Готови ли сме за автономните коли?
Към края на десетилетието очакваме масовата поява на самоуправляемите автомобили, но готови ли сме за тях?
През 2020 г. по пътищата ще се появят самоуправляеми коли от първо поколение, които се разработват интензивно в момента от редица производители.
Проучване на американската организация National League of Cities, установява, че само 4 от 68-те големи градове в САЩ имат план за действие при появата на автономни коли по пътищата, съобщава technews.bg.
Само 2 пък отчитат въздействието на масови услуги като Uber и Lyft при анализа на пътния трафик, като се има предвид, че новите услуги са достъпни в 60 от най-големите градове.
С малки изключения, подобно е положението и в Европа.
Засега няма никакви индикации, че градовете имат дългосрочни планове за оптимизация на структурата на пътищата за появата на автономни автомобили.
Разпространението на подобни коли в бъдеще може да доведе, например, до това, че в централните райони на големите градове да се освободят 25% от площите, заемани в момента от паркинги, както и до редица други промени, за които трябва да се мисли още отсега.
Проучване на американската организация National League of Cities, установява, че само 4 от 68-те големи градове в САЩ имат план за действие при появата на автономни коли по пътищата, съобщава technews.bg.
Само 2 пък отчитат въздействието на масови услуги като Uber и Lyft при анализа на пътния трафик, като се има предвид, че новите услуги са достъпни в 60 от най-големите градове.
С малки изключения, подобно е положението и в Европа.
Засега няма никакви индикации, че градовете имат дългосрочни планове за оптимизация на структурата на пътищата за появата на автономни автомобили.
Разпространението на подобни коли в бъдеще може да доведе, например, до това, че в централните райони на големите градове да се освободят 25% от площите, заемани в момента от паркинги, както и до редица други промени, за които трябва да се мисли още отсега.