BMW готви по-достъпния iX1
Моделът трябва да е по-достъпен от iX3
По-рано този месец дебютира второто поколение BMW iX3. С него най-сетне бе показана и специалната платформа за електромобили Neue Klasse, придружена от нов дизайнерски език на марката. Мнозина твърдят, че това може да се окаже най-важният баварски модел от десетилетия насам.
След години на тийзъри и обещания за Neue Klasse, BMW представи iX3 с изцяло нова електрическа архитектура, вместо да споделя основата си с модели с ДВГ. С пробег от 644 км, мощност 463 к.с. и 642 Нм и два електромотора, моделът изглежда доста атрактивно. Но цената му ще започва от 60 000 долара
BMW iX3 е само първият от серията модели Neue Klasse, които ще последват. Компанията вече загатна за предстоящото второ поколение BMW i3 (2027), което се превръща в седан, както и за електрическа версия на следващата 3 Series - подобно на това, което вече правят i5 и i7 като електрически аналози на стандартните 5 Series и 7 Series. Разбира се, баварците няма да спрат дотук.
Според слуховете и компютърните визуализации, компанията може да се опита да "демократизира" новата платформа Neue Klasse чрез по-достъпен BMW iX1 - нов компактен кросоувър. Неофициално дигитални дизайнери вече започнаха да си представят как би изглеждал.
Идеята не е сложна - най-вероятно моделът ще представлява умален вариант на iX3. Дигиталният автоартист Димас Рамадан (с канал Digimods DESIGN в YouTube) е създал CGI-версия на предполагаемия BMW iX1.
Неофициалният проект комбинира елементи от сегашното трето поколение BMW X1 (U11) с дизайнерски акценти от Neue Klasse и новото iX3. Резултатът показва, че BMW сякаш се стреми новата решетка, скулптурираният преден капак и широките LED стопове да се вписват в цялата гама без особени усилия. Така изглежда и този "достъпен" електрически кросоувър.
Разбира се, ако стане реалност, Neue Klasse BMW iX1 вероятно ще използва опростена версия на новата платформа - може би с 400-волтова система вместо 800-волтова. Батерията би била по-малка от 108-kWh пакета в iX3, а бързото DC зареждане - ограничено до под 200 kW, за да се намалят разходите.
Що се отнася до задвижването, не бива да очакваме двудвигателна AWD конфигурация с 463 к.с. - по-вероятен е вариант с един мотор и задно задвижване, със значително по-малка мощност, за да бъде моделът по-достъпен и привлекателен за нови клиенти на марката.