Миналата седмица главният изпълнителен директор на Tesla Елон Мъск трябваше да отмени посещение в Индия, където щеше да преговаря за стартиране на вноса на електромобили по официални канали, но милиардерът успя да посети китайската столица, където се срещна с официални лица и обсъди перспективите за използване на системата FSD. Според източниците Tesla е успяла да преодолее редица ключови пречки, които я спираха да внедри софтуера си за автопилот в Китай.

Bloomberg съобщи, позовавайки се на свои източници, че Tesla ще получи правото да използва пакета FSD в Китай чрез споразумение с Baidu, която вече ѝ доставя софтуер за картографиране от 2020 г. насам. Наличието на местен партньор, който ще обработва данните на собствениците на автомобили, според китайските власти би трябвало да намали опасенията на китайските регулаторни органи относно сигурността на информацията. Сделката с Baidu обаче ще включва само сътрудничество в областта на цифровото картографиране - електромобилите на Tesla ще разчитат на точните карти на терена на Baidu при престрояване по улиците на китайските мегаполиси и при изграждане на маршрут в режим на автономно шофиране.

Преди известно време, както може би си спомняте, Мъск вече обяви желанието си да направи пакета FSD за асистент на водача достъпен за китайските купувачи на електромобили Tesla. Посещението му в Китай не беше обявено предварително и беше отразено основно от местните медии, които се позоваха на неговите по-скоро неутрални коментари, като например високата оценка на нивото на развитие на местния пазар на електромобили и изявлението, че в бъдеще всички автомобили ще бъдат електрически.

На страниците на своята социална мрежа X, както обяснява Ройтерс, Илон Мъск публикува своя снимка с китайския министър-председател Ли Цян, като отбеляза, че е щастлив да се срещне с него отново след няколко години познанство. Мъск и Ли започнаха да общуват още преди китайските власти да решат да построят завода на Tesla в Шанхай през 2018 г., който стана първият завод за производство на автомобили в историята на страната, изцяло притежаван от чуждестранен инвеститор. Дотогава други чуждестранни компании трябваше да създават съвместни предприятия с китайски партньори, за да произвеждат автомобили за местния пазар.

Електрическите автомобили Tesla се внасят в Китай от 2012 г., като за това време са продадени 1,7 млн. автомобила от тази марка. Предприятието в Шанхай осигурява до половината от всички производствени обеми на електромобили Tesla в света, то беше първото, което усвои производството на актуализираната версия на Model 3. По време на посещението си в Китай Илон Мъск се срещна и с Рен Хунбин, ръководител на местната Търговско-промишлена палата. Китайската асоциация на автомобилните производители включи произведените в Шанхай електрически автомобили Model 3 и Model Y в списъка на автомобилите, които отговарят на националните изисквания за информационна сигурност. 

От 2021 г. насам Tesla съхранява и обработва всички данни, събрани от нейните електромобили в Китай, в местен център за данни, който е изграден, за да отговаря на изискванията на властите в страната. Според неофициални данни по време на срещата си с китайските официални лица Мъск може да е повдигнал темата за изнасяне на тези данни в САЩ, за да се ускори обучението на патентованата система за автопилот на компанията, тъй като основните изчислителни мощности на Tesla се намират в историческата родина на компанията.