В продължение на повече от 22 години и три поколения в продажба, Citroen C3 се превърна в най-продавания модел на френската компания за всички времена с реализирани над 5,6 милиона бройки. С този успех Citroen C3 вече засенчи легендарния Citroen 2CV и взе короната на бестселър. Първото поколение на Citroen C3 дебютира на автосалона във Франкфурт през есента на 2001 г. и оттогава моделът представя френската марка в силно конкурентния европейски B-сегмент.

Първият Citroen C3 дойде като естествен наследник на Citroen Saxo с пет врати и донесе завидни продажби за компанията. Второто издание на Citroen C3 беше представено през 2009 г. и се отличаваше с изцяло нов дизайн на каросерията с предно стъкло с огромно зрително поле. Третото поколение на Citroen C3 дойде през 2016 г. и за около 7 години натрупа над 700 000 продадени бройки в цяла Европа.

Вижте в детайли новия Citroen C3  >>  >>  >>

През есента на миналата година беше показано четвъртото поколение на Citroen C3, а през миналия октомври се състоя премиерата му в България, по време на автосалона в София. Пазарното лансиране на компактния френски модел започна успоредно с електрическата версия Citroen e-C3, която има основната цел да предложи на потребителите по-достъпна електрическа мобилност. Предлагат се и варианти с бензинов двигател, както и с хибридно задвижване.

Снимка: dizzyriders.bg

Новият Citroen C3 идва на българския пазар като модерна градска кола с отлични аргументи за покупка. Базовият вариант на новия Citroen C3 се предлага у нас за 32 796 лева, което го прави една от най-достъпните нови коли на пазара. Базовата версия се задвижва от 1,2-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател 1.2 Turbo с мощност 100 к.с., съчетан с 6-степенна ръчна скоростна кутия.

Голям просвет, масивни арки на колелата и защитни панели

Новият Citroen C3 е с дължина 4,01 метра и широчина почти 1,80 метра, като е пораснал значително на височина в сравнение с предшественика и сега достига 1,57 метра. Междуосието от 2,54 метра му осигурява сравнително просторен салон. Впечатляващият пътен просвет от почти 20 см помага на новия Citroen C3 да стои по-високо от останалите модели в този клас, а с този просвет дори превъзхожда много кросоувъри и SUV, което му дава възможност с лекота да се катери по трудно достъпни места за паркиране, например. Диаметърът на завой от 10,6 метра го прави много лесен за паркиране и маневриране в тесните улички на градовете.

Със своята по-висока и по-самоуверена осанка, новият Citroen C3 гордо представя свежия стил в дизайна на марката. Във външния вид изпъкват характерни форми и детайли за кросоувър, като масивните арки на колелата, черните защитни панели по целия периметър на каросерията, както и сребристите вложки отпред и отзад, които да поемат срещите с неравни настилки и снежни преспи, например.

Снимка: dizzyriders.bg

В дизайна на новия Citroen C3 има много оригинални форми, които го правят да изглежда по-скоро непринуден и младежки, отколкото агресивен. Отпред се откроява новото голямо лого в класически стил с овален фон. Виждат се още детайли, които продължават формата на шевроните на логото на решетката и в долната част на колата.

Оригиналните LED фарове са с модерен дизайн и имат възможност за персонализиране с декоративни елементи на бронята. В задната част отново се откроява огромното лого на на Citroen, стилните светлини и изпъкналата броня. В зависимост от нивото на оборудване се предлагат 16-инчови стоманени джанти с тасове или 17-инчови алуминиеви джанти.

Ергономични предни седалки за пътуване без умора

В интериора на новия Citroen C3 се усеща приятелска и модерна атмосфера, благодарение на семплия, но добре проектиран дизайн. Всичко е сглобено предимно с пластмасови детайли, като на места се усещат и гумирани материали. Уредите са добре подредени и лесни за ползване от водача. В новия Citroen C3 има малък волан с две спици, а над него виждаме екрана с информация за показателите като скорост, разход на гориво, пробег, външна температура и други, който от Citroen наричан Head-Up дисплей.

