов заряден блок за трифазно зареждане с променлив ток с повишена мощност до 11 кВт. Така високоволтовата батерия може да бъде заредена от 0 до 100% за 2 часа и 15 минути.
Освен това е възможно ползването на опцията "Свързано домашно зареждане", оптимизирано според товара и соларните панели зареждане. Гамата от plug-in хибриди се концентрира върху новия седан BMW 330e и новото комби BMW 330e Touring. Двата модела по избор се предлагат със задно предаване или със задвижване на четирите колела с BMW xDrive. Комбинацията между 4-цилиндровия бензинов двигател с интегрирания електромотор в 8-степенната трансмисия Steptronic осигурява системна мощност от 292 к.с.
Новото BMW Серия 3 с познатата висока динамика на управлението при осезаемо по-висок комфорт на возене е получило модернизирано окачване. По-стегнатата връзка на задните амортисьори оптимизира прецизността и увереността, както и акустичния профил при шумове от пътната настилка. Редуцираните усилия за въртене на волана в режим на шофиране Comfort са допринесли за по-добрата обратна връзка. Като опция се предлагат М спортно окачване и адаптивно M окачване. Серийното оборудване на моделите включва 17-инчови алуминиеви джанти и 18-инчови алуминиеви джанти за Plug-in хибридните модели и вариантите от гамата M Performance.
Обновеното BMW Серия 3 е оборудвано с всеобхватни асистиращи системи за комфортно и сигурно пътуване и паркиране. Серийното оборудване включва предупреждение за удар отпред, интелигентен асистент за скоростта, асистент за паркиране, камера за обратно виждане и асистент за движение на заден ход. Като опция се предлагат асистент за шофиране Professional с асистент за завиване и водене в лентата, активен контрол на скоростта с функция спри и тръгни, както и асистент за паркиране Plus.
Обновените модели от седмата генерация на BMW Серия 3 се характеризират с подобрена дигитализация, която включва модернизирана система iDrive с бърз избор на базата на операционната система BMW OS 8.5, интуитивно и лесно управление чрез докосване и естествени гласови команди чрез интелигентния персонален асистент и нов начален екран с вертикално подредени менюта в една равнина. Системата за бърз достъп позволява директен избор на функции без преминаване в подменюта.
Лайстната на менюто в долната част на контролния дисплей вече с директен достъп в климатичните функции. Опционалният кокпит включва допълнително проекционен дисплей на предното стъкло, както и разширен изглед на контролния дисплей или информационния панел. Опростеното свързване дава възможност на водача и пътниците да използват приложенията от смартфона им. Управлението на процесите на зареждане и предварителната климатизация на Plug-in хибридните модели също е възможно чрез приложението My BMW App. Серийната персонална eSIM карта е съвместима с мобилния стандарт 5G. Таксите за паркиране и сметките за гориво могат да се плащат дигитално от автомобила.