Новите Transporter и Caravelle на Volkswagen тръгват на дизел, бензин или ток
Седмото поколение на Bulli предлага по-обширно вътрешно пространство, повишена товароносимост и по-голям прикачен товар
Подразделението на Volkswagen за лекотоварни автомобили представи изцяло новото седмо поколение на Тransporter на изложението за професионалистите в транспортния бранш IAA Transportation 2024 в Хановер. В периода до 22 септември посетителите на търговското изложение ще имат възможност да се запознаят отблизо с гамата на новата генерация на успешната моделна серия на Volkswagen Лекотоварни автомобили на щанда на марката в зала 12.
Вижте новите модели Transporter и Caravelle на Volkswagen >> >> >>
Всички основни характеристики и показатели на Volkswagen Transporter са издигнати на ново, по-високо ниво. Новият модел предлага повече вътрешно пространство, увеличена товароносимост, по-голям прикачен товар и значително подобрена енергийна ефективност с по-нисък разход на гориво. Наред с това, безопасността се повишава от най-модерните системи за асистенция на водача, а усъвършенстваните елементи на арматурното табло и управлението на функциите улесняват работното ежедневие.
Всичко това важи в пълна степен и за 9-местния пътнически вариант Caravelle, който също отбелязва своята световна премиера на изложението в Хановер. За първи път в историята на Volkswagen Лекотоварни автомобили мултифункционалният товарен ван Transporter и пътническият микробус Caravelle предлагат алтернатива на гамата от турбодизелови двигатели под формата на plug-in хибридно и изцяло електрическо задвижване. Отчетливата линия в дизайна на новото поколение е освежаващо нова и едновременно с това следва вярно стила на емблематичните си предшественици.
С дебюта на новото поколение Transporter, подразделението на Volkswagen за лекотоварни автомобили осъществява своята стратегия, целяща да предложи най-подходящия за всеки индивидуален потребител и всяко конкретно приложение лекотоварен модел. По време на премиерата на първото поколение Transporter пред представителите на пресата през 1949 година, никой не е бил в състояние не само да предположи, а дори и да мечтае, че Т1 - един от двигателите на германското икономическо чудо в онзи исторически период, един ден ще се превърне в толкова многообразна и успешна моделна фамилия.
Днес, 75 години по-късно, легендарният Bulli е заслужил своето място в историята и отдавна се счита за неразделна част от културното наследство не само на автомобилната индустрия. Днес гамата на най-новото поколение обхваща новия Transporter, новия Multivan и електрическия ID. Buzz, като моделната палитра на Transporter обединява както изцяло едноименните лекотоварни модификации, така и пътническото изпълнение Caravelle.
Новият Multivan изпълнява ролята на автомобил за свободното време и бизнес приложения във фамилията на седмата генерация, включително и в представения наскоро изцяло нов кемпер вариант California. На пазара са и изцяло електрическите модели ID. Buzz и лекотоварната версия ID. Buzz Cargo, които бързо заеха своето място в развитието на електрическата мобилност. От тази гледна точка седмото поколение на Bulli в лицето на Transporter, Caravelle, Multivan и ID. Buzz в момента формира най-богатата и разнообразна моделна гама от гледна точка на функционални възможности, области на приложение и типове задвижване в този сегмент от световния пазар.
Подразделението на Volkswagen за лекотоварни автомобили предлага новия Transporter в няколко версии - като Kasten с изцяло лекотоварно приложение, Kasten Plus с голямо товарно отделение, втори ред седалки и различни варианти за преградни стени, Kombi за превоз на пътници и в изпълнение с двойна кабина и бордова каросерия с дълго междуосие. По желание вариантите Kombi и Kasten могат да се поръчат и в изпълнения с висок покрив и удължено междуосие.
Деветместната пътническа версия Caravelle е проектирана за професионален превоз на пътници в ролята на превъзходен шатъл или вариант за такси с голям пътнически капацитет. По отношение на нивата на оборудване, Volkswagen предлага Caravelle в базова версия, средно ниво на оборудване Life и най-високо ниво на изпълнение Style, като на разположение на клиентите е и възможност за поръчка с удължено междуосие. Както вариантът Kasten на Transporter, така и Caravelle се предлагат и във версия PanAmericana с повишена проходимост за преодоляване на разнообразен терен.
В новия дизайн на арматурното табло на седмото поколение на Transporter и Caravelle, специалистите на Volkswagen са съчетали модерния дигитален свят на плоските сензорни дисплеи с класическите, практични и издръжливи физически бутони, осигурявайки възможност на професионалистите зад волана да управляват лесно и безопасно всяка функция и във всяка ситуация. Сред възможностите и удобствата на тяхно разположение са и вградените портове за USB и гнезда за 12V, както и предлагания по желание електрически контакт с напрежение 230V, чиито брой при версиите с plug-in хибридна и изцяло електрическа система на задвижване може да достигне три.
Обемът на товарното отделение при версията Kasten на Transporter със стандартно междуосие и височина на покрива при седмото поколение е нараснал с над 10% и вече достига внушителните 5,8 куб.м, а при версията на Kasten с дълго междуосие и висок покрив полезният обем възлиза на 9,0 куб.м. За да отговори на увеличения товарен обем, максималният полезен товар бележи ръст от 0,13 тона и вече достига 1,33 тона. Инженерите на Volkswagen са успели да постигнат и по-висок допустим прикачен товар при новото поколение, който вече е 2,8 тона със спирачки, при 12% наклон, отбелязвайки покачване с 0,3 тона в сравнение с предшественика.
Седмото поколение на Volkswagen Transporter и Caravelle ще дебютира на пазара с общо седем високоефективни варианти на задвижване. За първи път в тази палитра, наред с трите 2,0-литрови 4-цилиндрови турбодизелови агрегата TDI е включен един рlug-in хибриден вариант eHybrid и три изцяло електрически версии на задвижване e-Transporter и e-Caravelle.
Максималната мощност на двигателите 2.0 TDI е съответно 110 к.с., 150 к.с. и 170 к.с. Вариантът 2.0 TDI с мощност 170 к.с. се предлага стандартно с 8-степенна автоматична предавателна кутия, която може да се поръча по желание и за версията 2.0 TDI със 150 к.с. вместо 6-степенната механична трансмисия. Всички турбодизелови варианти с мощност 150 к.с. и нагоре могат да бъдат поръчани и със системата за двойно предаване 4MOTION.
Новият Plug-in хибриден вариант eHybrid предлага системна мощност от 232 к.с. и е съчетан с автоматична трансмисия. Електрическите варианти e-Transporter и e-Caravelle ще отбележат пазарната си премиера във версии с мощност 136 к.с., 218 к.с. и 286 к.с. Нетният капацитет на акумулаторната батерия във всички случаи възлиза на 64 кВтч. Премиерата на новия Volkswagen Transporter в България се очаква да се случи през първата половина на 2025 година.