Компактният SUV Peugeot 2008 беше обновен преди 2 години, но наскоро получи и най-новите технологии на компанията. За задвижването на модела познатият 1,2-литров 3-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор вече е част от 48-волтовата мека хибридна технология. Двигателят се комбинира с 6-степенната автоматична скоростна кутия с двоен съединител e-DCS6, в която е интегриран електрическият мотор с мощност 28 к.с. Резултатът е максимална мощност от 145 к.с. и въртящ момент от 230 Нм.

Вижте как изглежда Peugeot 2008 Hybrid  >>  >>  >>

Благодарение на 48-волтовата хибридна технология, системата предлага и пробег в 100% електрически режим от приблизително 1 километър при скорости под 30 км/ч, което е идеално за градско шофиране в трафик или маневри при паркиране без разход на бензин. Новото 2008 Hybrid е част от стратегията на Peugeot да предлага алтернативни електрифицирани модели в цялата си гама от автомобили, които да направят електрическите технологии по-достъпни за всички.

Peugeot 2008 Hybrid Снимка: Денислав Стоянов

Новото Peugeot 2008 Hybrid впечатлява с готовността си да се движи максимално на електричество. Пълзенето в колона при задръстване, паркирането и плавното потегляне се извършват в абсолютна тишина. Последващото включване на бензиновия двигател обаче често е съпроводено с осезаемо потрепване и работата на 3-цилиндровия двигател веднага ви кара да забравите за тишината. Въпреки това, по време на равномерно шофиране, салонът вече е добре шумоизолиран.

Може би най-силната страна на Peugeot 2008 Hybrid е реалният комбиниран разход на гориво от 5,0 литра на 100 км. Извън града френският SUV може да бъде много икономичен, но всичко зависи от начина на шофиране. При каране без резки ускорения, по Подбалканския път, със скорост около 90 км/ч, консумацията на бензин е 4,7 л/100 км и то с постоянно работещ климатик.

Peugeot 2008 Hybrid Снимка: Денислав Стоянов

Ако се движите с около 120 км/ч на магистралата, колата харчи в рамките на 6,5 л/100 км, но ако предпочитате бързото и динамично шофиране по магистралата с максималната скорост от 140 км/ч, консумацията с лекота може да достигне и до 8 л/100 км. Така че с 44-литровия резервоар за гориво, според начина на шофиране, можете да изминете автономен пробег от 550 км до над 900 км.

Новата хибридна система на Peugeot 2008 Hybrid носи и други предимства. По отношение на производителността и удоволствието от шофирането, електрическият мотор подпомага бензиновия двигател, като подобрява ускорението при ниски обороти. Тежащият почти 1,3 тона SUV се изстрелва на старта със забележителна пъргавина. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 8,3 секунди.

Peugeot 2008 Hybrid Снимка: Peugeot

Смяната на предавките е плавна и комфортна, благодарение на интеграцията на електрическия мотор в автоматичната трансмисия. От друга страна, освен пробег до 1 километър в 100% електрически режим, 2008 Hybrid може да презарежда батерията си по време на забавяне.

Това го прави по-лесен и удобен за използване, тъй като не е необходимо автомобилът да се свързва към електрическата мрежа, за да се зареди батерията. В същото време е възможно до 50% от градските пътувания да се извършват в електрически режим, като емисиите и разходът на гориво са намалени с 15% в сравнение с традиционните турбодвигатели.

Peugeot 2008 Hybrid Снимка: Peugeot

Новото Peugeot 2008 Hybrid се възползва от новия имидж на марката, със солиден и мускулест дизайн, включващ изразителни арки на колелата, нов външен вид и две нови опции за цвят на каросерията - сиво Selenium Grey и бяло Okenite. Освен това, предната част има нов светлинен подпис под формата на три нокти и изцяло LED фарове с автоматични дълги светлини. Нови са и задните светлини под формата на три припокриващи се хоризонтални двойни ивици.

Peugeot 2008 Hybrid Снимка: Божан Бошнаков

Интериорът на Peugeot 2008 Hybrid предлага подобрения по отношение на комфорта и качеството на изработка. Акцентите включват отопляемите предни седалки с функция за масаж, 8-цветната LED система за амбиентно осветление и обновен i-Cockpit, който съчетава 10-инчов 3D дигитално арматурно табло с холографски ефект и нов 10-инчов сензорен екран за информационно-развлекателната система.

Технологичните възможности на Peugeot 2008 Hybrid са ненадминати. Те включват системи за подпомагане на шофирането от най-високо ниво , като адаптивен круиз контрол с функция Stop & Go, активно предупреждение за напускане на лентата с корекция на траекторията, предупреждение за умора, наблюдение на мъртвата зона и подобрена система за разпознаване на пътните знаци.

Peugeot 2008 Hybrid Снимка: Божан Бошнаков

При разработката на окачването на Peugeot 2008, френските инженери са търсили баланс, за да задоволят тези, които очакват комфорт, уверено управление и нотка спортен дух. Резултатът е доста интересна комбинация. Окачването е забележимо по-твърдо, но ако Peugeot 2008 е оборудвано със 17-инчови джанти и гуми с размер 215/70 R17, голяма част от неравностите на пътя остават скрити.

При шофиране с адаптивен круиз контрол, колата не се люлее между двете линии на пътя. Центрирането на лентата не е перфектно, но поне корекциите са доста плавни. Системите в Peugeot 2008 разпознават добре другите превозни средства на пътя и реагират много фино и плавно, така че няма нервни реакции под формата на рязко спиране.

Peugeot 2008 Hybrid Снимка: Божан Бошнаков

Новото хибридно Peugeot 2008 Hybrid 145 eDCS6 се предлага още от базовото ниво Style на цена от 56 530 лева. Във второто ниво Business колата струва 57 979 лева. Много прилично оборудване предлага нивото Allure за 61 194 лева, а в двете високи нива GT и GT Exclusive цените са съответно 64 794 лева и 68 350 лева. Сега при дилърите на Peugeot има специални оферти, така че можете да купите модела за малко над 50 000 лева в ниво Style и специалното ниво на оборудване Active.

Технически характеристики

Peugeot 2008 Hybrid 145 eDCS6

Размери

Дължина: 4304 мм

Широчина: 1770 мм

Височина: 1550 мм

Междуосие: 2605 мм

Собствено тегло: 1297 кг

Обем на резервоара: 44 литра

Двигател

Тип: 3-цилиндров с турбокомпресор + електромотор

Работен обем: 1199 куб. см

Максимална мощност: 145 к.с. при 5500 об/мин

Максимален въртящ момент: 230 Нм при 1750 об/мин

Скоростна кутия: 6-степенна автоматична с двоен съединител

Задвижване на колелата: предно

Динамика

Максимална скорост: 206 км/ч

Ускорение от 0-100 км/ч: 8,3 секунди

Среден разход: 5,0 л/100 км

Емисии на СО2: 113 г/км

Цена на модела: от 56 530 лева (Style)

Peugeot 2008 Hybrid Снимка: Божан Бошнаков

Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.