Само месец след официалната премиера на новото електрическо комби ID.7 Tourer с мощност 286 к.с., Volkswagen представи разполагащия с мощност 340 к.с. нов вариант на модела ID.7 GTX Tourer. Почти едновременно с него дебютират още ID.7 GTX с каросерия лифтбек, също напълно новият хечбек ID.3 GTX, както и ID. Buzz GTX от лекотоварната гама на Volkswagen.

Вижте новия Volkswagen ID.7 GTX Tourer  >>  >>  >>

През есента на 2023 година на пазара излезе новата генерация на ID.4 GTX и ID.5 GTX. Междувременно GTX се утвърди все по-силно като самостоятелна продуктова марка на Volkswagen в стила на легендарните модели GTI. Новият ID.7 GTX Tourer може да претендира и за едно много специално постижение - това е най-мощното серийно комби, произвеждано някога от Volkswagen.

Снимка: Volkswagen

Към разширеното серийно оборудване спадат детайли като електрическото двойно предаване 4Motion и интелигентните LED матрични фарове IQ.Light плюс 3D LED задни светлини и светещи емблеми VW на специфично оформената при GTX предна и задна част.

Новото комби ID.7 GTX Tourer има и нова литиево-йонна акумулаторна батерия с нетен енергиен капацитет от 86 кВтч. На зарядни колонки DC тя може да се зарежда с до 200 кВт. На практика това означава, че с тази мощност на зареждане батерията може да се зареди от 10 до 80% за значително под 30 минути при идеални условия.

Снимка: Volkswagen

Предната част на ID.7 GTX Tourer се различава от версията с 286 к.с. благодарение на своята индивидуално оформена предна броня с решетка с мрежа тип пчелна пита и характерна за GTX светлинна графика. Всички черни елементи са с блестящо покритие.

Това се отнася за праговете и за решената в GTX дизайн на долна част на задната броня, както и за рейките на покрива, които иначе са изпълнени в цвят матово сребристо. Специално съобразени с дизайна на GTX са и новите 20-инчови колела от лека сплав Skagen с гуми с размер 235/45 R20 отпред и 255/40 R20 отзад. Като специално оборудване ще последват също и 21-инчови колела от лека сплав.

Снимка: Volkswagen

Интериорът на ID.7 GTX Tourer е облагороден с детайли като спортни седалки, отпред с функция за подгряване, с перфориран надпис GTX в облегалките, специфичен за моделите GTX мултифункционален волан с червени шевове, както и червени кантове на седалките, арматурното табло и тапицериите на вратите. За правилния баланс между комфорт и спортен дух при ID.7 GTX Tourer се грижат ергономичните седалки със специфичен дизайн GTX.

Централните и страничните елементи на седалките са покрити с текстил, докато вътрешните им части, областта около раменете и подглавниците са тапицирани със специален велурен материал. Има и елементи, тапицирани с приятна на допир изкуствена кожа. Като опция спортният Tourer може да бъде екипиран и със специфични индивидуални предни седалки ergoActive. Вътрешните части на седалките и подглавниците са покрити с велурен материал.

Снимка: Volkswagen

Външните части на седалките са решени в текстил и качествена изкуствена кожа. Надписът GTX на облегалките е перфориран в червено. Добавени са и червени кантове между външните и вътрешните части на седалките. Предните седалки ergoActive предлагат настройка в 12 посоки. Седалките са оборудвани и със сложна система за точков масаж в областта на облегалката, която работи на основата на редуващо се повдигане на малки сектори от облегалката с цел активиране на мускулите на гърба, както и с иновативна климатизация.

Снимка: Volkswagen

Наред с индивидуалната настройка на температурата за охлаждане или затопляне, водачът и пасажерът имат на разположение и автоматичен режим. Сензори за температура и влажност на седалките регистрират необходимостта от охлаждане или затопляне на седалките и едновременно с това влияят на работата на климатроника. В допълнение може да се избира между три режима - максимално затопляне, максимална вентилация или максимално подсушаване.

Страничните опори и облегалките също имат функция за подгряване и охлаждане. Всички функции за масаж и климатизация на седалките се деактивират след определено предварително зададено време. Предните седалки ergoActive са част от интериорния пакет Plus, който включва и 700-ватова озвучителна система от Harman Kardon, както и подгряване на задните седалки.

Снимка: Volkswagen

Новият Volkswagen ID.7 GTX Tourer съчетава спортен характер с максимален вътрешен обем. Багажният обем при петима човека на борда и натоварване до височината на задната облегалка възлиза на 605 литра. Дължината на товарното пространство до задните облегалки възлиза на 1075 мм. При сгъване на задните седалки се образува товарна площ с дължина 1948 мм. Максималната широчина между задните калници възлиза на 1000 мм. Натоварен до облегалките на предните седалки до покрива с разделителна мрежа, автомобилът осигурява до 1714 литра товарен обем.

Снимка: Volkswagen

С такъв товарен обем ID.7 GTX Tourer предлага достатъчно място за всякакъв тип екипировка. Подобно на ID.7 лифтбек, така и ID.7 Tourer и неговата версия GTX също се предлагат като опция с умен панорамен стъклен покрив. Стъкленият покрив може да променя по електронен път структурата си от прозрачна на непрозрачна, благодарение на интегрирания в стъклото.