Единственото, което ми липсва в този екран, е че няма оборотомер, който е особено полезен при кола с ръчна скоростна кутия, но затова пък има система за указване на подходящия момент за превключване, както на по-висока, така и на по-ниска предавка. По този начин се гарантира ефективната работа на двигателя. В средата на таблото е позициониран 10,25-инчовият сензорен дисплей на мултимедийната система.

Снимка: dizzyriders.bg

Водачът може да настройва сравнително добре волана и седалката до идеалната им позиция, въпреки че няма регулиране на предпазния колан. На височина има много добър запас от пространство до тавана, така че зад волана на новия Citroen C3 може да седне човек с ръст дори 2 метра. Вътрешната широчина на салона е използвана максимално добре, така че отпред един до друг могат да седнат дори двама едри мъже. Достъпът до задните седалки е лесен, тъй като отварянето на вратите е почти на 90 градуса и има добро разстояние от пода до покрива.

В салона на новия Citroen C3 има голямо пространство за коленете и за главата, оставяйки много място за поставяне на краката зад предната седалка. На втория ред седалки няма ръкохватки на покрива или централен подлакътник, но във вратите има място за бутилки, а в облегалките на предните седалки са предвидени типичните джобове за поставяне на тънки предмети. На централния тунел има два USB порта.

Снимка: dizzyriders.bg

Багажникът на новия Citroen C3 е с обем от 310 литра. При необходимост товарният му капацитет може да се увеличи до почти 1200 литра чрез сгъване на задната облегалка, разделена в съотношение 60:40. Отворът на багажника е малко висок, така че товаренето на тежки предмети няма да е от най-лесните неща, но едва ли типичният потребител на Citroen С3 постоянно ще превозва много големи и тежки товари в колата.

Двигателят има мощност да ускорява уверено колата

Новият Citroen C3 се предлага с екологичен бензинов двигател, като след няколко месеца при дилърите ще пристигне и хибридна версия. Тестваният Citroen C3 се задвижва от 1,2-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател Turbo с мощност 100 к.с., който е съчетан с 6-степенна ръчна скоростна кутия. Агрегатът е изцяло модернизиран за постигане на максимална ефективност и надеждност, като вече използва ангренажна верига вместо ремък и турбокомпресор с променлива геометрия.

Малкият 1,2-литров 3-цилиндров двигател има достатъчно мощност за ускорението на колата, като при високи обороти става леко шумен. Ходовете на скоростния лост са относително дълги за кола с градска ориентация. Разходът на бензин в града е 6,3 л/100 км, но на междуградски път с около 90 км/ч пада до 4,8 л/100 км.

Снимка: dizzyriders.bg

Същият двигателен блок ще се използва и при хибридната версия на модела 1.2 Hybrid 100 e-DCS6 със 100 к.с. Тази иновативна система с 48-волтов електромотор с мощност 21 к.с., интегриран в новата 6-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител, като тази схема позволява автомобилът да се движи в 100% електрически режим при ниски скорости и натоварвания. Хибридната версия на модела е с по-нисък разход на гориво и е изключително подходяща за градската среда, но естествено ще струва повече заради електромотора и батерията, което е напълно оправдано при предлаганата икономия на гориво и облекчаване на управлението.

Комфортът на возене е издигнат като основен приоритет

Новият Citroen C3 остава истински представител на френската марка и подобно на повечето модели издига комфорта като един от основните приоритети при модела. Новият компактен хечбек е оборудван с иновативното окачване Advanced Comfort с хидравлични ограничители, които го правят вероятно най-комфортната малка кола при преминаване през дупки, неравности и легнали полицаи. В града вече има толкова много неравни настилки, пропаднали капаци на шахти и дълги павирани повърхности, но окачването помага да не забелязвате повечето от тези препятствия.

