Продажбите на нови автомобили, произведени от големите автомобилостроители в САЩ, се очаква да са намалели през 2022 г. на фона на недостига на складови запаси, който натежа повече върху азиатските производители отколкото върху гигантите от Детройт като General Motors и Ford, предаде Ройтерс.

Прогнозите за цялата година за продажбите на автомобили в САЩ са за около 13,9 милиона бройки, което е с 8 на сто по-малко от 2021 г. и 20 на сто под пика от 2016 г., според консултантската компания за бранша Cox Automotive.

Недостигът на складови наличности, причинен от нарастващите разходи за материали и постоянния недостиг на чипове, се разпространи през 2022 г., спирайки производството на много автомобилни производители. Оскъдните доставки задържаха цените на колите и камионите високи, въпреки че запасите от автомобили се подобриха през втората половина на годината.

Toyota бе сред най-силно засегнатите от недостига на части, което принуди японската компания през ноември да намали производствената си цел за цялата година.

Съкращаването ще доведе до това компанията да отстъпи мястото си на производителя на автомобили с най-големи продажби в САЩ през 2022 г. на General Motors, който се загуби тази позиция в края на 2021 г. - за първи път от 1931 г., според Cox Automotive.

Продажбите на General Motors в САЩ през 2022 г. се очаква да нараснат с 2,3 на сто, докато тези на Toyota се очаква да се понижат с 9 на сто, според консултантската компания. И двата автомобилни производителя се очаква да обявят данни за продажбите си по-късно днес.

Някои наблюдатели от индустрията се притесняват, че нарастващите лихвени проценти ще се отразят върху продажбите на нови автомобили през новата година, както и нарастващите им цени.