Новият Jeep Avenger дебютира през 2022 година и стана не само най-компактният автомобил на марката, но и първият електрически модел на Jeep. Досега обаче моделът не притежаваше привидно задължителното за всички автомобили Jeep задвижване на всички колела. Едва сега към гамата е добавен Jeep Avenger 4xe с четири задвижващи колела.

Вижте още снимки на новия Jeep Avenger 4xe  >>  >>  >>

Платформата CMP (Common Modular Platform) на концерна Stellantis първоначално не е проектирана за инсталиране на задвижване на всички колела. Тази модификация започна да се разработва специално за модела Jeep Avenger. Новият модел със задвижване на всички колела има хибридна система, която включва отделен електромотор с мощност 29 к.с., монтиран на задната ос с редуктор, след което въртящият момент на колелата достига 1900 Нм. Освен това, вместо торсионна греда, новият Jeep Avenger 4xe има независимо задно окачване.

Снимка: Jeep

Останалата част от хибридната система вече е позната от модификацията с предно задвижване на хибрида и включва 1,2-литров бензинов турбодвигател с мощност 136 к.с. и още един електрически мотор с 29 к.с., вграден в 6-степенната автоматична трансмисия с два съединителя, който задвижва предните колела. Максималната мощност на хибридната система е 136 к.с. и 225 Нм въртящ момент. Тягата позволява на Jeep Avenger да ускори до от място до 100 км/ч за 9,5 секунди и да достигне максимална скорост от 194 км/ч.

Задвижването на четирите колела 4xe поставя нов стандарт в хибридната гама на Avenger, предлагайки най-високата мощност и въртящ момент, с 36 к.с. и 25 Нм повече от версията e-Hybrid. Това води до по-бързо ускорение и по-висока максимална скорост, като същевременно поддържа минимално увеличение на емисиите на CO2. Това стабилно представяне обединява безпроблемно мощността с екологичното съзнание и благодарение на съчетаването на задвижване на четирите колела с хибридна технология прави възможно намаляването на разхода на гориво и емисиите.

Снимка: Jeep

Новият Jeep Avenger 4xe най-накрая придоби обичайния за марката офроуд потенциал. Пътният просвет е увеличен с 10 мм до 210 мм, а възможността за преминаване през водно препятствие достига 400 мм. Има възможност за преодоляване на наклони до 40%, дори при сложни повърхности като чакъл, но ако предните колела загубят сцепление, допустимият наклон се намалява до 20%. Ъгълът на приближаване е 21 градуса, на отдалечаване е 35 градуса, а на рампата - 22 градуса.

Интелигентна система за задвижване на четирите колела гарантира, че възможностите за задвижване 4x4 са налични винаги, когато е необходимо. При ниски скорости до 30 км/ч, сцеплението на четирите колела е постоянно, с разпределение 50:50. При средни скорости - от 30 до 90 км/ч, задвижването на задния мост се активира само при поискване. Прави впечатление, че дори при нулев въртящ момент задният електрически мотор остава свързан със задните колела, за да подсигури сцепление при внезапни нужди.

Снимка: Jeep

Когато е включено задвижването на четирите колела, разпределението на въртящия момент се основава на действителните моментни нужди, с потенциално разделение до 50:50. При високи скорости над 90 км/ч, предното задвижване става постоянно, а задният електромотор се освобождава от оста, за да минимизира разхода на гориво. Контролната електроника има четири режима - автоматичен, сняг, пясък и кал, и спортен режим.

Функцията Selec-Terrain на Jeep Avenger 4xe дава възможност на водача да избере подходящия режим за всяка ситуация. Режимът Auto предлага автоматично задвижване на четирите колела само при поискване, идеален за ежедневно шофиране с минимални емисии на CO2. Режимът "Сняг" осигурява подобрен контрол на стабилността и интелигентно задвижване на всички колела за безопасно пътуване през зимата.

Снимка: Jeep

Режимът "Пясък и кал" е пригоден за неравни терени със специфични предавателни числа и контрол на сцеплението. Режимът Sport оптимизира мощността и въртящия момент на системата 4xe, допълнена от електромотора на задните колела. Новият Jeep Avenger 4xe има иновативна схема на независимо многораменно задно окачване, което води до повишен комфорт при неравни пътища и обикновено се среща при по-големите модели.

Отвън новият Jeep Avenger 4xe се различава от своите колеги само с предно задвижване по своята офроуд атмосфера. Новите фарове за мъгла са повдигнати по-високо, релсите за багаж и тегличът вече са монтирани в основата. Предната и задната броня са изработени от боядисана пластмаса. За допълнително въздействие се предлага матов покрив. Тапицерията на седалките е изработена от специален материал, устойчив на износване.

Снимка: Jeep

Към момента концернът Stellantis е доволен от продажбите на малкия Jeep. В Европа вече са го избрали над 90 000 клиенти, от които почти 30% са предпочели електрическия вариант. Новата модификация със задвижване на всички колела на Jeep Avenger 4xe е предназначена да затвърди успеха му. Той ще се произвежда в същия завод в град Тихи, Полша, където се правят версиите с предно задвижване. Поръчките за Jeep Avenger 4xe се очаква да започнат есента на 2024 г. Цените все още не са обявени. Базовият Jeep Avenger с предно предаване струва у нас от 47 500 лева.