Моделът California се появи в гамата на марката Volkswagen през 1988 г., базиран на Transporter T3. От него бяха произведени 22 хиляди екземпляра. Следващият кемпер California засили интереса и от него бяха произведени 39 хиляди автомобила на базата на T4 от компанията Westfalia в нейния завод. Volkswagen откри собствен отдел за производство на кемпери едва с пускането на модела T5 California през 2004 г. Търсенето на такива кемпери расте и ако на Volkswagen бяха необходими 30 години, за да произведе първите 100 000, то вторите сто хиляди бяха направени само за 5 години.

Снимка: Volkswagen

Сега Volkswagen представя новото поколение California. Фабричният кемпер е изграден на базата на микробуса Volkswagen Multivan T7. Този автомобил се произвежда от 2021 г. като е изграден е на подсилена платформа MQB и вече няма чисто търговски роднини, наречени Transporter и Caravelle. Връзката с Multivan е отразена и в концепцията на новата California, разкрита през миналата година.

Вижте в детайли новия кемпер Volkswagen California  >>  >>  >>

Новият Volkswagen California е базиран на удължения Multivan, чиято дължина от край до край е 5173 мм или с 269 мм повече от предходното поколение кемпер T6. Ширината се е увеличила с 37 мм до 1941 мм, а височината със сгъната надстройка не се е променила и отново е 1990 мм.

VW California - Beach & Ocean

Снимка: Volkswagen

Повдигащата надстройка е основната и най-важна разлика между California и Multivan. Той е включен в стандартния пакет Beach и позволява да увеличите височината на кабината от 1297 мм до 2108 мм, както и да организирате две спални места под тента.

В интериора на базовия кемпер има общо 6 места и той на практика не се различава от Multivan. По-високите нива на оборудване имат повече туристически функции, като например въртящи се предни седалки, възможност за трансформиране на интериора в двойно легло с помощта на изтеглящ се матрак, допълнително осветление, сгъваеми маси и т.н.

VW California Coast

Снимка: Volkswagen

Пакетът Beach се предлага с кухненски бокс, а богатите варианти Coast и Ocean имат отделен кухненски модул. Тъй като поколението Multivan T7 стандартно има две плъзгащи се врати от лявата и дясната страна, компанията Volkswagen не направи нова версия на каросерията с една врата. Следователно кухнята беше приютена в задната част на каросерията по протежение на лявата страна. Тя включва газова горелка, мивка с 28-литров резервоар и чекмеджета за прибори.

VW California Ocean

Снимка: Volkswagen

В зависимост от конфигурацията, новият Volkswagen California може да бъде оборудван с една или две батерии за паркиране с капацитет от 40 амперчаса всяка. Необходими са за захранване на два битови контакта с напрежение 230 волта и допълнителен климатик. На задната колона в кабината може да има сензорен екран за управление на всички функции на кемпера, чийто статус може да се следи дистанционно с помощта на мобилно приложение.

VW California Ocean

Снимка: Volkswagen

Подобно на базовия Volkswagen Multivan, новият кемпер California се предлага с 2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател 2.0 TDI с мощност 150 к.с. или 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор 2.0 TSI със запас от 204 к.с. И двете версии са съчетани със 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител DSG и има само предно задвижване.

С новия кемпер дебютира и нова електрифицирана версия. Новият Volkswagen California eHybrid 4Motion е първият plug-in хибрид на платформата MQB, който включва задвижване на четирите колела 4Motion. Бензиновият турбодвигател 1.5 TSI evo2 и електромоторът произвеждат обща мощност от 245 к.с. Ефективността на това решение позволява теглене на прикачен товар до 2 тона.

VW California - Beach & Ocean

Снимка: Volkswagen

Цените на новите кемпери Volkswagen California от поколението T7 ще станат известни през юни, когато е планирано да започне производството и приемането на поръчки. Сегашният California T6 вече е спрян от производство. Първоначално беше планиран подобен кемпер, базиран на електрическия ван ID. Buzz, но дебютът му в компанията беше отложен най-малко до 2025 г., позовавайки се на недостатъчен размер на пазара за туристически електрически превозни средства.