След като неотдавна Volkswagen подобри изцяло компактния електрически модел ID.3, сега германският концерт представи подобрените модели ID.4 и ID.5. Двата електрически кросоувъра вече ще се предлагат с изцяло ново поколение информационно-развлекателна система и нов софтуер.

Вижте как изглеждат обновените електрически модели ID.4 и ID.5  >>  >>  >>

Всички версии на ID.4 и ID.5 Pro и GTX ще разполагат с нова система за задвижване. Високоефективното ново задвижване, представено за първи път за големия ID.7, предлага значително повече мощност заедно с намалена консумация на енергия. Комбинираният пробег по WLTP на ID.4 като универсален електрически SUV е увеличен до 550 км според цикъла WLTP, благодарение на новото електрическо задвижване.

Volkswagen ID.4

Снимка: Volkswagen

Просторното SUV-купе ID.5 ще има пробег до 556 км с едно зареждане на батерията. Volkswagen предлага обновените модели на същите базови цени като техните предшественици. По този начин съотношението цена-производителност на ID.4 и ID.5 е значително подобрено.

"Нашите клиенти могат да очакват с нетърпение изключителна техническа производителност с новия ID.4 и новия ID.5. Софтуерът и информационно- развлекателната система са най-съвременни. Освен това има обширни асистиращи системи, които не оставят никакви претенции. Допълнително подобрените модели ID.4 и ID.5 са на върха в сегмента със своите нови технологии и всепризнатия баланс между шофиране, комфорт и простор", каза Имелда Лабе, член на Управителния съвет на марката Volkswagen, отговарящ за продажбите, маркетинга и следпродажбеното обслужване.

Volkswagen ID.4

Снимка: Volkswagen

Инженерите от Volkswagen значително са подобрили пилотската кабина на ID.4 и ID.5. Фокусът тук е върху интуитивната работа. На този фон и двата модела са получили чисто нов софтуер от последно поколение, който е много по-бърз и предлага повече функции.

Освен това и двата модела са оборудвани с нова стандартна информационно-развлекателна система с увеличен 12,9-инчов екран. Информационно-развлекателната система впечатлява с напълно нова структура на менюто, докато стандартният дигитален кокпит на инструменталния панел и опционалният head-up дисплей с добавена реалност са подобрени значително.

Снимка: Volkswagen

Сензорните плъзгачи за климатика и контрола на звука вече са осветени, а мултифункционалният волан с нова логика на работа също е обновен. Освен това Volkswagen премахна и отдели селектора за режимите на шофиране от корпуса на дигиталния кокпит и го проектира като превключвател на кормилната колона както в новия ID.7. Това създава място за по-големия дисплей на информационно-развлекателната система.

Снимка: Volkswagen

Работата с ID.4 и ID.5 е улеснена от новия гласов асистент, който отговаря по-прецизно от преди на естествени гласови команди и предлага нови функции, включително базирана в облак информация за времето и резултатите от спортни събития. Volkswagen предлага и нова първокласна звукова система от Harman Kardon с мощност 480 вата и 10 високоговорителя, включително централен високоговорител и субуфер като опция и за двата модела.

Снимка: Volkswagen

Най-важната нова технологична характеристика във всички модели Volkswagen ID.4 и ID.5 с батерия с нетен капацитет 77 кВтч е високоефективното задвижване. Благодарение на нов електромотор на задната ос и батерия от ново поколение, беше възможно да се намали консумацията на енергия, като в същото време се увеличи мощността.

В моделите със задно задвижване ID.4 Pro и ID.5 Pro вече се използва електромотор с мощност 286 к.с., което е с 82 к.с. повече мощност в сравнение с предшествениците. Подаването на мощността е по-динамично във всяка ситуация, тъй като въртящият момент на задвижващия двигател с мощност 286 к.с. е скочил от 310 на 545 Нм.

Volkswagen ID.5

Снимка: Volkswagen

Допълнителните 235 Нм отговарят на около 75% повече въртящ момент. С новия заден задвижващ електромотор и допълнителен задвижващ електромотор на предната ос, ID.4 Pro 4Motion със задвижване на четирите колела развива системна мощност от 286 к.с., което е увеличение с 21 к.с.

Особено спортните модели Volkswagen ID.4 GTX и ID.5 GTX със задвижване на всички колела ще осигурят системна мощност от 340 к.с. вместо 299 к.с. досега, което означава увеличение от 41 к.с. Това ново задвижване е свързано със забележимо подобрение на динамичните характеристики.

Volkswagen ID.5

Снимка: Volkswagen

Спринтът от 0 до 100 км/ч сега отнема време от 5,4 секунди, докато при моделите GTX преди се случваше за повече от 6 секунди. Както и преди, ID.4 GTX и ID.5 GTX са електронно ограничени до максимална скорост от 180 км/ч. За да съответства на моделите GTX, максималната скорост на моделите Pro сега също е увеличена до 180 км/ч, докато преди беше 160 км/ч. Задвижването на базовия модел ID.4 остава непроменено с мощност от 170 к.с. и максимална скорост от 160 км/ч.

Всички модели Volkswagen ID.4 и ID.5 с новата батерия с капацитет 77 кВтч вече имат по-дълъг обхват. Новият ID.4 Pro може да измине разстояние от 550 км в комбиниран цикъл според WLTP, което е със 17 км повече от предшественика.

Volkswagen ID.5

Снимка: Volkswagen

Новият ID.5 Pro има обхват до 556 км, което е увеличение с 11 км. Моделите ID.4 и ID.5 със задно задвижване зареждат с познатите 135 кВт. Моделите със задвижване на четирите колела вече предлагат и капацитет за зареждане с постоянен ток, който е увеличен от 135 на 175 кВт.

С максимален капацитет на зареждане, тези версии на ID.4 и ID.5 могат да поемат достатъчно енергия за още 178 км само за около 10 минути. Базовата версия на ID.4 с батерия с 52 кВтч вече се предлага с капацитет на зареждане до 115 кВт вместо 110 кВт.

Снимка: Volkswagen

Новото управление на зареждането и топлината на всички модели Volkswagen ID.4 и ID.5 гарантира, че батерията е предварително кондиционирана по време на шофиране преди следващото спиране за зареждане с постоянен ток. Благодарение на тази предварителна подготовка, ID.4 и ID.5 отново се захранват с нова енергия възможно най-бързо, особено при дълги пътувания с едно или повече спирания за зареждане.

За да допълни новата задвижваща система, ходовата част също е модифицирана. Освен това Volkswagen е усъвършенствал управлението на опционалния адаптивен контрол на шасито DCC и е проектирал системата за управление на динамиката на автомобила за още по-голям баланс между комфорт и динамика.