Принципно всеки производител си измисля различни имена за своите системи за предаване на момента и към четирите колела. Най-общо обаче те се делят на такива, които се управляват от водача и електронно управляеми, пишат от факти.бг.

4WD не е постоянно, при нормални условия само задните колела задвижват автомобила напред, а предните колела се въртят свободно.

За да активира системата за задвижване на четирите колела, водачът трябва да натисне бутон или да дръпне лост, за да го задейства. Но задвижването на четирите колела не е предназначено да бъде постоянно, така че трябва да се знае кога да бъде включено и кога да го изключите.

AWD е система, доста по-често използвана в автомобили и кросоувъри. При нея компютърът управлява системата. Стъпвайки на магистралата например, системата ще изпрати по-голямата част от мощността на задните колела, за максимална икономия на гориво, ако състоянието на пътя се промени - дъжд или сняг, системата се адаптира и равномерно разпределя мощността между четирите колела. Вижте повече във видеото.