Porsche показа най-мощния сериен вариант на 911 досега
Новото 911 Turbo S е оборудвано с хибридна система с мощност 711 к.с. и ускорява от 0 до 100 км/ч само за 2,5 секунди
На изложението IAA Mobility в Мюнхен Porsche представя най-мощния модел от серията 911. Неговата система за задвижване, включваща бензинов двигател с два турбокомпресора и хибридна технология T-Hybrid, превръща новото Porsche 911 Turbo S в най-мощният сериен вариант на 911 до момента.
Вижте новото Porsche 911 Turbo S като купе и кабриолет >> >> >>
Новото Porsche 911 Turbo S се движи по утъпканите следи на предшествениците си. Предишното поколение на модела вече беше смятано за еталон в света на спортните автомобили, когато ставаше дума за съчетаване на динамика, комфорт при пътуване на дълги разстояния, спортен характер и удобство за използване в ежедневието.

Porsche 911 получи нови варианти със задвижване на всички колела
Новото Porsche 911 Turbo S отново вдига летвата, при това във всички области. Спортният автомобил, който се предлага като купе и кабриолет, дебютира със значително повишени динамични качества, излъчващ още повече мощ дизайн, по-интелигентна аеродинамична компановка, оптимизирана ходова част и още по-ексклузивно оборудване.
"Porsche 911 Turbo S е най-върховата и универсална форма за шофиране на Porsche 911. Независимо дали става дума за придвижване в ежедневието, за пътувания на големи разстояния по магистрали или на състезателната писта - ние създадохме новия 911 Turbo S така, че да бъде още по-комфортен, по-индивидуален и значително по-бърз от предшественика му", отбеляза Франк Мозер, вицепрезидент, отговорен за моделните линии на Porsche 911 и 718.
Хибриден двигател с два турбокомпресора
Изцяло новото високоефективно и динамично задвижване осигурява системна мощност от 711 к.с.(523 кВт). Това превръща новото Porsche 911 Turbo S най-мощният сериен вариант на 911, създаден до момента. Максималният системен въртящ момент е 800 Нм и е наличен в широкия диапазон от 2300 до 6000 об/мин.
Кривата на мощността също се характеризира с необичайно широко плато на максималния показател, като пълната мощност от 711 к.с. е налична между 6500 и 7000 оборота на коляновия вал. Благодарение на иновативната и лека технология T-Hybrid с работно напрежение 400 волта, общата мощност на задвижването нараства със 61 к.с. в сравнение с тази на двигателя на предшественика.
Задвижването T-Hybrid дебютира за първи път през 2024 г. в Porsche 911 Carrera GTS. Впоследствие, технологията беше значително доразвита за целите на новото Porsche 911 Turbo S. Докато в Porsche GTS системата T-Hybrid включва един турбокомпресор за отработилите газове с електрическо подпомагане (eTurbo), в новото Porsche 911 Turbo S се използват два турбокомпресора eTurbo.
Турбината и компресорът са специално проектирани, така че да отговорят на изискванията за динамика на модела. Двата компресора допринасят за значителното увеличение на динамичните качества на колата, включително на отзивчивостта на задвижването.
Компактната и лека високоволтова батерия с капацитет 1,9 кВтч е същата като използваната в Porsche 911 Carrera GTS. Новата 8-степенна автоматична скоростна кутия PDK с интегриран електрически мотор предава мощността към системата за задвижване на всички колела.
Времето за ускоряване от 0 до 100 км/ч на Turbo S Coupe е намалено с 0,2 секунди до 2,5 секунди в сравнение с това на предходния модел. До 200 км/ч новото Porsche 911 Turbo S ускорява само за 8,4 секунди, което представлява подобрение с 0,5 секунди. Максималната му скорост е 322 км/ч.
