Компанията BMW Group е първият производител на автомобили, който лансира напълно новата дигитална нервна система за всички варианти на задвижване и сегменти на превозни средства. Тя е по-интелигентна, по-мощна и по-ефективна и се използва за първи път в моделите на Neue Klasse.

Четири мощни компютъра, наричани още "Супермозъци", съчетават изчислителната мощност за най-важните функции за клиентите - мултимедийните системи, автономното шофиране, динамиката на управление и основните функции като например достъпа до автомобила, климата и комфорта.

Четирите супермозъка имат над 20 пъти по-голяма изчислителна мощност от сегашното поколение автомобили и тяхната производителност вече е проектирана за бъдещи софтуерни и функционални актуализации, включително обучаеми функции на изкуствен интелект.

BMW Neue Klasse

Снимка: BMW Group

Основен компонент на дигиталната нервна система е радикално опростеният кабелен сноп. Това се базира на така наречената архитектура на зонален кабелен сноп, която изисква 600 метра по-малко кабели и осигурява 30% по-ниско тегло в сравнение с предишното поколение.

Окабеляването е разделено на четири зони - предна част, каросерия, задна част и покрив. Супермозъците са свързани в мрежа чрез високоскоростни връзки за данни с по-малки управляващи блокове, контролери на зони. Те контролират и обединяват потока от данни на електрониката към и извън зоните. Това означава, че кабелите в автомобила са специфични за зоните и следователно могат да бъдат по-къси, по-тънки и по-леки.

Решаваща предпоставка за по-тънки и по-леки кабели са така наречените "Интелигентни електронни предпазители". Това са цифрови предпазители, които заместват до 150 класически предпазители. Електронните предпазители могат да бъдат интелигентно програмирани за дигитално контролирано разпределение на енергия към компонентите.

BMW Neue Klasse

Снимка: BMW Group

Селективното активиране на компонентите позволява интелигентни режими на захранване за различни условия на автомобила, например при шофиране, паркиране, зареждане и актуализация, при което ненужните консуматори са целенасочено изключени. В следствие на това интелигентните електронни предпазители имат значителен принос за 20% повишение на енергийната ефективност.

Изцяло новата електронна архитектура формира основата за следващото поколение софтуерно дефиниран автомобил. Следващото поколение модели на BMW ще се възползва от това, след като гамата на Neue Klasse бъде въведена на пазара. Първият електрически модел на Neue Klasse ще влезе в серийно производство тази година в завода в Дебрецен, Унгария.

Модернизираната софтуерна архитектура на BMW Group е базирана на новата електроника. Като се има предвид изобилието от дигитални функции в софтуерно дефинирания автомобил, от решаващо значение е функциите да могат непрекъснато да се развиват допълнително на стабилни софтуерни платформи. Точно това се постига в моделите от Neue Klasse. В автомобила софтуерните платформи работят на съответните супермозъци и върху тях работят функциите на превозното средство.