Volkswagen разкри новия T7 във версии Transporter и Caravelle
Седмото поколение на лекотоварния ван ще се предлага с избор на дизелов двигател, plug-in хибридно задвижване или изцяло на електричество
Подразделението на Volkswagen за лекотоварни автомобили представи първите снимки на изцяло новия Transporter T7. Новият Volkswagen T7 до голяма степен е базиран на Ford Tourneo/Transit Custom. Това е особено забележимо отзад, докато дизайнерите от Volkswagen са се опитали да постигнат много независимост отпред, където новия T7 напомня на своя предшественик T6.1. Седмото поколение на модела е пуснато в три транспортни варианта - комби, ван и бордови, както и пътнически Caravelle.
Вижте новите модели Transporter и Caravelle >> >> >>
За задвижването са предвидени най-новият турбодизелов двигател, plug-in хибрид и изцяло електрическа версия. Задвижването на всички колела 4х4 се предлага като опция. Като цяло гамата от модели на Bulli никога не е била по-голяма. Сега тя ще включва новия Transporter и Caravelle, ID. Buzz и ID. Buzz Cargo, Multivan и новата California. Новият ван ще излезе на пазара в Германия в началото на 2025 г. Новият Transporter се предлага със значително разширено стандартно оборудване в сравнение с T6.1. Цената на вана с турбодизелов двигател 2.0 TDI със 110 к.с. започва от 36 780 евро в Германия, а като бордов камион с двойна кабина стартира от 39 130 евро.
Volkswagen предлага новия Transporter като товарен ван с пространство за чисто товарен транспорт, ван с товарно пространство с втори ред седалки за комбиниран товарен и пътнически транспорт, комби за пътнически транспорт и като двойна кабина с платформа с дълго междуосие. Последното го отличава от неговия брат Ford. Комбитата и вановете се предлагат като опция с висок покрив и удължено междуосие.
По-ексклузивният модел Caravelle със своите 9 места е разработен за търговски превоз на пътници - идеално за шатъл с голям капацитет. Caravelle ще се предлага както в базова версия, така и в средно ниво на оборудване Life и в топ версия Style. Caravelle се предлага и с удължено междуосие. На върха е PanAmericana. Със своя суров дизайн за всякакви терени и специфични детайли на оборудването, този нов Bulli ще се предлага в новото поколение, базирано на Transporter и Caravelle.
Успоредно с най-новите турбодизелови двигатели TDI и двата модела ще се предлагат както с plug-in хибридно задвижване, така и с чисто електрическо задвижване. Предварителните продажби вече започнаха. Предлагат се три варианта на новите турбодизелови двигатели 2.0 TDI, които развиват мощност 110 к.с., 150 к.с. и 170 к.с. Новото plug-in хибридно задвижване eHybrid със системна мощност от 232 к.с. също вече може да бъде поръчано. Ще последват три електрически задвижвания с нива на мощност от 136 к.с., 218 к.с. и 286 к.с. с нетен капацитет на батерията от 64 кВтч.
Ще има и електрическа версия с намалена производителност и по-малка батерия за градски доставки. Моделите TDI и eHybrid са с предно предаване. Задвижването на всички колела 4MOTION се предлага като опция за версиите TDI от 150 к.с. Чисто електрическите модели имат задвижване на задните колела, а на по-късен етап се планира и версия със задвижване на всички колела. Моделът със 170 к.с. е оборудван с 8-степенна автоматична скоростна кутия като стандарт, а за средният е опция. Автоматичната скоростна кутия е стандартна за plug-in хибридните и електрическите модели.
Седмото поколение на Volkswagen Transporter вече не се стартира с ключ, а обикновено чрез бутона за стартиране до дигиталния 12-инчов инструментален панел и 13-инчовия сензорен дисплей на информационно-развлекателната система. Стандартният мултифункционален волан е оборудван с физически бутони. Силата на звука на информационно-развлекателната система се регулира чрез волана или класическо въртящо се копче.
Лостът на ръчната спирачка беше премахнат; сега е разположен като превключвател в центъра на арматурното табло. За да се спести място, лостът за избор на режимите във версиите с автоматични трансмисии е преместен на кормилната колона. В предната централна конзола има големи поставки за чаши, както и практични отделения за съхранение в горната част. Високото и ясно табло, високата позиция на седене и ергономичното разположение на всички органи за управление осигуряват удобна позиция за работа на водача.
Големите странични плъзгащи се врати позволяват още по-добър достъп до товарното или до пътническото отделение. В интериора на новия Volkswagen Transporter има два порта USB-A и USB-C, както и контакт 12V, а като опция може да се свързват и устройства на 230V. При дизеловите версии контактът за 230V винаги се намира на рамката на шофьорската седалка. При желание ванът с електрическо задвижване ще има и две допълнителни гнезда в областта на D-колоната. Обща мощност на системата достига 2300 вата. Това означава, че има подходящ източник на захранване за всяко електрическо устройство, от лаптоп до циркулярен трион.
