Батерията на ID.3 запазва над 90% от капацитета си след 160 000 км
Електрическият автомобил на Volkswagen впечатлява в теста за издръжливост на ADAC и не показва слабости дори в края на гаранцията
След 4 години тестове за издръжливост, тестовите шофьори на Германския автомобилен клуб ADAC дадоха на ID.3 отличен доклад. Инженерите в Тестовия и технологичен център в Ландсберг ам Лех (Германия) изминаха над 160 000 км. Ключовият извод е: високоволтовата батерия все още има нетен капацитет от 91%.
Вижте как Volkswagen ID.3 Pro S измина над 160 000 км >> >> >>
Тестван е Volkswagen ID.3 Pro S с нетно енергийно съдържание на батерията от 77 кВтч. Както и при всички останали модели от електрическата гама ID., компанията Volkswagen гарантира, че батерията на ID.3 все още има поне 70% от първоначалния си нетен капацитет след 8 години експлоатация или 160 000 километра шофиране.

Volkswagen ID.3 получи ъпгрейд и достигна пробег до 559 км
"Резултатът показва впечатляващото качество на нашите ID. модели дори след изминаване на много километри", подчерта Мартин Сандер, член на Управителния съвет на Volkswagen, отговарящ за продажбите, маркетинга и следпродажбеното обслужване. "Високият капацитет на батерията от над 90% след 160 000 километра потвърждава, че нашите ID. модели са много привлекателни и като употребявани автомобили и продължават да отговарят на изискванията на нашите клиенти", допълни Мартин Сандер.
Тестовите шофьори на ADAC не пестиха батерията. За да достигнат 160 000 километра възможно най-бързо, за над 40% от сесиите на зареждане на ID.3 бяха използвани станции за бързо зареждане . Освен това, противно на препоръчителното, автомобилът беше оставян на станцията за зареждане със 100% ниво на зареждане между тестовите шофирания, понякога в продължение на няколко дни.
Тестът за издръжливост беше първият по рода си за автомобил от семейството ID. Между тестовите шофирания ID.3 беше многократно проверяван от инженерите в Баварския център за тестове и технологии, по-специално по отношение на състоянието на батерията му. ADAC има ясна препоръка към клиентите: винаги трябва да се инсталират актуализации на софтуера.
По време на теста за издръжливост ID.3 получи няколко актуализации на софтуера - включително функцията за електрически превозни средства, която планира спирките за зареждане по по-дълъг маршрут, така че дестинацията да бъде достигната възможно най-бързо. В допълнение към нивото на зареждане, системата взема предвид и текущата пътна ситуация и прогнозите. Наред с различни корекции на грешки, актуализациите включват увеличение на капацитета за зареждане до 170 кВт.
Актуализациите също така оказаха положителен ефект върху разхода на гориво и следователно върху пробега. По-специално, новият софтуер значително подобри разхода на енергия на кратки разстояния и при зимни температури от 0 до 5°C. Други положителни моменти, подчертани от тестовите шофьори на ADAC: въпреки големия пробег, каросерията и шасито бяха в добро състояние. Шасито, окачването и кормилното управление се справиха добре с теглото на автомобила и не показаха никакви съществени проблеми или проблеми.
Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.