През миналата есен подразделението на Volkswagen за лекотоварни автомобили представи новото седмо поколение на Transporter на изложението IAA Transportation 2024 в Хановер. Успоредно с премиерата на седмото поколение на легендата Transporter, подразделението за лекотоварни автомобили на Volkswagen анонсира партньорството си с Джейсън Стейтъм, който стана известен с филмовата поредица "Транспортер", където в повечето епизоди шофираше Audi A8.

"Стейтъм, като харизматичен и екшън герой, е идеалният актьор, който да представя гъвкавостта и производителността на новия Volkswagen Transporter", сподели производителят.

Неотдавна новият модел на Volkswagen беше представен и на българския пазар в лекотоварната версия Transporter и пътническата Caravelle. Седмото поколение на най-успешния търговски модел на Volkswagen е по-добър от предшественика си във всяко едно отношение, като предлага по-обширно вътрешно пространство, повишена товароносимост и може да тегли по-голям прикачен товар.

Вижте в детайли новите Transporter и Caravelle  >>  >>  >>

Transporter е ключов модел, който е помогнал на много предприемачи в техните транспортни нужди и стартиране на бизнес. За първи път новият Transporter T7 е създаден в сътрудничество с дългогодишния конкурент Ford. Седмото издание на Transporter е по-голямо, предлага по-обширно вътрешно пространство, повишена товароносимост и по-голям прикачен товар. Новият модел предлага богат избор от товарни и пътнически версии Caravelle, две различни междуосия, възможност за избор на височина и задвижващи агрегати - от дизелов до хибриден и електрически.

Новият Volkswagen Transporter се запъти към България

Volkswagen значително увеличи гамата си от ванове - преди имаше едно превозно средство с различни имена в зависимост от предназначението му. Портфолиото на германската компания сега включва ID.Buzz, Multivan и Transporter/Caravelle, всеки базиран на отделна платформа. Първият е страхотно изглеждащ електрически ван, базиран на електрическата MEB платформа, докато Multivan е базиран на платформа MQB и е насочен към комфортно пътуване на хора.

Разработен в сътрудничество с Ford

Новият Transporter е наистина ориентиран към практичността, без компромисите, необходими за пътническите варианти. Това принуди Volkswagen да си сътрудничи с Ford, като основата под формата на Transit Custom е една от най-добрите на пазара. Новият ван Volkswagen Transporter е модел за специални задачи и тежка работа, като се предлага също и в пътнически вариант - Caravelle, както и в изцяло електрически версии.

Volkswagen Caravelle и Transporter

Снимка: Ивайло Дончев

От гледна точка на технологиите, това е Ford Transit, така че двигателите, макар и наречени TDI, всъщност са на Ford EcoBlue. От 2026 година ще се предлага и plug-in хибридна версия PHEV, а има и електрически варианти. Дизайнерите на Volkswagen са положили големи усилия, за да избегнат приликата с Ford и успешно са прикрили произхода на Transporter, който изглежда като истински Volkswagen от всички ъгли.

Носи типичната линия на Bulli

Предната част носи познатите знаци на семейството Transporter с ясно разпознаваема светлинна графика и усмихната решетка, докато ценителите ще забележат типичната линия на Bulli, т.е. ръбът, произлизащ от горния ръб на светлините и обграждащ целия автомобил с интегрирани релси на плъзгащите се врати отстрани, което според главния дизайнер Алберт Кирцингер прави автомобила по-компактен. Новият Transporter T7 се вписва в дизайна си с по-цивилните си братя.

Volkswagen Transporter

Снимка: Volkswagen

Значително предимство на Volkswagen Transporter е неговата вариативност, не само по отношение на броя на версиите, но и на разпределението на вътрешното пространство, което може да има плъзгащи се врати от едната или от двете страни, както и две врати или цял капак отзад. Освен това не липсват различни прегради за разделяне на пространството и закрепващи се отвори и релси.

Богата гама от товарни и пътнически модели

Гамата от варианти е традиционно широка и включва версиите Kasten с изцяло лекотоварно приложение, Kasten Plus с голямо товарно отделение, втори ред седалки и различни варианти за преградни стени, Kombi за превоз на пътници и в изпълнение с двойна кабина и бордова каросерия с дълго междуосие. По желание вариантите Kombi и Kasten могат да се поръчат и в изпълнения с висок покрив и удължено междуосие.

Volkswagen Transporter

Снимка: Volkswagen

Абсолютната специалност на Transporter е шасито с двойна кабина. Предложението на този вариант включва стандартна каросерия, която може да бъде конфигурирана с по-висок покрив и по-дълга междуосие. Може да се поръча и с триместна задна седалка или L-образно товарно отделение, с две места на втория ред отдясно и товарна врата отляво.

