BMW Group промени структурата и състава на дизайнерския си екип
Германската компания привлече професионалисти от Volvo и Polestar, които ще се стремят да удовлетворят новите изисквания на клиентите
BMW Group изцяло преструктурира дизайнерския отдел под ръководството на Адриан ван Хойдонк. На 1 октомври 2024 г. ще бъде оформен дизайнерски екип за различните марки, който отчита променящите се изисквания за ориентиран към бъдещето автомобилен дизайн. Новата организация, която е насочена към трансформацията на компанията, ще остане еталон в бранша. Така например дизайнът на цветовете и материалите ще бъде обединен за различните марки, екипът на марката BMW ще бъде разделен на две студиа и ще бъде подсилена темата на бъдещето "Разширен дизайн".
Адриан ван Хойдонк привлича Максимилиан Мисони в дизайнерския екип на BMW Group, за да проектира моделите от горния среден клас, луксозния клас и BMW Alpina. След различни ръководни позиции във Volkswagen и Volvo Cars, Мисони за последно отговаря за дизайна на марката Polestar.
Под ръководството на Оливер Хайлмер, бивш ръководител на дизайна на MINI, в бъдеще ще бъде създаван дизайнът за всички модели от компактния и средния клас на BMW, както и BMW M.
Клаудия Браун оглавява новосъздадения междумарков отдел за дизайн на цветове и материали за BMW, MINI и Rolls-Royce. След опит в Porsche, Daimler и Volvo Cars, тя отговаря за цветовете и материалите на марката BMW от април 2024 г.
Досегашният ръководител на дизайнерското студио на BMW Домагой Дукеч, поема отговорността за дизайна на Rolls-Royce, включително Bespoke и Coachbuild. Андерс Варминг, досега ръководител на дизайна на Rolls-Royce, в бъдеще ще отговаря за всички теми в отдела "Разширен дизайн", както и за дъщерната компания BMW Group Designworks. Холгер Хампф, ръководител на BMW Group Designworks, в бъдеще ще отговаря на дизайна на марката MINI. Кристиян Бауер ще продължи да ръководи дигиталното изживяване за клиентите за всички марки и ще го пренесе в една нова ера.
"Технологиите и предпочитанията на клиентите в момента се променят по-бързо от всякога", каза Адриан ван Хойдонк. "Автомобилният дизайн става по-всеобхватен. Дизайнът на дигиталните изживявания и звукът играят все по-важна роля, както и устойчивите и рециклираните материали. Пълната иновативна сила на нашите продукти и марки е отразена в дизайна. Ето защо всеки детайл и холистичното и хармонично взаимодействие на различните елементи са по-важни от всякога", допълни Адриан ван Хойдонк. "Много съм доволен, че ще продължа да развивам дизайна и бъдещата модернизация на нашите автомобили и марки с първокласен екип от висококвалифицирани професионалисти в областта на дизайна", завърши дизайнерът.