Снимка: dizzyriders.bg

Освен това водача има и асистирано управление и с малък радиус на завой, което ви позволява да маневрирате чевръсто, като полагате малко усилия. Само на път с остри завои, при шофиране с висока скорост, колата проявява склонност да се люлее, а страничните наклонявания в завоите се усещат предимно от пътниците.

Безспорно новият Citroen C3 е автомобил, който върви напред и става все по-добър с всяко поколение. Външно визията на кросоувър със сигурност ще се хареса повече на младите и динамични потребители, но ще привлече клиенти от всички възрастови групи.

Снимка: dizzyriders.bg

В интериора Citroen C3 е един модерен автомобил на достъпна цена, който залага на най-новата технологична платформа STLA small, предоставяща възможността от различни типове задвижвания. Новият Citroen C3 е подходящ за хората, които търсят достъпна кола за придвижване предимно в града и околностите, изпълнявайки обичайните задачи и возейки децата на училище.

Една от най-достъпните нови коли на пазара

Новият Citroen C3 се предлага в две нива на оборудване. В базовото ниво YOU цената на модела 1.2 Turbo 100 с 6-степенна ръчна трансмисия започва от 32 796 лева. В базовия модел има климатик, предни електрически прозорци, като отзад са ръчни, задни сензори за паркиране, централно заключване с дистанционно управление, автоматично заключване при потегляне, електроусилвател на волана с променливо усилие, Head up дисплей, LED дневни светлини, автоматични LED фарове, електрически управляеми огледала, държач за смартфон Smartphone Station, USB-C вход, 16-инчови стоманени джанти с тасове и други. Във версията YOU няма мултимедиен екран, а поставка за закрепване на смартфон, който да служи като навигация, в допълнение към управлението на различни функции на колата чрез приложението на Citroen.

Снимка: dizzyriders.bg

Междинната версия YOU с пакет PLUS струва 35 914 лева и добавя два броя USB входа, регулируема по височина седалка на водача, автоматични чистачки, електрически, отопляеми и сгъваеми огледала, волан в тапицерия от синтетична кожа, делима задна облегалка в съотношение 60:40, протектори на броните в сив цвят, капаци на огледалата в черен цвят, релси на покрива, покрив в черен цвят или бял цвят, 17-инчови стоманени джанти с тасове и други. Второто ниво MAX добавя много богато оборудване и струва от 39 315 лева.

Тестваният Citroen C3 е именно във второто ниво MAX и глези пътниците с ергономични седалки Advanced Comfort, камера за заден ход, безжично зареждане на смартфон, предни и задни прозорци с електрическо задвижване, автоматичен климатик, 10,25-инчов мултимедиен сензорен екран с навигационна система и връзка чрез Apple CarPlay и Android Auto, LED задни светлини, предни и задни стелки, и 17-инчови алуминиеви джанти.

Снимка: dizzyriders.bg

Технически характеристики

Citroen C3 1.2 Turbo100

Размери

Дължина: 4015 мм

Широчина: 1755 мм

Височина: 1567 мм

Междуосие: 2540 мм

Собствено тегло: 1134 кг

Обем на резервоара за бензин: 44 литра

Двигател

Тип: 3-цилиндров бензинов с турбокомпресор

Работен обем: 1199 куб. см

Максимална мощност бензин: 101 к.с. при 5500 об/мин

Максимален въртящ момент бензин: 205 Нм при 1750 об/мин

Скоростна кутия: 6-степенна ръчна

Задвижване на колелата: предно

Динамика

Максимална скорост: 160 км/ч

Ускорение от 0-100 км/ч: 10,6 секунди

Среден разход на бензин: 5,6 л/100 км

Емисии на СО2 на бензин: 127 г/км

Цена на модела с ДДС: от 32 796 лева (YOU)