Германският концерн Volkswagen избра най-голямото автомобилно спортно събитие в Германия за да представи изцяло новия Golf GTI Clubsport на възможно най-много фенове. Спортната, оптимизирана версия на класическия модел направи своята премиера по време на легендарната надпревара "24-те часа на Нюрбургринг".

Вижте в детайли новия Volkswagen Golf GTI Clubsport  >>  >>  >>

Новият Golf GTI Clubsport беше представен на Ring Boulevard на легендарната писта в района на планината Айфел пред ентусиазирана тълпа от фенове на моторния спорт. Те бяха първите, които видяха новия подобрен модел, който с напълно обновената си предна част сега изглежда още по-мощен и отличителен.

Снимка: Volkswagen

Новият Volkswagen Golf GTI Clubsport се откроява благодарение на своя по-остър външен дизайн, подобрен интериор, впечатляващи данни за производителност и спортно окачване от висок клас. Стандартните LED фарове са обновени. За първи път автомобилът разполага и със светещото лого на VW отпред.

Големият спойлер на покрива отзад осигурява максимална притискаща сила. Задните LED светлини също са преработени. Нови са и 19-инчовите лети джанти Queenstown. Със своя впечатляващ дизайн от пет овални полукръга, те пресъздават класическото колело на модела, което беше въведено за петото поколение на Golf GTI.

Снимка: Volkswagen

Като допълнителна опция, новият Volkswagen Golf GTI Clubsport вече може да бъде конфигуриран с новите 19-инчови ковани джанти Warmenau. С тегло от само 8 кг на джанта, кованите джанти намаляват масата и по този начин оптимизират производителността.

Различните функции и системи на новия Volkswagen Golf GTI Clubsport се координират с помощта на новоразработен мултифункционален кожен спортен волан и нова информационно-развлекателна система. Той е интуитивен и дава възможност на водача да се концентрира още по-добре върху пътя пред себе си. Новият Volkswagen Golf GTI Clubsport е оборудван с новия гласов асистент IDA от най-висок клас и включва интеграция на ChatGPT.

Снимка: Volkswagen

Новият Volkswagen Golf GTI Clubsport е също толкова впечатляващ отвътре, колкото и отвън. 2,0-литровият 4-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор осигурява максимален въртящ момент от 400 Нм и мощност от 300 к.с., които се извеждат на пътя чрез електронно контролиран преден диференциал. Скоростната кутия е 7-степенна автоматична с двоен съединител DSG.

Адаптивното управление на шасито DCC се предлага като допълнително оборудване. Друг акцент на Golf GTI Clubsport е ексклузивният специален профил на шофиране. Това съчетава системите, подходящи за динамиката на шофиране, със специалните характеристики на пистата на "Нюрбургринг", за да се компенсират вълните, типични за отсечката "Нордшлайфе".

Снимка: Volkswagen

Максималната производителност се постига чрез специфична вертикална настройка на адаптивния контрол на шасито DCC и модифицирана настройка на стандартната система за управление на динамиката на автомобила. Новият Golf GTI Clubsport ускорява от място до 100 км/ч за 5,6 секунди. Максималната скорост на най-мощния Golf GTI е електронно ограничена на 250 км/ч. Това ограничение обаче може да бъде премахнато с пакета Race, който повишава максималната скорост до 267 км/ч.

Световната премиера на новия Golf GTI Clubsport отбеляза началото на 24-часовото състезание, в което Volkswagen се фокусира в 50-годишнината на Golf. Освен новият Golf GTI Clubsport за феновете бяха изложени три класически Golf GTI от първо поколение. И трите автомобила - Golf GTI 16S Oettinger от 1981 г., Golf GTI Kamei от серия 78 и Golf GTI от серия 80 с лого 50 години Golf се използват от екипа на KWL Motorsport.