Новият гласов асистент IDA се управлява с естествени фрази от всекидневната реч. Той позволява не само управлението на функции в автомобила, но и в рамките на възможностите на технологията отговаря на въпроси от всички възможни области, които могат да бъдат намерени в онлайн бази данни, а като новост позволява и интеграция на ChatGPT, който ще бъде наличен като актуализация на малко по-късен етап.

Снимка: Volkswagen

Новият Volkswagen ID.7 GTX Tourer е оборудван серийно с електрическо двойно предаване 4Motion. За задвижването на предния и задния мост отговаря по един електромотор. Общо двете електрически машини предоставят системна мощност от 340 к.с. или с 54 к.с. повече, отколкото при разполагащия само със задно задвижване ID.7 Tourer Pro. Задвижването на задния мост се поема от синхронния електромотор с постоянно възбудени магнити PSM от тип APP550 с мощност от 286 к.с.

Максималната скорост на ID.7 GTX Tourer е електронно ограничен на 180 км/ч. Системата PSM предлага много висок коефициент на полезно действие, като наред с това осигурява забележителна ефективност и отдава цялата си мощ още при потегляне. В зависимост от моментната ситуация и нуждата от мощност, предният електромотор се активира в рамките на части от секундата.

Снимка: Volkswagen

Тук става дума за асинхронен агрегат ASM с означение AKA150. Той генерира максимална мощност от 109 к.с. В режим Standby системата ASM почти не изразходва енергия, а това е характерна особеност на асинхронните машини, която ги прави особено подходящи за допълнително задвижване. Разпределението на мощността се управлява от модифициран команден блок на двойното предаване, както и с помощта на намесите на електронните блокажи на диференциалите XDS+.

Всички тези технологии заедно осигуряват изключителна стабилност на пътя, подобрени реакции при рязка смяна на натоварването и повече удоволствие от шофирането. Динамиката впечатлява силно чак до достигане на граничния режим, а покриването на широкия спектър между максимална динамика и оптимален комфорт е още по-впечатляващо, отколкото при другите представители на моделното семейство.

Снимка: Volkswagen

Електрическото двойно предаване 4Motion осигурява много добро сцепление, както и неутрално поведение и отлично контролируемо управление. Наред с това допустимата маса на прикачен товар със спирачки e при до 8% наклон на изкачване, но благодарение на системата за задвижване на четирите колела 4Motion, теглото е увеличено от 1000 на 1400 кг.

Volkswagen са избрали за ID.7 GTX Tourer настройка, която при започване на ускорение в рамките на милисекунди е в състояние да предостави максималната мощност и максималния въртящ момент на задвижването. Такъв чудовищен и моментален приток на мощ в света на двигателите с вътрешно горене може да получите единствено от суперспортен мотор.

Снимка: Volkswagen

Независимо от страхотната си динамика, новият ID.7 GTX Tourer си остава екстремно ефективен. Двата електромотора се обезпечават с енергия от нова високоволтова литиево-йонна акумулаторна батерия с нетен енергиен капацитет от 86 кВтч, а нейният брутен капацитет достига до 91 кВтч. За сравнение ID.7 Tourer Pro със задно задвижване разполага с батерия със 77 кВтч.

В сравнение с батерията със 77 кВтч, новата батерия с 86 кВтч разполага с 13 вместо с 12 клетъчни модула. Батерията е интегрирана под пода на автомобила В детайли структурата на батерията се състои от защита на долната част, обграждаща рамката на корпуса, интегрирана основна плоча със собствена охладителна система, клетъчни модули, система за управление на батерията, контролер за управление на клетките, горната чат на корпуса и система от кабели и щекери. Новата батерия на ID.7 GTX Tourer може да зарежда на бързи зарядни станции DC с до 200 кВт. При идеални условия, батерията може да се зареди 10 до 80% при мощност на зареждане 200 кВт за доста под 30 минути.

Снимка: Volkswagen

По време на път иновативната система за термо мениджмънт се грижи за това, батерията да бъде оптимално темперирана преди спиране за зареждане на бърза станция. Благодарение на тази електронна предварителна подготовка, на дълъг път с едно или повече спирания за зареждане, ID.7 GTX Tourer зарежда с електроенергия по възможно най-бързия постижим начин.

Преди спиране за зареждане батерията бива подгрята до достигане на оптимална температура за възможно най-бързо и ефективно зареждане. Специално през зимата това може да спечели ценни минути при зареждане. При активирано водене към цел в навигационната система, предварителното темпериране на батерията се активира напълно автоматично. Без активно водене към навигационна цел, функцията може да бъде включена и ръчно от менюто за зареждане в мултимедийната система.

Снимка: Volkswagen

Ходовата част е получила специфична за версията ID.7 GTX Tourer настройка с оглед на високата мощност на задвижването, включваща по-масивни напречни стабилизиращи щанги. Наред с това спортно настроеното прогресивно кормилно управление е включено в серийното оборудване, носейки със себе си прецизна управляемост и предвидимо поведение. Като опция за ID.7 GTX Tourer се предлага и адаптивното регулируемо окачване DCC.

Управлението му се извършва от калибриран по нов начин управляващ блок, който осигурява богати възможности за индивидуализиране на поведението. Още повече динамика може да се постигне с ръчно активиращия се спортен режим на системата ESC. Със своето настроено по нов начин окачване, ID.7 GTX Tourer прави умел шпагат между високо ниво на комфорт и динамично пътно поведение. Водачът получава вълнуващо изживяване от шофирането на най-високо ниво.