Новото BMW M4 CS застава по средата между M4 Competition и M4 CSL
Спортното купе със задвижване на четирите колела спринтира от 0 до 100 км/ч за 3,4 секунди и развива максимална скорост 302 км/ч
Спортното подразделение на BMW - M GmbH, представи още един специален модел от успешното семейство BMW M4 в широкия спектър между изживяването от състезателните писти и вълнуващата динамика на пътя. Новото BMW M4 CS се позиционира точно по средата между наскоро модернизираното по отношение на мощността, дизайна и оборудването BMW M4 Competition и лимитирания до 1000 екземпляра специален модел със задвижване на задните колела BMW M4 CSL.
Вижте как изглежда новото BMW M4 CS в детайли >> >> >>
С индивидуалните си характеристики, новото BMW M4 CS предлага особено емоционална и вълнуваща комбинация от качествата, типични за спортните автомобили с висока производителност в премиум сегмента. Увеличената мощност на двигателя, както и специфичните за модела настройки на окачването и оптимизираното тегло с множество компоненти от армирана с въглеродни нишки пластмаса са съчетани с концепцията на BMW M4 Coupe с 4 места и пригодност за ежедневието.
Новият модел е оборудван с висококачествени елементи и ексклузивни дизайнерски акценти. От юли 2024 година новото BMW M4 CS ще се произвежда заедно с другите варианти на BMW M4 в завода на BMW Group в Динголфинг. Поръчките са възможни от края на месец май.
Под предния капак на новото BMW M4 CS е монтиран високо производителен 3,0-литров редови 6-цилиндров бензинов двигател с двоен турбокомпресор. Двигателят е свързан с 8-степенна автоматична трансмисия M Steptronic. Интелигентното задвижване на четирите колела M xDrive осигурява уверена динамика във всяка ситуация. Двигателят на новото BMW M4 CS развива максимална мощност от 550 к.с. при 6250 об/мин, а максималните обороти на двигателя са 7200 об/мин. Мощният турбомотор на новото BMW M4 CS разгръща максималния си въртящ момент от 650 Нм между 2750 и 5950 об/мин. Реакциите на задвижващата система са оптимизирани и благодарение на специфичните за модела тампони на двигателя. Стегнатата връзка със структурата на каросерията осигурява особено директно пренасяне на мощността при всяка команда от страна на водача.
Непосредственото разгръщане на тягата и пъргавината осигуряват забележителни стойности на ускорението. Новото BMW M4 CS спринтира от 0 до 100 км/ч за само 3,4 секунди, а ускорението от 0 до 200 км/ч отнема 11,1 секунди. Междинното ускорение от 80 до 120 км/ч отнема 2,6 секунди на 4-та предавка и 3,3 секунди на 5-та предавка. Максималната мощност на специалния модел, който серийно се оборудва с пакет M Driver"s, е електронно ограничена до 302 км/ч. Разгръщането на мощността на двигателя е съпроводено от емоционалния мощен звук, генериран от двойната изпускателна система с електрически управлявани клапи, изработеното от титан задно гърне с оптимизирано тегло и типичните за М две двойки ауспухови накрайници, лакирани в черен мат.
Акустичното присъствие на задвижването е свързано с характеристиките на двигателя, които могат да бъдат избрани в менюто M Setup. В режимите Sport и Sport+ се активира звук, който е вдъхновен от атмосферата на състезателната писта и по-специално ефективно подчертава смяната на предавките и свързаните с това скокове в оборотите на двигателя.
Бъдещите собственици на новото BMW M4 CS ще могат да се насладят на всички аспекти на неподражаемото усещане при управление на модел от М-гамата на BMW. Динамичните характеристики на новото BMW M4 CS са резултат на типичните за М-моделите гени от моторните спортове, които се усещат по всяко време при шофиране във всекидневието и се разгръщат напълно на състезателните писти. При изпитанията по "Северната отсечка" на пистата "Нюрбургринг", която е ултимативният тест за типичната за марката динамика, пъргавина и прецизност на пътя на всички автомобили BMW M, новото BMW M4 CS постигна официално и нотариално заверено време от 7:21,989 минути за отсечката с дължина 20,832 км.
Чрез 8-степенната трансмисия M Steptronic с Drivelogic мощността се пренася към четирите колела на новото BMW M4 CS. Тя се управлява със специфичния за М селектор на трансмисията на средната конзола и карбоновите лостчета на волана.
Интегрираният в селектора на трансмисията превключвател на Drivelogic позволява индивидуално адаптиране на характеристиките на превключването, като може да бъде избирано между комфортни, спортни и специално оптимизирани за състезателна писта настройки. Пренасянето на мощността до пътното платно е поверено на интелигентната система за задвижване на четирите колела M xDrive.
