Испанската марка Cupra, част от SEAT, представи официално в Мадрид обновения спортен кросоувър Formentor и модернизирания спортен хечбек Leon. Новият Leon наследява голяма част от дизайнерските характеристики, използвани от последните му братя. Семейното комби Leon Sportstourer е фокусирано върху потребителите, които отдават приоритет на капацитета на багажника. Двата нови модела ще продължат да се произвеждат в Испания, в завода на Cupra в Марторел, до Барселона.

Вижте как изглеждат новите модели Cupra Leon и Leon Sportstourer  >>  >>  >>

В дизайна на хечбека с 5 врати и комбито е използвана същата нова философия, която вече видяхме за първи път в изцяло новия модел Tavascan, особено с тази предна част, предначертана от известния нос на акула и от сигнатурата за дневно осветление с три триъгълни точки във всеки модул. Освен това виждаме по-големи въздухозаборници в предната броня, нови 18 и 19-инчови джанти и светеща задна емблема, интегрирана в центъра на задния модул.

Снимка: Cupra

За каросерията са добавени нови цветове като матов бронзов металик Century и матово сив Enceladus, които заедно с предишните цветове син Fiord, черен Midnight, бял Glacial, графитен Magnetic Tech, както и сив Taiga допълват цветовата палитра.

Интериорът на новите Cupra Leon и Leon Sportstourer се фокусира върху увеличаване на устойчивата концепция с по-екологични тапицерии. Общото усещане за качество е подсилено с нови и по-технологични детайли, като новия 12,9-инчов централен сензорен екран, новия дизайн на централната конзола, панелите на вратите и арматурното табло. Внедрена е и нова аудиосистема с 12 високоговорителя от Sennheiser Mobility.

Снимка: Cupra

Двигателната гама не се е променила много, но са добавени важни нови детайли. Както Leon, така и Leon Sportstourer се задвижват в базовото ниво от 1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор 1.5 TSI с мощност 150 к.с., съчетан стандартно с 6-степенна механична скоростна кутия или 7-степенна автоматична трансмисия DSG с двоен съединител. Във втория случай е добавен 48-волтов стартер-генератор.

Зареждащите се в контакта Plug-in хибридни версии eHybrid сега имат пикова мощност от 204 к.с. за базовия хибрид и увеличена мощност до 272 к.с. Капацитетът на батерията е увеличен на 19,7 кВтч, а пробегът изцяло на електричество вече достига 100 км, но задвижването все още е само на предните колела. За тези модели можете да поръчате предни спирачки Brembo с 4-бутални механизми. Възможно е бързо зареждане с постоянен ток с мощност максимум до 50 кВт.

Снимка: Cupra

Запазен е и 2,0-литровият 4-цилиндров турбодизелов двигател 2.0 TDI със 150 к.с., съчетан със 7-степенна автоматична трансмисия DSG с двоен съединител. Всички изброени версии са само с предно задвижване. Трансмисията за задвижване на всички колела 4Drive се предлага на автомобили с бензинов турбодвигател 2.0 TSI с мощност 204 к.с. и DSG.

Още по-мощните версии имат обозначение VZ, от испанската дума Veloz, тоест "бърз" и само автоматична скоростна кутия DSG. Първият модел с турбодвигател 2.0 TSI е с 265 к.с. в комбинация с предно задвижване. Към него се присъединява и 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател 2.0 TSI, който достига своя връх на мощност от 333 к.с.

Снимка: Cupra

Хечбекът е оборудван със система за селективно разпределение на въртящия момент и като опция се предлага със спирачна система Akebono с 6-бутални механизми на предните колела и усъвършенствано задвижване на четирите колела с два странични съединителя на задната ос, вместо обичайния един. Този модел има блокаж на диференциала и представлява най-мощната Cupra Leon на всички времена.

Като добавим към всичко това и някои подобрения, направени по шасито, като електрически спирачен усилвател за постигане на по-директна реакция, прогресивно кормилно управление и ревизирано окачване, ще получим един от най-забавните и ефективни спортни компактни автомобили на пазара.

Обновените модели Cupra Leon и Cupra Leon Sportstourer ще излязат на европейския пазар през лятото и трябва да затвърдят и позицията на марката Cupra.