Новият Volkswagen Golf дебютира през януари, а сега от Volkswagen пуснаха снимки на камуфлажни прототипи на своя най-бърз спортен модел, наречен по традиция Golf R. Официалната премиера все още предстои, като засега виждате само снимки на автомобилите в цветен камуфлаж, но Volkswagen вече публикува основните технически характеристики.

Вижте новия Volkswagen Golf R преди официалната му премиера  >>  >>  >>

Това е най-мощният Volkswagen Golf R в историята на марката. Той се задвижва от модернизиран 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор с мощност 333 конски сили и въртящ момент от 420 Нм. Това представлява увеличение с 13 к.с. и допълнителни 20 Нм спрямо предишния Golf R. Двигателят на новия Volkswagen Golf R е комбиниран със 7-степенна автоматична скоростна кутия DSG с двоен съединител и задвижване на всички колела 4х4.

Снимка: Volkswagen

Новият Volkswagen Golf R вече няма да се предлага с 6-степенната ръчна скоростна кутия. Ускорението от място до 100 км/м отнема на новия Golf R едва 4,8 секунди, а с опционалния пакет Performance, първите 100 км/ч се достигат за 4,6 секунди. Максималната скорост традиционно е ограничена до 250 км/ч, но при поръчка на пакета Performance, границата се измества на 270 км/ч.

Този пакет включва също режимите на шофиране Special, (съобразен за Nurburgring) и Drift. Модернизацията предизвика появата на новия екологичен режим Eco, който вече е включен по подразбиране в базовата конфигурация за радост на природозащитниците. Режимът за дрифт се нарича от Volkswagen Drift Performance Profile и активирането му изпраща до 100% от тягата към задните колела и гарантира истинско забавление. Технологията за векторно насочване на въртящия момент работи и при завиване, като разпределя до 100% от мощността към външното колело, за да намали недозавиването.

Снимка: Volkswagen

Колата е стъпила върху специални 18- или 19-инчови джанти с емблеми R. Новият Golf R е с почти 2,5 см по-нисък от предишната версия и използва независимо предно окачване McPherson и 4-раменно задно окачване. В стандартното оборудване е включено и адаптивно окачване с динамичен контрол на ходовата част (DCC), което регулира управлението, окачването и реакцията на газта.

Под камуфлажа на новия Golf R могат да се различат някои нови визуални детайли, като преработените брони и новите LED фарове. В задната част на новия Golf R ще има интелигентни LED светлини, вдъхновени от електрическите модели на марката с 3D дизайн.

В интериора е поставен 12,9-инчов централен сензорен екран и 10,2-инчов цифров инструментален панел, като и двата са с персонализирана R-графика, GPS таймер за обиколка за пистата и G-метър за измерване на времената от 0 до 100 км/ч. Като опция се предлага и проекционен head-up дисплей. Продажбите на новия Volkswagen Golf R ще започнат след няколко месеца, като в Германия цената на хечбека ще започва от 53 800 евро, а на за комбито Variant - от 55 100 евро.