Испанската марка Cupra, част от SEAT, представи обновените версии на два от най-важните си модели - Formentor и Leon. Спортният кросоувър Formentor беше пуснат на пазара през 2020 година като първият независим автомобил на Cupra, навлизайки в изцяло нов сегмент. Моделът представлява комбинация от стиловете на кросоувър и купе с четири врати. Само през 2023 година от модела са продадени над 120 000 бройки, което е безспорен успех.

Вижте как изглежда обновеният спортен кросоувър Cupra Formentor  >>  >>  >>

Въпреки че все още изглежда свежо, испанската фирма Cupra е решила да направи фейслифт на Formentor. Естетически цялата предна част е променена, включително облика, наследен от Cupra Tavascan. Отпред изпъкват новите LED фарове с характерни дневни светлини във формата на триъгълници и матричното осветление, а почти на ръба на новия преден капак в стил нос на акула е щамповано логото на марката. Напълно променена е и радиаторната решетка.

Снимка: Cupra

По-малко промени има в задната част, която се разграничава лесно от тази на предишния модел. Най-значимите иновации отзад могат да се видят в обновените светлини, където отново виждаме нарисувани триъгълници и LED лента, която свързва двата проектора. Отново в стила на Tavascan, логото на Cupra също свети в червено. Освен това при отключване автомобилът прави специфично светлинно представяне. Бронята и дифузьорът също изглеждат малко по-агресивно от преди.

Снимка: Cupra

В интериора на обновената Cupra Formentor сензорните контроли и бутони вече са осветени и улесняват управлението на температурата на климатика и силата на звука на аудиосистемата. Арматурното табло продължава да е дигитално с 10,25-инчов екран. В средата е разположен сензорният централен екран на мултимедийната система, който е нараснал до 12,9 инча. Опционалната аудиосистема вече е Sennheiser Mobility с 12 високоговорителя.

Снимка: Cupra

При задвижването базовият 1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател 1.5 eTSI с мощност 150 к.с. е получил микрохибридна система и 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител DSG. Запазва се и вариантът 1.5 TSI със 150 к.с. с 6-степенна механична скоростна кутия.

Предлага се и 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател 2.0 ТSI с увеличена мощност от 190 до 204 к.с., а спортната версия VZ получава мощност 265 к.с. със задвижване на предните колела и 333 к.с. със задвижване на всички колела. Най-новият вариант с 333 к.с. също включва заден диференциал с разделител на въртящия момент от Audi RS 3 и Volkswagen Golf R, което напълно променя поведението на автомобила към по-стабилно и динамично представяне.

Снимка: Cupra

Благодарение на разделителя на въртящия момент, той добавя режим за дрифт, който улеснява приплъзването. В новата Cupra е помислено и за онези клиенти, които изминават много километри всеки ден или пътуват често и имат нужда дизелови двигатели, тъй като кросоувърът продължава да предлага 2,0-литровия 4-цилиндров турбодизелов мотор 2.0 TDI с мощност 150 к.с.

Най-накрая има и опция за зареждащи се в контакта plug-in хибриди PHEV. Новата Cupra Formentor e-Hybrid вече се предлага в два варианта с мощност 204 к.с. и 272 к.с, оборудвана с нова батерия от 19,7 кВтч, която според Cupra им позволява надхвърлят 100 км автономност в електрически режим. Бензиновият двигател на тези варианти става 1.5 TSI, докато зареждането на постоянен ток е до 50 кВт и променлив ток до 11 кВт с Wallbox.