Polestar 5 ще се конкурира с Porsche Taycan и Tesla Model S
Новият електрически модел има два мотора, предлага пробег до 670 км и бързо зареждане за 22 минути
Шведската компания Polestar, собственост на китайския холдинг Geely, представи на автомобилното изложение IAA Mobility в Мюнхен производствената версия на електрическия фастбек Polestar 5. Платформата и ключовите компоненти за този модел са разработени независимо от британския клон на Polestar. Предвестник на Polestar 5 беше прототипът Polestar Precept от 2020 г., а първите снимки на производствената версия бяха публикувани през 2021 г.
Вижте как изглежда Polestar 5 >> >> >>
Дългото развитие на Polestar 5 се дължи предимно на трудното финансово състояние на Polestar - тази компания, която се отдели от Volvo Cars през 2017 г., остава нерентабилна, разполага с малко пари и ресурси за пълноценни нови продукти, а Polestar 5 е един от тях.
Polestar 5 е аеродинамичен фастбек, предназначен да се конкурира с Porsche Taycan и Tesla Model S. Общата му дължина е 5087 мм, ширината е 2015 мм, височината варира между 1419 и 1425 мм в зависимост от модификацията, а междуосието е 3054 мм. Каросерията е без задно стъкло, заменено от камера за задно виждане, като коефициентът на аеродинамично съпротивление е Сx 0.24.
Окачването е само пружинно - предното е на двойни носачи, задното е многораменно. Спирачните механизми с 4-бутални апарати са доставени от Brembo. Предлагат се джанти с размери 20, 21 или 22 инча, задните гуми Michelin са по-широки от предните.
Polestar 5 е базиран на собствена алуминиева платформа PPA (Polestar Performance Architecture) с 800-волтова електрическа архитектура, която по никакъв начин не е свързана с многостранната платформа SEA на холдинга Geely и е вдъхновена от най-добрите британски спортни автомобили. Каросерията е изцяло алуминиева, но лекият метал не е дал на флагмана на шведската марка забележими икономии на тегло, тъй като Polestar 5 тежи минимум 2462 кг.

Polestar ще се конкурира с лидерите в електрическата мобилност
В момента Polestar 5 е анонсиран в две модификации, като и двете са с по два мотора, задвижване на всички колела, и двете оборудвани с особено тънка батерия от SK On, монтирана в пода на каросерията, с брутен капацитет 112 кВтч и нетен 106 кВтч. В корпуса на батерията е направен специален отвор в областта на краката на задните пътници, така че сядането им да е по-комфортно.
Максималната мощност на зареждане с постоянен ток е 350 кВт и може да се използва за презареждане от 10% до 80% за 22 минути. Предният електромотор на Polestar 5 е произведен от ZF, той действа като спомагателен и се включва при необходимост, а основният заден електромотор е собствена разработка на Polestar.
Стандартната версия Dual Motor с два електромотора има максимална комбинирана мощност от 778 к.с. (550 кВт) и 812 Нм, докато спортната версия Performance има 884 к.с. (650 кВт) и 1015 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема съответно 3,9 и 3,2 секунди, а максималната скорост и в двата случая е ограничена до 250 км/ч.
Стандартната версия има автономен пробег от 670 км според цикъла WLTP, докато спортната версия Performance има пробег от 565 км. Стандартният Polestar 5 е оборудван с конвенционални пасивни амортисьори BWI с хидравлични ограничители на отскока, докато Polestar 5 Performance има адаптивни амортисьори BWI MagneRide.
В салона на Polestar 5 могат да седнат комфортно четиримата пътници в индивидуални спортни седалки Recaro с настройки. Между задните седалки има централен подлакътник. Четирите основни седалки са са стандартно оборудвани с отопление, вентилация и масаж. Облегалките на задните седалки могат да се сгъват назад с помощта на електрическо задвижване.
За облицовката на салона са широко използвани рециклирани материали и биокомпозити. Над главите се простира огромен панорамен покрив с дължина над 2 метра. Над кормилната колона е монтиран 9-инчов екран на арматурното табло, допълнен от 9,5-инчов проекционен екран на предното стъкло. Вертикално ориентираният 14,5-инчов сензорен таблет на мултимедийната система за настройки работи с операционната система Android Automotive.
Стандартната версия разполага с аудиосистема с 10 високоговорителя, а версията Performance е оборудвана с аудиосистема Bowers & Wilkins с мощност 1680 вата и 21 високоговорителя. Обемът на основния багажник е 365 литра, има отделение с допълнителни 52 литра под бода, а със сгънати задни облегалки достига 1128 литра. Под предния капак има допълнителен багажник с обем 62 литра.
Основният пазар на Polestar 5 ще бъде в Европа, като цените вече са обявени. Polestar 5 Dual Motor струва от 119 900 евро в Германия, а Polestar 5 Performance - от 142 900 евро. Поръчки се приемат, но доставките на автомобилите ще започнат едва следващата година.
Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.