С помощта на многодисков съединител с електронно управление в раздатъчната кутия мощността се разпределя безстепенно между предните и задните колела, което осигурява максимално сцепление, пъргавина и стабилност по курса при всяка ситуация на пътя. Оптимизираното подаване на масло към многодисковия съединител гарантира стабилна динамика дори и при интензивните условия на състезателната писта.
С подаването на по-висок дял от мощността към задните колела и в комбинация с напълно променливия активен М диференциал отзад системата M xDrive подпомага типичното усещане при ускорение и при динамично шофиране по завои. Освен това от менюто M Setup може да бъде избран и режимът 4WD Sport, при който към задните колела се подава още по-голям дял от мощността. При деактивиран контрол на стабилността DSC (динамичен контрол на стабилността) на разположение е и режимът със задвижване само на задните колела, който осигурява активно изживяване при шофиране на опитните водачи.
Новото BMW M4 CS серийно се оборудва с ковани М алуминиеви джанти с ексклузивен дизайн с V-образни спици, лакирани по избор в златист бронз или черен мат. За максимално динамично изживяване на състезателната писта олекотените джанти с размер 19 инча на предната ос и 20 инча на задната ос серийно са оборудвани с гуми с размери 275/35 ZR19 отпред и 285/30 ZR20 отзад.
Гумите осигуряват оптимално сцепление дори и при особено спортен и амбициозен стил на шофиране по състезателна писта. За клиентите, които искат да ползват BMW M4 CS предимно във всекидневието, по желание и без доплащане се предлагат гуми със същите размери. В сравнение с BMW M4 Competition M xDrive, шасито е пренастроено. Монтирани са нови пружини, адаптивни амортисьори и нови стабилизатори, а кормилното управление е калибрирано.
За да се увеличи твърдостта на каросерията, под капака са осигурени допълнителни алуминиеви подпори, които във версията M4 CSL са инсталирани стандартно. Настройките на задвижващата електроника са променени, а стабилизиращата система е придобила повече свободни режими на работа.
В основата вече са монтирани спирачки с композитни дискове, а срещу допълнително заплащане се предлагат карбоново-керамични дискове. Въпреки липсата на буквата L в името, новото BMW M4 CS все пак е олекотено. От въглеродни влакна е не само покривът, но и предният капак, сплитерът, въздухозаборниците, корпусите на страничните огледала, дифузьорът и задният спойлер. Този материал се използва и в кабината: от него са направени облицовките на предния панел и централната конзола, както и перките на волана.
Титаниевата изпускателна система спомага за спестяването на още 4 кг, а общото намаление на теглото в сравнение с BMW M4 Competition M xDrive е 20 кг. Купето BMW M4 CS със задвижване на четирите колела тегли 1760 кг в готовност срещу 1625 кг за версията със задно предаване на M4 CSL.
Отвън версиите M4 CS и M4 CSL са почти идентични, като и двете имат "ноздри" без рамка с червена облицовка, жълти светлини и задни части от въглеродни влакна. Най-очевидната разлика между M4 CS е стандартният капак на багажника с отделен спойлер. За каросерията на специалната версия са подготвени ексклузивни цветове, а самата тя е щедро оборудвана с черни лога в червен контур.
В интериора новото BMW M4 CS се оборудва с най-новия вариант на информационната система BMW iDrive на базата на BMW Operating System 8.5. Напълно дигиталната среда от индикатори се състои от 12,3-инчов информационен дисплей зад волана и 14,9-инчов контролен сензорен дисплей в средата.
Серийният волан с три спици и скосен в долната част обръч е идеалната комбинация за сигурно обхващане при динамично шофиране и забележителен комфорт при дълги пътувания. Червената маркировка на 12 часа и карбоновите лостчета за превключване внасях истинска състезателна атмосфера в кокпита.
Серийните и оформени специфично за модела карбонови седалки тип "корито" осигуряват уникално съчетание между усещане от моторните спортове и комфорт при дълги пътувания. Те са с пълни електрически регулировки, оборудвани са с подгряване и интегрирани подглавници с осветено обозначение на модела. Карбоновите седалки тип "корито" на BMW M4 CS са тапицирани с кожа Merino и се отличават с ексклузивен дизайн в цветовата комбинация черно и червено с характерни контрастни шевове.
Дизайнът с два цвята продължава и в задната част на спортния автомобил с четири места. Както отпред, така и отзад тапицериите на вратите респективно страничните панели са покрити с черна кожа. Ексклузивната атмосфера включва и червен надпис CS на средната конзола, М предпазни колани с контрастни шевове в цветовете на BMW M GmbH, таван в черен цвят антрацит, интериорни карбонови лайстни и лайстни на праговете с надпис M4 CS.