Най-голямата автомобилна асоциация в Европа - германската ADAC, стигна до заключението, че батерията на Volkswagen ID.3 се представя отлично. Инженерите от Тестовия и технологичен център в Ландсберг ам Лех вече са изминали повече от 100 000 км с електромобила. Най-важното откритие е, че високоволтовата батерия все още има нетен капацитет от 93%.

Производителят Volkswagen гарантира, че след 8 години работа или пробег от 160 000 км, батерията на ID.3 Pro S с нетен капацитет от 77 кВтч, както и батериите на всички останали модели от семейство ID., все още имат поне 70% от първоначалния си нетен капацитет.

Снимка: ADAC/Ралф Вагнер

Тестовите пилоти на ADAC не са щадили батерията. За да достигне границата от 100 000 км възможно най-бързо, ID.3 често е зареждан до 100% на станции за бързо зареждане. Освен това, противно на препоръката, електромобилът обикновено е бил готов за следващия тестови пилот на станцията за зареждане с ниво от 100%, понякога за няколко дни.

Снимка: ADAC/Ралф Вагнер

Тестът за издръжливост е първият по рода си за автомобил от семейството ID. Между тестовите сесии ID.3 е бил многократно проверяван от инженерите в Тестовия и технически център Ландсберг ам Лех.

Вижте как се представи ID.3 по време на теста от 100 000 км  >>  >>  >>

ADAC разглежда осем основни критерия и повече от 300 второстепенни критерия, вариращи от технология и безопасност до управление, лекота на работа и въздействие върху околната среда.

Снимка: ADAC/Ралф Вагнер

ADAC има ясна препоръка за клиентите - софтуерните актуализации трябва винаги да се инсталират. По време на теста за издръжливост ID.3 е получил няколко софтуерни актуализации. Освен различни корекции на грешки, актуализациите са допринесли за увеличението на мощността на зареждане до 170 кВт.

Актуализациите също са имали положителен ефект върху потреблението и следователно върху увеличението на обхвата. По-специално, новият софтуер значително е намалил консумацията на енергия на къси разстояния и при зимни температури от 0 до 5°C.

Снимка: ADAC/Ралф Вагнер

Интелигентното устройство за планиране на маршрути за електрически превозни средства, което ID.3 също получи чрез актуализация, също е похвалено от тестовите пилоти на ADAC. При по-дълъг маршрут устройството планира спирките за зареждане по такъв начин, че дестинацията да се достигне възможно най-бързо.

Освен нивото на зареждане на батерията, системата взема предвид и текущата пътна обстановка и прогнозите. Спиранията за зареждане се оценяват динамично и се основават на работата на станциите. В резултат на това планирането на маршрута може да предложи две кратки спирания за зареждане с висока мощност вместо една дълга с ниска мощност.