Пътническата версия качва до 8 човека

Автомобилът може да бъде поръчан и в пътническа версия Caravelle, която побира 8 човека, включително водача, и се предлага в три нива на оборудване. Както Transporter, така и Caravelle се предлагат и във версия Panamericana, леко повдигната и с модифициран външен вид. От 2026 г. ще се предлага и версия Crew cab (кабина за екипаж) с дълга база.

Volkswagen Caravelle

Снимка: Ивайло Дончев

Обемът на товарното пространство на новия Transporter се е увеличил значително, а по-големите вътрешни размери - дължина и ширина между арките на колелата, също са подобрили употребата му. Новият Transporter е пораснал във всяко едно отношение. Transporter T7 е пораснал на дължина със 146 мм, достигайки обща дължина 5,05 метра, а дължината на товарното пространство е нараснала с 60 мм до 2,60 метра. И ако това не е достатъчно, можете да изберете варианта с удължена колесна база с 400 мм с обща дължина от 5,45 метра и вътрешно пространство от 3 метра.

Три европалета влизат в удължената версия

Ширината между арките на колелата е увеличена със 148 мм, достигайки сега 1,39 метра. В зависимост от конфигурацията, товарното пространство позволява транспортиране от 5,8 куб.м до цели 9 куб.м товар, така че лесно можете да натоварите два европалета в него в един ред в стандартната версия или три европалета в удължената версия. Новият Transporter може да превозва до 1,3 тона с дизеловия двигател, ограничението за натоварване на покрива е 170 кг, като максималният прикачен товар е е 2,8 тона, а при електрическата версия е 2,3 тона.

Volkswagen Transporter

Снимка: Volkswagen

Когато седнете на шофьорската седалка на новия Transporter, хванете познатия мултифункционален волан, погледнете графиката на цифровите инструменти и мултимедията, и хвърлите поглед към панелите на вратите, всичко изглежда наред. Кабината на T7 има ясно разпознаваеми елементи от Volkswagen, но други детайли са заимствани от Ford.

Детайли от Ford издават сходството с Transit Custom

Такива са селекторът на автоматична трансмисия под волана, бутоните за управлението на прозорците и огледалата, превключвателя на светлините и лостчетата под волана. Инженерите на Volkswagen започнаха работа от солидната основа на новото поколение Transit Custom, който модифицираха по свой образ. Списъкът с различни части е много дълъг и силно класифициран.

Volkswagen Transporter

Снимка: Volkswagen

Седалката на водача е удобна и добре проектирана за съхранение и прибиране на различни предмети. Има рафтове и отделения за съхранение под седалката, пред пътника, на предното стъкло, във вратите. Има и много поставки за чаши и USB портове, като те са както тип A, така и тип C. Намирането на удобна позиция също е лесно, а воланът има познатите физически бутони, които управляват виртуалното инструментално табло. Всеки модел има и радио, управлявано чрез 13-инчов сензорен екран с безжична свързаност чрез Apple CarPlay и Android Auto.

Volkswagen Transporter

Снимка: Volkswagen

Мултимедийната система е абсолютно същата като във Ford, но с оформление от Volkswagen. Не е прекалено сложна и макар да не е мудна, изисква малко време за мислене, но като цяло не е трудна за използване. Климатикът се управлява чрез екрана, а не чрез бутоните. Вентилационните отвори винаги са отгоре, но е нужно известно време, за да се свикне с тях, а промяната на температурата, когато носите работни ръкавици, може да не е толкова лесна, колкото с бутоните.

Семеен ван или хотелски шатъл

Пътническият Caravelle има малко по-различно оформено табло в долната част, с допълнително изпъкнало отделение за съхранение. Средният ред седалки разполага с три лесно сгъваеми седалки. Отзад има пейка за трима пътника. Седалките са удобни, въпреки че возенето се усеща като ван за доставки, благодарение на дългата колесна база и окачването, проектирано за тежки товари. Такъв автомобил би могъл да бъде чудесен избор като семеен ван, тъй като може да бъде оборудван богато, а в електрическата версия може да се използва като хотелски шатъл за превоз на гости.

Volkswagen Caravelle

Снимка: Volkswagen

Седмото поколение на Volkswagen Transporter и Caravelle се предлага на пазара с общо седем високоефективни варианти на задвижване. За първи път в тази палитра, наред с трите 2,0-литрови 4-цилиндрови турбодизелови агрегата TDI е включен един рlug-in хибриден вариант eHybrid и три изцяло електрически версии на задвижване. Максималната мощност на двигателите 2.0 TDI е съответно 110 к.с., 150 к.с. и 170 к.с.

