Досега шведската марка Polestar е лансирала на пазара само един модел - Polestar 2, пуснат на пазара през 2020 г. Сега обаче Polestar е на път да разшири гамата си до не по-малко от пет електрически модела от следващо поколение, всеки от които запълва различни сегменти и се стреми да наруши установения ред сред луксозните превозни средства.

Преди всичко Polestar има за цел в бъдеще да се разграничи от продуктите на компанията майка Volvo, която сега се контролира от Geely Group, чрез собствен стилистичен език и технологии, с които да се конкурира с лидерите в електрическата мобилност.

Polestar 2

Снимка: Polestar

Компанията Polestar се стреми да произведе малко над 70 000 автомобила до края на тази година по целия свят, което представлява ръст от 37% спрямо миналата година. До 2025 г. компанията Polestar очаква да постигне нулев дефицит и се стреми към въглеродна неутралност до 2030 г.

Това вече е една успешна история. На ключовите пазари Polestar 2 в момента е един от най-продаваните електрически превозни средства, изпреварвайки популярни и достъпни модели като Nissan Leaf и Kia Niro EV.

Polestar 2

Снимка: Polestar

За да разкрие бъдещите си модели, Polestar организира така наречения Polestar Day - ключово събитие, проведено във въздушен хангар в предградията на Лос Анджелис. Именно там автомобилният производител разкри най-важната информация за своите краткосрочни, средносрочни и дългосрочни проекти.

Вижте бъдещите модели на Polestar  >>  >>  >>

В краткосрочен план към гамата на марката в началото на следващата година ще се присъедини първият SUV - Polestar 3. Близнакът на Volvo EX90 е произведен заедно с него в завода на Volvo в Чарлстън, Южна Каролина.

Polestar 3

Снимка: Polestar

Новият Polestar 3 се отличава с по-уникален стил, по-спортен подход и салон, предназначен за петима пътници, а не за седем, които се намират в аналога на Volvo. Новият Polestar 3 е базиран на новата модулна платформа SPA2 на Geely и се захранва от литиево-йонна батерия с течно охлаждане.

Тази батерия има нетен капацитет от 111 кВтч, достатъчен за захранване на два електрически мотора, по един на всяка ос, осигурявайки на автомобила стандартно задвижване на четирите колела. Общата комбинирана мощност е 489 к.с. и 840 Нм въртящ момент.

Polestar 3

Снимка: Polestar

Потребителите могат да изберат и пакет за динамика, който повишава мощността и въртящия момент съответно до 517 к.с. и 910 Нм. Мощността за презареждане в съвместима станция за бързо зареждане е 250 кВт, докато вграденото зарядно устройство за домашната зарядна станция от ниво 2 осигурява 11 кВт.

Подобно на своя близнак, Polestar 3 възнамерява да вдигне летвата по отношение на технологията за автономно шофиране, благодарение на своя радар, доставен от американската компания Luminar.

Polestar Day

Снимка: Polestar

Този радар е в постоянна комуникация с микропроцесора NVIDIA Drive Orin и позволява на Polestar 3 да наблюдава околната среда по всяко време и да се учи благодарение на интегрирането на изкуствен интелект. Докато някои производители като Tesla се ангажират с базирана на камера система за автономно шофиране, Polestar, подобно на Volvo, вижда този радар като технология на бъдещето.

Вероятно най-интересният автомобил на сцената - Polestar 4, ще бъде представен в края на следващата година като модел за 2025 г. Като комбинация между хечбек и SUV, Polestar 4 разкрива нови позиции както в съвременния си стил, така и в пълното отсъствие на задно стъкло, което привлече повече внимание от всичко друго в този ден.

Polestar 4

Снимка: Polestar

Шофьорите ще виждат зад автомобила с помощта на камера, монтирана точно под спойлера, която проектира изображение в огледалото за обратно виждане. Тази технология вече се използва в индустрията, но никой производител все още не е имал смелостта да се откаже напълно от задното стъкло.

Бъдещият електрически модел Polestar 4 разполага с голям панорамен покрив, който се простира чак до капака на багажника, което поне осигурява добре осветен интериор. От Polestar казват, че са извършили много практически тестове при зимни условия, тъй като имат център за научноизследователска и развойна дейност, базиран в Гутенберг, Швеция.

Polestar 4

Снимка: Polestar

Камерата е разположена по такъв начин, че да бъде защитена от елементите от спойлера и аеродинамиката на автомобила. Другата голяма новина по отношение на този електрически скандинавски автомобил е, че той за първи път ще се произвежда в Южна Корея.

Това решение произтича от факта, че корейски доставчик на батерии ще доставя на Polestar батерии за този модел. Батерията има използваем капацитет от 94 кВтч и може да поеме до 200 кВт мощност за презареждане, осигурявайки на автомобила максимален пробег от около 480 км.

Polestar 5

Снимка: Polestar

Най-голямото внимание по време на събитието Polestar Day привлече първата публична поява на Polestar 5, който трябва да се конкурира с модели като Porsche Taycan, Lucid Air и Tesla Model S Plaid. Мощният електрически луксозен седан е планиран за 2026 г. и е разработен в партньорство с Lotus, също част от Geely.

Техническите данни остават неясни, но знаем от надеждни източници, че ще се захранва от батерия с използваем капацитет от 103 кВтч, което ще му позволи да захранва два електрически мотора с постоянен магнит с комбинирана обща мощност от 872 к.с. и 895 Нм въртящ момент. За този модел Polestar работи със StoreDot, за да интегрира своята технология за зареждане XFC. Според производителя това ще позволи на Polestar 5 да възвърне 160 км пробег само за 5 минути зареждане.

Polestar Day

Снимка: Polestar

На събитието Polestar Day в Калифорния излезе много информация за развитието на този млад автомобилен производител през следващите години. Концепцията Polestar 6 също беше разкрита без подробности за данните. Едно нещо е сигурно - Polestar ясно демонстрира, че в електрическия свят автомобилът не трябва да е скучен.