Спортното подразделение на BMW - M GmbH, представи още един специален модел от успешното семейство BMW M4 в широкия спектър между изживяването от състезателните писти и вълнуващата динамика на пътя. Новото BMW M4 CS се позиционира точно по средата между наскоро модернизираното по отношение на мощността, дизайна и оборудването BMW M4 Competition и лимитирания до 1000 екземпляра специален модел със задвижване на задните колела BMW M4 CSL.

Вижте как изглежда новото BMW M4 CS в детайли  >>  >>  >>

С индивидуалните си характеристики, новото BMW M4 CS предлага особено емоционална и вълнуваща комбинация от качествата, типични за спортните автомобили с висока производителност в премиум сегмента. Увеличената мощност на двигателя, както и специфичните за модела настройки на окачването и оптимизираното тегло с множество компоненти от армирана с въглеродни нишки пластмаса са съчетани с концепцията на BMW M4 Coupe с 4 места и пригодност за ежедневието.

Новият модел е оборудван с висококачествени елементи и ексклузивни дизайнерски акценти. От юли 2024 година новото BMW M4 CS ще се произвежда заедно с другите варианти на BMW M4 в завода на BMW Group в Динголфинг. Поръчките са възможни от края на месец май.

Снимка: BMW

Под предния капак на новото BMW M4 CS е монтиран високо производителен 3,0-литров редови 6-цилиндров бензинов двигател с двоен турбокомпресор. Двигателят е свързан с 8-степенна автоматична трансмисия M Steptronic. Интелигентното задвижване на четирите колела M xDrive осигурява уверена динамика във всяка ситуация. Двигателят на новото BMW M4 CS развива максимална мощност от 550 к.с. при 6250 об/мин, а максималните обороти на двигателя са 7200 об/мин. Мощният турбомотор на новото BMW M4 CS разгръща максималния си въртящ момент от 650 Нм между 2750 и 5950 об/мин. Реакциите на задвижващата система са оптимизирани и благодарение на специфичните за модела тампони на двигателя. Стегнатата връзка със структурата на каросерията осигурява особено директно пренасяне на мощността при всяка команда от страна на водача.

Снимка: BMW

Непосредственото разгръщане на тягата и пъргавината осигуряват забележителни стойности на ускорението. Новото BMW M4 CS спринтира от 0 до 100 км/ч за само 3,4 секунди, а ускорението от 0 до 200 км/ч отнема 11,1 секунди. Междинното ускорение от 80 до 120 км/ч отнема 2,6 секунди на 4-та предавка и 3,3 секунди на 5-та предавка. Максималната мощност на специалния модел, който серийно се оборудва с пакет M Driver"s, е електронно ограничена до 302 км/ч. Разгръщането на мощността на двигателя е съпроводено от емоционалния мощен звук, генериран от двойната изпускателна система с електрически управлявани клапи, изработеното от титан задно гърне с оптимизирано тегло и типичните за М две двойки ауспухови накрайници, лакирани в черен мат.

Снимка: BMW

Акустичното присъствие на задвижването е свързано с характеристиките на двигателя, които могат да бъдат избрани в менюто M Setup. В режимите Sport и Sport+ се активира звук, който е вдъхновен от атмосферата на състезателната писта и по-специално ефективно подчертава смяната на предавките и свързаните с това скокове в оборотите на двигателя.

Бъдещите собственици на новото BMW M4 CS ще могат да се насладят на всички аспекти на неподражаемото усещане при управление на модел от М-гамата на BMW. Динамичните характеристики на новото BMW M4 CS са резултат на типичните за М-моделите гени от моторните спортове, които се усещат по всяко време при шофиране във всекидневието и се разгръщат напълно на състезателните писти. При изпитанията по "Северната отсечка" на пистата "Нюрбургринг", която е ултимативният тест за типичната за марката динамика, пъргавина и прецизност на пътя на всички автомобили BMW M, новото BMW M4 CS постигна официално и нотариално заверено време от 7:21,989 минути за отсечката с дължина 20,832 км.

Снимка: BMW

Чрез 8-степенната трансмисия M Steptronic с Drivelogic мощността се пренася към четирите колела на новото BMW M4 CS. Тя се управлява със специфичния за М селектор на трансмисията на средната конзола и карбоновите лостчета на волана.

Интегрираният в селектора на трансмисията превключвател на Drivelogic позволява индивидуално адаптиране на характеристиките на превключването, като може да бъде избирано между комфортни, спортни и специално оптимизирани за състезателна писта настройки. Пренасянето на мощността до пътното платно е поверено на интелигентната система за задвижване на четирите колела M xDrive.