Три варианта на дизеловия двигател

Вариантът 2.0 TDI с мощност 170 к.с. се предлага стандартно с 8-степенна автоматична предавателна кутия, която може да се поръча по желание и за версията 2.0 TDI със 150 к.с. вместо 6-степенната механична трансмисия. Всички дизелови варианти с мощност 150 к.с. и нагоре могат да бъдат поръчани и със системата за двойно предаване 4Motion. Дизеловият двигател е отзивчив, а автоматичната трансмисия сменя предавките в подходящия момент.

Volkswagen Transporter

Снимка: Volkswagen

Тъй като не успяхме да тестваме автомобила с максимално допустимия товар, не мога да кажа как се представя задвижването в типичните му условия на експлоатация. Средният разход на гориво на дизеловия двигател на Volkswagen Caravelle със 150 конски сили варираше между 6,3 и 7,6 л/100 км по магистралата и междуселищни пътища, ката спазвахме ограниченията.

eHybrid може да измине до 60 км само на ток

Новият Volkswagen Transporter се предлага и с един plug-in хибриден вариант eHybrid със системна мощност от 232 к.с., съчетан с 6-степенна автоматична трансмисия. Моделът може да измине приблизително 60 км само на електричество, но в момента е в процес на хомологация и ще бъде наличен в автосалони през първото тримесечие на 2026 г. Електрическите варианти на модела e-Transporter и e-Caravelle се предлагат във версии с мощност 136 к.с., 218 к.с. и 286 к.с. Нетният капацитет на батерията е 64 кВтч, което обещава автономен пробег до 357 км.

Volkswagen Caravelle

Снимка: Ивайло Дончев

Най-продаваният модел несъмнено ще си остане ванът Transporter с къса кабина и 2,0-литров турбодизелов двигател, който тествахме. Новият T7 е доста комфортен и прилично шумоизолиран, много цивилизован, лесен за управление, с диаметър на завой от 11,9 метра, което е само с метър по-голямо от последния Golf, а 2,0-литровият дизелов двигател има достатъчно мощност и изтънченост.

Лесен за шофиране, удобен за возене

Ергономията на кабината е перфектна, а управлението е интуитивно, но от Volkswagen можеха да направят повече с преките пътища, за да се изключат досадните асистенти. Няма да се забавлявате много зад волана на този ван, но той е лесен за шофиране, удобен за возене и най-важното - надежден. Водачите ще оценят 12-инчовия дигитален инструментален панел и 13-инчовия сензорен дисплей на мултимедийната система с широк набор от функции, като управлението е улеснено от лента с физически бутони под дисплея с въртящ се контролер за силата на звука.

Volkswagen Transporter

Снимка: Volkswagen

Новият T7 разполага и със значително по-богата гама от стандартно и допълнително оборудване, което включва матрични LED фарове, система с 360-градусови камери, дигитално огледало за обратно виждане и електрически сгъваем теглич. По този начин Volkswagen е чул призива на клиентите за по-голям и по-добре оборудван Transporter с необичайно широка гама от версии и двигатели и все още се възползва от широка сервизна база. Връзката с Ford не е навредила по никакъв начин на индивидуалността му и клиентите вероятно не се интересуват.

Volkswagen също така се похвали, че постоянно следи качеството на производството - както в края на производствената линия на Ford в турския град Гьолчук, така и когато автомобилите слизат от транспортните вагони и кораби, преди да се отправят към дилърите и клиенти. Така че има голям шанс най-новият член на успешното семейство на Volkswagen Transporter да продължи да се представя много добре на пазара.

Снимка: Ивайло Дончев

Цените на новия Volkswagen Transporter започват от 72 520 лева с ДДС за базовия ван с двигател 2.0 TDI с мощност 110 к.с. Началната цена на Transporter Kombi 2.0 TDI със 110 к.с. е 75 990 лева с ДДС. Базовият Caravelle струва минимум 79 920 лева. Новите модели се предлагат с 5-годишна гаранция или пробег от 200 000 км. Първите 2 години гаранция нямат ограничение на пробега.

Технически характеристики

Volkswagen Caravelle Life L 2.0 TDI Automatic

Размери

Дължина: 5450 мм

Широчина: 2032 мм

Височина: 1979 мм

Междуосие: 3500 мм

Собствено тегло: 2287 кг

Обем на резервоара: 55 литра

Двигател

Тип: редови 4-цилиндров турбодизелов

Работен обем: 1996 куб. см

Максимална мощност: 150 к.с.

Максимален въртящ момент: 360 Нм

Скоростна кутия: 8-степенна автоматична

Задвижване на колелата: предно

Показатели

Максимална скорост: 175 км/ч

Ускорение от 0-100 км/ч: 14,7 секунди

Среден разход: 7,9 л/100 км

Емисии на СО2: 206 г/км

Цена на модела с ДДС: 90 040 лева

Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.