На автомобилното изложение във Франкфурт през 2019 година германската марка Volkswagen представи първия си модел от новото електрическо семейство ID., наречен ID.3. От 2020 година насам последва лансирането на електрическите модели ID.4, ID.5 и ID.Buzz. През април 2023 година производителят от Волфсбург достигна до петия модел от гамата електрически автомобили ID. за Европа и представи новия ID.7, който се изкачи право на върха в електрическата гама на Volkswagen.

Вижте как изглежда новият Volkswagen ID.7  >>  >>  >>

През февруари тази година новият ID.7 беше лансиран и на българския пазар. Новият седан (или по-точно лифтбек) беше възприет от мнозина потребители като електрически Passat, въпреки че размерите му надхвърлят границите на този модел. Като се изключат лекотоварните автомобили, новият ID.7 е най-дългият автомобил, произвеждан в момента от Volkswagen с дължина от 4961 мм, широчина 1862 мм, височина 1536 мм и междуосие от 2971 мм.

Снимка: Георги Павлов

Новият ID.7 е дори по-дълъг от флагмана Volkswagen Touareg и ID.Buzz. Новият Volkswagen ID.7 поставя нови рекорди и е първият модел в гамата на марката, който стандартно е оборудван с проекционен Head-up дисплей с добавена реалност. Освен това, ID.7 е най-аеродинамичният модел с коефициент от едва 0,23.

Вероятно за да постигнат тази еталонна аеродинамика, дизайнерите са проектирали един доста плавен и стилен автомобил, който обаче не изпъква със запомнящи се форми и по никакъв начин не ме накара да се впечатля от външния му вид, но това е лично мнение. Харесва ми предната част и профила на ID.7, но това е всичко. Ако бях главен дизайнер на Volkswagen, бих проектирал един много по-вълнуващ модел, като например последния Volkswagen Scirocco, който изглежда актуално дори 15 години след премиерата си. В цялата електрическа гама на Volkswagen досега най-добре изглежда ID.Buzz.

Снимка: Георги Павлов

Отварям вратата на шофьора и влизам в салона на новия ID.7. Най-напред сядам зад волана. Веднага ми прави впечатление огромният 15-инчов сензорен екран на новата информационно-развлекателна система, монтиран в средата на таблото. Той е с изцяло нов графичен интерфейс и навигация, като менютата при нея са основно променени. Да си призная, този огромен екран с диагонал от 38 см, надвишава представите ми за сензорен дисплей на мултимедията и бих предпочел по-малък, например около 10-инчов, но интегриран в таблото.

Снимка: Volkswagen

За да улесни максимално управлението на всички функции, дисплеят е разделен на начален екран и две постоянно видими сензорни полета, така че с него да се работи възможно най-интуитивно и адаптивно. Интериорът на новия Volkswagen ID.7 предлага много високо качество на детайлите, прецизна сглобка без луфтове, като единственото изключение са лъскавите пластмасови повърхности, които събират прах и пръстови отпечатъци и са трудни за почистване. Ако пренебрегнете тези зони, където оставяте пръстови отпечатъци, материалите които докосвате, са внимателно подбрани, за да предадат, че сте в модел, който иска да влезе в премиум сегмента. 

Снимка: Volkswagen

Новият ID.7 е първият модел на Volkswagen и първият представител на своя клас, който включва в стандартното оборудване нов проекционен Head-up дисплей с разширена реалност. Системата за автоматична климатизация и функцията за масаж на седалките в новия ID.7, са изцяло нови и предлагат първокласен комфорт, типичен за премиум сегмента. Липсва единствено електрическо регулиране на волана.

Новият Volkswagen ID.7 предлага изцяло ново вълнуващо изживяване, съчетавайки технологичния прогрес с лукса и комфорта. Благодарение на голямото междуосие от 2,97 метра и късите надвеси на каросерията, вътрешното пространство е обширно и всички пътници се радват на комфорт. Компактната конструкция на компонентите на задвижването предлага изобилие от пространство както на първия, така и на втория ред седалки.

Снимка: Volkswagen

Особено осезаемо е мястото за пътниците на задните седалки, които се радват на щедро пространство. Лично се убедих, че ако водачът е висок 1,95 метра, зад него може да седне пътник със същия ръст, без коленете му да опират в предната седалка, а от главата му до тавана остава разстояние от 10 см. Пространството в салона е достатъчно дори за трима човека на задната седалка. Багажникът с обем от 532 литра побира куфарите на четиричленно семейство, но може да се разшири до 1586 при сгъване на облегалките на задните седалки.

Снимка: Volkswagen

Първоначално новият Volkswagen ID.7 се предлага само с един електромотор и две нива на оборудване - Pro или Pro Plus. Електромоторът развива мощност 286 к.с. и 545 Нм въртящ момент, като тягата се предава към задните колела. Батерията с нетен капацитет от 77 кВтч обещава максимален пробег от 621 километра според стандарта WLTP. По време на теста получих реална автономия, която абсолютно потвърждава този пробег. За да се зареди батерията на ID.7 от 10% до 80% с мощност 175 кВт, се нуждаете от около 30 минути.

По-късно гамата ще бъде допълнена от вариант, също оборудван с електрически мотор с 286 к.с., но с батерия от 86 кВтч с максимална автономност от 700 км. Неотдавна ID.7 получи и комби вариант ID.7 Tourer, както и версия ID.7 GTX Tourer с два електрически мотора и задвижване на четирите колела.

