Малките бизнеси в Европа биха могли да спестят до 14 000 евро от всеки ван за период от 3 години, ако преминат към електрически ванове. Основната разлика идва от по-ниската цена за зареждане в сравнение с разходите за гориво за бензинови и дизелови превозни средства, както и от намалените разходи за поддръжка. Заедно тези фактори осигуряват значителни икономии на петте най-големи пазара за ванове. Това са основните изводи от доклада, изготвен по поръчка на Ford Pro, озаглавен "Икономиката на търговската употреба на ванове в Европа 2024", публикуван от Центъра за икономически и бизнес изследвания (CEBR). Докладът се основава на проучване, проведено сред 1000 бизнеса в Европа.

Вижте електрическите ванове на Ford Pro  >>  >>  >>

Според изследването електрическите ванове не само изплащат инвестицията си в рамките на 3 години - често срещан период за финансови лизингови планове, но и осигуряват по-ниски оперативни разходи. Този по-нисък общ разход за експлоатация може да бъде от полза за малките бизнеси, които започват да разпознават предимствата на електрическите превозни средства и да следват примера на по-добре финансираните големи автопаркове, които вече използват електрифицирани превозни средства.

Снимка: Ford

"Европейската икономика се гради върху малките бизнеси и тяхното преминаване към електрически ванове е критичната следваща стъпка към електрификацията на пътищата в Европа. Някои малки предприятия вече направиха успешен старт в тази посока и Ford Pro гарантира, че разполагаме с електрическите ванове и услугите, които да ги подкрепят", заяви Ханс Шеп, генерален мениджър на Ford Pro за Европа.

Ford Pro прави прехода най-лесен със специален софтуер

От момента, в който един малък бизнес започне да обмисля преминаване към електрически превозни средства, Ford Pro предлага подкрепа, за да направи прехода възможно най-лесен. Основен инструмент в този процес е E-Switch Assist - софтуер, който помага на клиентите бързо да оценят, въз основа на натовареността на превозните средства, кои от техните текущи автомобили са най-подходящи за замяна с електрически модел.

Снимка: Ford

От старта на E-Switch Assist досега, клиентите на Ford Pro в Европа са използвали софтуера за анализ на над 50 000 превозни средства от своите автопаркове, с цел да идентифицират най-подходящите възможности за електрификация на своя флот. Електрическите ванове предоставят на малките бизнеси възможност за намаляване на разходите още от момента, в който напуснат автосалона, основно чрез по-ниските разходи за зареждане в сравнение с горивото за бензинови и дизелови превозни средства.

Снимка: Ford

Със софтуера Ford Pro Charging клиентите могат също така да планират зареждане в извън пиковите часове, което допълнително намалява разходите за енергия. Електрическите ванове са механично по-опростени от дизеловите превозни средства, което намалява нуждата от поддръжка. Ford Pro изчислява, че разходите за обслужване, поддръжка и ремонт на E-Transit са с 40% по-ниски в сравнение с еквивалентните дизелови модели.

Фирмите във Франция могат да спестят до 19 000 евро на ван

Като цяло, малките предприятия съставляват 99% от фирмите в Европейския съюз. Според доклада на Центъра за икономически и бизнес изследвания (CEBR), фирмите във Франция могат да спестят най-много - до 19 000 евро на ван. Тези спестявания се дължат на по-малката разлика в цените на електрическите и дизеловите ванове след включването на държавни субсидии, както и на по-ниската амортизация на електрическите превозни средства.

Снимка: Ford

Освен това, по-голямата разлика в цените на електроенергията и горивото във Франция увеличава потенциала за спестявания чрез по-евтино зареждане на електрически ванове. Фирмите в Испания могат да спестят до 16 000 евро, във Великобритания - до 14 000 евро, в Италия - до 12 000 евро, а в Германия - до 11 000 евро. В петте пазара средната спестена сума е 14 000 евро. Допълнителни спестявания могат да бъдат постигнати чрез освобождаване от такси за влизане в зони с ниски емисии, които продължават да се увеличават в цяла Европа.

Реални ползи от електрификацията на автопарка

Сред многото малки бизнеси, които вече се възползват от икономичната електрификация с Ford Pro, е куриерската компания France Alliance 56. В началото фирмата извършва доставки в региона Морбиан, Франция, използвайки дизелови ванове. Днес компанията разчита на ванове E-Transit, подкрепени от решенията за зареждане на Ford Pro Charging.

Снимка: Ford

Преминаването към електрически ванове е намалило разходите за енергия с над 80%, като разходите са спаднали до едва 3 евро на 100 км в сравнение с 18-20 евро за дизеловите ванове. Според France Alliance 56, тази значителна икономия е постигната изключително лесно.

"Когато шофьорите се върнат, е много лесно да заредят вановете. За по-малко от 10 секунди те излизат от кабината, отиват до зарядната станция и включват своя ван. По-лесно не може да бъде", казва Вили Ле Гуеллек, мениджър на France Alliance 56. "Софтуерът е лесен за използване и за мен - мога да видя всеки автомобил и оставащия му пробег. Това ни носи огромно предимство".

Неограничен достъп до зони с ниски емисии

Малките бизнеси, които оперират в градски зони, също могат да се възползват от електрическите ванове, получавайки достъп до зоните с ниски емисии в Европа. В момента в Европа има над 350 зони с ниски емисии, обхващащи повече от 80 милиона души, включително всички столици на държавите от Европейския съюз.

Пример за това е Ел Растро, най-старият търговски район в Мадрид, който се намира в зона с ниски емисии. Асоциацията на търговците Nuevo Rastro Madrid и пазарът Cebada, също разположени в тази зона, вече имат достъп до споделен ван Ford E-Transit, който заменя използваните по-рано превозни средства, включително дизелови ванове.

Снимка: Ford

Това споделено използване на ванове е част от инициативата Rastro Electricity by Ford - пилотен проект на Ford Pro в сътрудничество със Съвета на град Мадрид, който помага на търговците да постигнат икономии на разходи и да се възползват от допълнителни предимства.

"Спестяванията са значителни - около 50%, но ползите надхвърлят икономиите от гориво. Благодарение електрическия ван, сега можем да оперираме без да плащаме такси. След като видяха предимствата и лекотата на използване, все повече членове на асоциацията искат да ползват вана", споделя Мануел Гонсалес, президент на Асоциацията на търговците Nuevo Rastro Madrid.

"Тъй като се намираме в центъра на зоната с ниски емисии в Мадрид, се притеснявахме, че няма да можем да предложим на клиентите си ефективна услуга за доставка до дома. Този проблем вече е решен благодарение на E-Transit", допълва Марта Гонсалес, мениджър на пазара Cebada.