Новият Volkswagen Transporter е дълъг 5050 мм. В същото време междуосието му се увеличило до 3100 мм, а като опция ще има удължено междуосие с обща дължина 5450 мм и ширина от 2032 мм. Новият Volkswagen Transporter максимална ширина между арките на калниците от 1392 мм. Според Volkswagen, в новия Transporter могат да бъдат натоварени два европалета с лекота. Дължината на товарното пространство на пода на стандартния ван с междуосие е 2602 мм съответства на увеличение от 61 мм.
С удължено междуосие дължината на товарното пространство се увеличава до 3 метра. Чрез увеличаване на дължината, ширината и междуосието, Volkswagen успя значително да увеличи товарния обем на Transporter. Най-големият обем за съхранение на версиите с нормално междуосие вече е 5,8 кубични метра. Версиите с дълго междуосие и висок покрив ще могат да побират до 9 кубически метра. Ванът може да бъде оборудван с до 6 места в купето и различни прегради.
Въпреки размерите си, новият ван с височина под 2 метра с нормален покрив се побира във всички стандартни гаражи. С диаметър на завой от само 11,8 метра с нормално междуосие, той също така лесно взема тесни завои при маневриране. Освен това Volkswagen Лекотоварни автомобили гарантира, че този модел за професионалисти може да носи толкова тегло, колкото обемът може да натовари. Максималният полезен товар е до 1,33 тона. И ако и това не е достатъчно, новото поколение Transporter, в зависимост от варианта, тегли ремаркета с тегло до 2,8 тона.
Volkswagen разшири стандартното оборудване на новите модели Transporter и Caravelle в сравнение с техните предшественици. Отсега нататък винаги на борда има LED фарове, LED задни светлини, електронна ръчна спирачка с функция за автоматично задържане, 12-инчов дигитален инструментален панел, информационно-развлекателна система с 13-инчов сензорен екран, включваща радио и онлайн услуги чрез Apple CarPlay и Android Auto.
Има още многофункционален волан, система за безключов старт, сензор за дъжд, асистент за спазване на лентата, система за аварийно спиране и система за разпознаване на пътни знаци. Ванът вече е стандартно оборудван и с преграда. Комбито, което е оборудвано с прозорци в задната част, се характеризира с три индивидуални седалки на втория ред и аудиосистема с шест вместо четири високоговорителя.
Стандартно новият Volkswagen Caravelle разполага с 9 седалки, което е идеалната конфигурация за такси или шатъл с голям капацитет. Базовата версия вече предлага демонтируема триместна пейка на третия ред като стандарт, осигуряваща 9 места. В сравнение с версиите на Transporter, Caravelle се отличава с изискани тъкани на седалките, странични въздушни възглавници и завеси в кабината на водача и аудиосистема с 10 високоговорителя.
Средното ниво на оборудване Life се допълва от елементи като брони, боядисани в цвета на автомобила, корпуси на външните огледала и дръжки на вратите, климатик, подлакътници за шофьорската седалка, пътническа седалка с лумбално регулиране и подлакътници, които могат да се регулират на височина по същия начин като седалката на водача, независими декори, три допълнителни USB входа в купето и 16-инчови алуминиеви джанти.
Новият Caravelle Style може да бъде разпознат отвън по неговата предна част с тъмна контрастираща напречна лайстна, включително интегрирана хромирана лайстна. Хромираната облицовка е продължена в LED матричните фарове, които в този случай са стандартни и също така съдържат светлини за завой и лошо време. В сравнение с версията Life, другите характеристики на Caravelle Style включват LED задни светлини с индивидуален светлинен подпис, остъкляване за поверителност отзад и 17-инчови джанти от лека сплав.
Стандартно също на борда има електрическа система за заключване и стартиране без ключ, електрически сгъваеми външни огледала, двуцветни седалки с тапицерия от имитация на кожа, приложения в интериора, мултифункционален кожен волан, голяма централна конзола с поставки за чаши, тризонов автоматичен климатик с допълнителен панел за управление отзад в тавана и сенници на втория ред седалки. Новият Volkswagen Caravelle може да бъде допълнително усъвършенстван с детайли като голям панорамен покрив и озвучителна система Harman Kardon с 14 високоговорителя и субуфер.
За особено тежка работа, новото поколение на Volkswagen Transporter се предлага и като оборудване PanAmericana. Отвън новият модел PanAmericana може да бъде разпознат по масивните си панели за всякакви терени на страничните прагове и калниците, зърнестите брони с издръжливи качества и боядисаната радиаторна решетка. Фолио предпазва също вратата на багажника и задните врати в долната част. Отвътре този ван приветства водача и пътниците с осветени инкрустации от неръждаема стомана за стъпалата, черни апликации с висок гланц в арматурното табло и хромирани вътрешни контроли на вратите.
Моделът е уникален с ексклузивни тъкани на седалките с надпис PanAmericana, вградени в облегалките, както и съгласувани по цвят контрастни шевове. Новият Caravelle PanAmericana е оборудван стандартно с новите 19-инчови алуминиеви джанти Indianapolis в черно с лъскави повърхности. Тези джанти се предлагат като опция за Transporter PanAmericana. Опционалното задвижване на четирите колела 4MOTION идеално отговаря на характера и обхвата на приложения и на двете версии на PanAmericana.