С 14 секунди по-бързо на "Нюрбургринг"
Въпреки допълнителните компоненти на хибридната система, новото Porsche 911 Turbo S тежи само с 85 кг повече от предшественика си. Увеличението на теглото е повече от компенсирано във всички области, свързани с динамиката на шофиране.
Най-добрата демонстрация на това е времето за обиколка на "Северната дъга" на пистата "Нюрбургринг". Като част от финалните шофирания в рамките на развойната дейност, проведени през есента на 2024 г., новото Porsche 911 Turbo S с минимално камуфлажно покритие постигна време от 7:03.92 минути, с което автомобилът е с около 14 секунди по-бърз от предшественика си.
"На практика, не усещате увеличението на теглото. Напротив - автомобилът е много по-пъргав, има по-добро сцепление и е значително по-бърз от предшественика си във всички участъци от пистата", отбеляза посланикът на марката Porsche Йорг Бергмайстер, който е участвал в разработването и тестването на новото Porsche 911 Turbo S и е пилотирал автомобила при регистриране на официалното време за обиколка.
Оптимизирани спирачки и гуми
Инженерите на Porsche са усъвършенствали технологично всички области, за да постигнат впечатляващите характеристики на върховия модел в линията на 911. Новото поколение гуми, използвани в Porsche 911 Turbo S, предлага значително подобрено управление на сухи настилки, като същевременно поддържа добри показатели на мокри настилки. Задният мост на спортния автомобил е оборудван по-широки с 10 мм гуми в сравнение с предишния модел, с размер 325/30 ZR 21.
Както при предшественика си, на предния мост са монтирани гуми с размер 255/35 ZR 20. Стандартната керамично-композитна спирачна система е оборудвана с нови спирачни накладки и може да издържи на огромни натоварвания. Това подобрява спирачната ефективност, усещането при прилагане на усилие върху педала и обратната връзка, в еднаква степен.
Инженерите са увеличили диаметъра на спирачните дискове на задния мост от 390 мм на 410 мм. На предния мост се използват спирачни дискове с диаметър 420 мм. Това означава, че новото Porsche 911 Turbo S е оборудван с най-голямата спирачна система, която Porsche някога е инсталирал в модел с две врати.
Интелигентна активна аеродинамика
Подобрените аеродинамични параметри на модела имат принос за оптимизацията на охлаждането и ефективността на новото Porsche 911 Turbo S. Активни, вертикално позиционирани клапи за охлаждащ въздух в предната част на автомобила и активен преден дифузьор, заедно с регулируема долна част на предния спойлер (лип) и удължаващо се и накланящо се задно крило, пренесено от предшественика, работят заедно като ефективна интегрална система. Охлаждащият въздух се насочва оптимално към спирачките и радиаторите.
В зависимост от ситуацията шофиране, компонентите на активната аеродинамика намаляват подемната сила или въздушното съпротивление, когато са прибрани. Коефициентът на обтекаемост на Porsche 911 Turbo S Coupе е намален с 10% в сравнение с този на предшественика, когато всички активни аеродинамични елементи са в най-ефективното си положение.
Активната аеродинамика има принос за подобряване на спирачните характеристики на мокри настилки на върховия модел. В режима за мокра настилка Wet предните дифузьори се затварят, за да предпазят предните спирачни дискове от прекомерно пръскане на вода.
Ходова част за подобрена пъргавина и стабилност
Високоволтовата система с ефективна батерия на задвижването T-Hybrid позволява на инженерите на Porsche да интегрират в 911 Turbo S електрохидравлично управлявана ходова част като част от стандартното оборудване. Системата намалява склонността на каросерията към накланяне при промяна на посоката на движение и подобрява реакцията на автомобила при влизане и излизане от завои. Системата работи с кръстосано свързани, активни съединителни елементи, в чиито задвижващи механизми се създава налягане на маслото в зависимост от пътната ситуация.