Снимка: BMW

С помощта на многодисков съединител с електронно управление в раздатъчната кутия мощността се разпределя безстепенно между предните и задните колела, което осигурява максимално сцепление, пъргавина и стабилност по курса при всяка ситуация на пътя. Оптимизираното подаване на масло към многодисковия съединител гарантира стабилна динамика дори и при интензивните условия на състезателната писта.

С подаването на по-висок дял от мощността към задните колела и в комбинация с напълно променливия активен М диференциал отзад системата M xDrive подпомага типичното усещане при ускорение и при динамично шофиране по завои. Освен това от менюто M Setup може да бъде избран и режимът 4WD Sport, при който към задните колела се подава още по-голям дял от мощността. При деактивиран контрол на стабилността DSC (динамичен контрол на стабилността) на разположение е и режимът със задвижване само на задните колела, който осигурява активно изживяване при шофиране на опитните водачи.

Снимка: BMW

Новото BMW M4 CS серийно се оборудва с ковани М алуминиеви джанти с ексклузивен дизайн с V-образни спици, лакирани по избор в златист бронз или черен мат. За максимално динамично изживяване на състезателната писта олекотените джанти с размер 19 инча на предната ос и 20 инча на задната ос серийно са оборудвани с гуми с размери 275/35 ZR19 отпред и 285/30 ZR20 отзад.

Гумите осигуряват оптимално сцепление дори и при особено спортен и амбициозен стил на шофиране по състезателна писта. За клиентите, които искат да ползват BMW M4 CS предимно във всекидневието, по желание и без доплащане се предлагат гуми със същите размери. В сравнение с BMW M4 Competition M xDrive, шасито е пренастроено. Монтирани са нови пружини, адаптивни амортисьори и нови стабилизатори, а кормилното управление е калибрирано.

Снимка: BMW

За да се увеличи твърдостта на каросерията, под капака са осигурени допълнителни алуминиеви подпори, които във версията M4 CSL са инсталирани стандартно. Настройките на задвижващата електроника са променени, а стабилизиращата система е придобила повече свободни режими на работа.

В основата вече са монтирани спирачки с композитни дискове, а срещу допълнително заплащане се предлагат карбоново-керамични дискове. Въпреки липсата на буквата L в името, новото BMW M4 CS все пак е олекотено. От въглеродни влакна е не само покривът, но и предният капак, сплитерът, въздухозаборниците, корпусите на страничните огледала, дифузьорът и задният спойлер. Този материал се използва и в кабината: от него са направени облицовките на предния панел и централната конзола, както и перките на волана.

Снимка: BMW

Титаниевата изпускателна система спомага за спестяването на още 4 кг, а общото намаление на теглото в сравнение с BMW M4 Competition M xDrive е 20 кг. Купето BMW M4 CS със задвижване на четирите колела тегли 1760 кг в готовност срещу 1625 кг за версията със задно предаване на M4 CSL.

Отвън версиите M4 CS и M4 CSL са почти идентични, като и двете имат "ноздри" без рамка с червена облицовка, жълти светлини и задни части от въглеродни влакна. Най-очевидната разлика между M4 CS е стандартният капак на багажника с отделен спойлер. За каросерията на специалната версия са подготвени ексклузивни цветове, а самата тя е щедро оборудвана с черни лога в червен контур.

Снимка: BMW

В интериора новото BMW M4 CS се оборудва с най-новия вариант на информационната система BMW iDrive на базата на BMW Operating System 8.5. Напълно дигиталната среда от индикатори се състои от 12,3-инчов информационен дисплей зад волана и 14,9-инчов контролен сензорен дисплей в средата.

Серийният волан с три спици и скосен в долната част обръч е идеалната комбинация за сигурно обхващане при динамично шофиране и забележителен комфорт при дълги пътувания. Червената маркировка на 12 часа и карбоновите лостчета за превключване внасях истинска състезателна атмосфера в кокпита.

Снимка: BMW

Серийните и оформени специфично за модела карбонови седалки тип "корито" осигуряват уникално съчетание между усещане от моторните спортове и комфорт при дълги пътувания. Те са с пълни електрически регулировки, оборудвани са с подгряване и интегрирани подглавници с осветено обозначение на модела. Карбоновите седалки тип "корито" на BMW M4 CS са тапицирани с кожа Merino и се отличават с ексклузивен дизайн в цветовата комбинация черно и червено с характерни контрастни шевове.

Снимка: BMW

Дизайнът с два цвята продължава и в задната част на спортния автомобил с четири места. Както отпред, така и отзад тапицериите на вратите респективно страничните панели са покрити с черна кожа. Ексклузивната атмосфера включва и червен надпис CS на средната конзола, М предпазни колани с контрастни шевове в цветовете на BMW M GmbH, таван в черен цвят антрацит, интериорни карбонови лайстни и лайстни на праговете с надпис M4 CS.