Снимка: Георги Павлов

Новият ID.7 е един от онези електрически автомобили, при които почти никога не гледате колко процента от батерията ви остава или дали все още имате достатъчно енергия, за да стигнете до крайната цел. Батерията е достатъчно голяма, за да покрие например маршрута от София до Варна (приблизително 450 км), без да спирате за зареждане. В идеалния сценарий, ако си поставите за цел да постигнете възможно най-голяма автономия, можете да изминете до 621 км, колкото посочват от Volkswagen.

Снимка: Денислав Стоянов

Тестовият автомобил Volkswagen ID.7 е модел Pro и е оборудван с батерия с капацитет 77 кВтч. При потегляне, със заредена батерия на 100%, на уредите се изписа автономен пробег от 469 км, което се дължи на разхода, постигнат от предишния водач на тестовия автомобил. По време на нашия тест-драйв на версията ID.7 Pro, първоначално колата измина 272 км с 49% от капацитета на батерията, като в този момент оставащият автономен пробег беше 283 км.

Снимка: Денислав Стоянов

На следващия етап от замерването, с оставащи 26% от батерията, вече бяхме изминали точно 456 км, а оставащият пробег беше цели 150 км. Разходът на междуселищен път и в града падна до 12 кВтч/100 км, което е чудесно постижение за този голям електромобил. Така с напълно заредена батерия спокойно могат да бъдат изминати и над 600 км. Все пак, не бива да пропускаме, че при електрическите коли разходът по магистралата е по-голям, но дори и тук ID.7 не притеснява с високи стойности.

Снимка: Денислав Стоянов

Тестовият автомобил е оборудван с най-големите 20-инчови колела, които леко скъсяват пробега. Въпреки това, по магистралата със скорост между 110 и 130 км/ч, средният разход беше 16,8 кВтч/100 км, което означава, че ID.7 ще може да измине поне 450 км на аутобана. В края на теста с ID.7, консумацията беше 14,1 кВтч, а официалната стойност, посочена от Volkswagen, е 14 кВтч.

Новият Volkswagen ID.7 е стабилен и удобен автомобил на пътя, което кара водача и пътниците да се чувстват сигурно и комфортно дори и на дълъг път. С тегло при празен автомобил от 2172 кг, това е солидна и тиха кола, която върви много добре по всякакъв тип пътища и минимизира дискомфорта, който изпитвате, когато преминавате през неравности или дупки в асфалта.

Снимка: Георги Павлов

Мощността от 286 конски сили е достатъчна за нуждите на повечето водачи, въпреки че няма да е зле да има повече динамика, за да компенсира теглото на ID.7. Можете да се насладите на по-отчетлив синтезиран звук, когато активирате спортния режим на шофиране, а в икономичен режим ще се насладите на тихото придвижване, характерно за електромобилите.

Кормилното управление е относително директно и допринася за цялостното усещане, че владеете добре колата. Като цяло ID.7 се справя добре с предназначението си да ви закара от столицата до морето, но не се отличава с нещо грандиозно и запомнящо се. Новият модел е оборудван с последните системи за безопасност. ID.7 има най-новата версия на системата Travel Assist, която предлага помощ при смяна на лентата на магистралата. Освен това електрическият флагман разполага със система, която ви предупреждава за потенциален удар с кола или велосипедист, когато отворите всяка една от вратите.

Снимка: Георги Павлов

На българския пазар Volkswagen предлага две нива на оборудване за ID.7 - Pro и Pro Plus. Цените започват от 115 096 лева за оборудването Pro, а в нивото Pro Plus цената е 127 744 лева. Сега нивото Pro Plus включва ценово предимство от почти 17 500 лева и се предлага на изгодната цена от 110 271 лева. Оборудването Pro Plus включва стандартно 20-инчови джанти, отопляем мултифункционален волан, гласов асистент IDA, интелигентни LED фарове и LED задни светлини, както и функции като Travel Assist и асистент за паркиране.

Новият ID.7 е наличен в шоурумите на марката Volkswagen в страната за придобиване на лични впечатления или тестово шофиране. Тъй като наличните автомобили са с добавени опции, цените им варират приблизително между 117 600 лева и 136 200 лева. Те се предлагат с редица допълнителни опции като тризонов климатроник, панорамен люк, адаптивен контрол на шасито, интелигентни матрични LED фарове, аудиосистема Harman Kardon и множество системи за безопасност и помощ на водача.

Технически характеристики

Volkswagen ID.7 Pro

Размери

Дължина: 4961 мм

Широчина: 1862 мм

Височина: 1536 мм

Междуосие: 2971 мм

Собствено тегло: 2172 кг

Нетен капацитет на батерията: 77 кВтч

Двигател

Тип: синхронен електромотор

Максимална мощност: 286 к.с.

Максимален въртящ момент: 545 Нм

Скоростна кутия: 1-степенна автоматична

Задвижване на колелата: задно

Динамика

Максимална скорост: 180 км/ч

Ускорение от 0-100 км/ч: 6,5 секунди

Среден разход на електрическа енергия: 14,1 кВтч/100 км

Комбиниран автономен пробег (WLTP): 621 км

Цена на модела с ДДС: от 110 271 лева