Стабилизаторите генерират противодействащи сили, които спомагат да поддържането на баланса на каросерията. Това прави спортния автомобил още по-предсказуем и по-лесен за управление, въпреки огромната му мощност. Освен това се подобряват както комфортът, така и динамиката на шофиране. Благодарение на тези технологични решения, върховият представител на моделната линия на Porsche 911 предлага съчетание от подобрен комфорт на шофиране, стабилност и пъргавина едновременно.
За улесняване на използването в ежедневието, електрохидравличната система се предлага опционално със система за повдигане на предния мост, която действа много по-бързо от предшественика си, благодарение на интеграцията и в електрическата система с напрежение от 400 волта. Нова стандартна спортна изпускателна система със заден шумозаглушител и ауспухови накрайници, изработени от титан, подчертава акустично присъствието на Porsche 911 Turbo S.
Генерираният благодарение на нея звук на двигателя е композиран специално за върховия модел, освен това, тя е с 6,8 кг по-лека. Вътрешните модификации на двигателя допринасят за още по-емоционалния звук. 3,6-литровият 6-цилиндров боксерен двигател работи по специфичен начин, с асиметрични интервали на запалване, което добавя допълнителни честоти към звуковата картина на двигателя, създавайки по-плътен и отличителен звук, от типичния за боксерен двигател.
Ексклузивен външен вид и богато оборудване
Новото Porsche 911 Turbo S се отличава с многобройни контрастни елементи, завършени в специалния цвят Turbonite, който е запазен ексклузивно за вариантите Turbo. Сред тях са логото на Porsche и надписа Turbo S отзад. Освен това, специфични за Turbo S вложки в ламелите на задното крило и лайсните на страничните прозорци, отличават върховия модел. Гамата от колела за Turbo S включва нови дизайни с централни болтове в цвят Turbonite.
Новият върхов модел от настоящата серия 911 Turbo има видимо по-широка каросерия и следа в сравнение с моделите Carrera, както и отвори в задната странична част. Вентилационните отвори на преработената задна престилка допълнително подчертават широчината на автомобила.
Ауспуховите накрайници на титановата изпускателна система в дизайн са с нов дизайн, като подчертават позицията на колата в моделната линия. Към това се добавя и динамична перлена структура над лентата на задните светлини. Като опция се предлагат овални титанови ауспухови накрайници със специална структура. Ексклузивният външен вид ясно отличава Turbo S от другите модели 911.
Акцентите в Turbonite характеризират и интериора. Те могат да бъдат открити в панелите на вратите, на волана, арматурното табло и облицовките на централната конзола, като декоративни шевове, както и на хронометъра Sport Chrono и арматурното табло. Дизайнерите на Porsche са използвали цвета и за предпазните колани и няколко бутона в централната конзола. За първи път декоративни лайсни с карбонова структура с облицовка в Neodyme и перфорирана микрофибърна облицовка на тавана с черна основа са част от ексклузивния интериор.
Във варианта купе, Porsche 911 Turbo S се предлага стандартно като двуместен автомобил. По желание, може да бъде конфигурирана система за задните седалки без допълнително заплащане. Кабриолетът се доставя в конфигурация 2+2. Новото Porsche 911 Turbo S е оборудвано стандартно с матрични LED предни светлини. Те включват иновативни светлинни функции, които значително повишават безопасността при шофиране през нощта.
Пакетът Sport Chrono, който включва индикатор за температурата на гумите, специално настроеното окачване PASM, електрохидравличната система за намаляване на накланянето PDCC и титановата спортна изпускателна система, също е част от стандартното оборудване. В интериора фабрично се използват адаптивни спортни седалки с настройка в 18 посоки, с функция за памет и надпис Turbo S на опорите за глава.
Специфичното за Turbo S щамповано покритие върху повърхностите на седалките и панелите на вратите е интерпретация на стилистичните похвати, използвани в първото Porsche 911 Turbo 930. Сгъваемите леки седалки тип "черупка", познати от 911 GT3, се предлагат като опция за купето.
Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.