Новата Toyota C-HR стана още по-добра от успешния си предшественик (тест-драйв)
Компактният SUV запази визията на прототипа C-HR Prologue, добави повече пространство в интериора и има нова хибридна система
Компактният SUV Toyota C-HR (Coupe High-Rider) дебютира през 2016 г. и се превърна в един от най-желаните модели на японската марка в Европа. Вълнуващият му външен вид е базиран на концепцията, показана година по-рано, представляваща истинско крос-купе с каросерия с три врати.
Дизайнерите, които изваяха окончателния екстериор, трябваше да бъдат прагматични и да добавят задни врати, но радикализмът на първоначалната идея не изчезна. Това е особено забележимо в серийния модел, който запази изпъкналите калници, огромните фарове и дръжките на задните врати, скрити някъде близо до покрива.
Благодарение на неговия остър, спортен и младежки дизайн, заедно с иновативната хибридна технология на задвижване и на прословутата надеждност, първото поколение на Toyota C-HR стана толкова успешен модел, че за седемте години от премиерата си разби пазара на кросоувъри с над 840 000 продажби в Европа.
Още от пускането си на пазара C-HR стана бестселър, който бързо спечели клиенти както в Европа, така и у нас. Оригиналният C-HR се превърна в новаторски модел за Toyota, който спечели аудитория, ориентирана към стила. Голяма заслуга имаше и интериорът, който предлага спортен характер и високо качество на сглобка.
Първото поколение на Toyota C-HR стана бестселър
Първото поколение на Toyota C-HR вдигна летвата доста високо. Нейният наследник трябва да отговаря на набор от стандарти и критерии, но резултатът надмина всички очаквания. Новият продукт се оказа толкова забавен, категорично нежелаещ да се смесва с тълпата и в същото време естетически зрял, че предишният C-HR започва малко да се губи на неговия фон.
Дизайнерското студио на Toyota в Европа е свършило отлична работа, създавайки прототипа C-HR Prologue, който предвещава серийния C-HR. Този рядък случай, когато серийният модел почти напълно копира концептуалния автомобил наистина доказва, че понякога е възможно прототип да се превърне в реалност. При новото поколение на C-HR японската марка се е имала трудната задача да направи един толкова успешен модел още по-добър, но по всичко личи, че е успяла и C-HR има всички шансове да се превърне в най-желаната Toyota.
Вижте как изглежда в детайли новата Toyota C-HR >> >> >>
Сред основните новости във второто поколение на модела са увеличаването на размера и включването на plug-in хибридна версия в гамата. Към това можем да добавим подобрената хибридна система, която спестява значително количество гориво в градски условия. Новата Toyota C-HR отново изпъква с дръзкия си дизайн на прототип, далеч от обичайните канони на традиционния европейски стил.
Под изваяния и спортен силует на новата Toyota C-HR се крие най-новата версия на платформата TNGA (Toyota New Global Architecture). Благодарение на размерите си, Toyota C-HR се вписва идеално в сегмента на компактните SUV с дължина от 4,36 метра, широчина 1,83 метра, височина 1,56 метра и междуосие от 2,64 метра. Новият C-HR не расте на дължина спрямо първото издание и е с 3 см по-къс от него.
Заимства детайли от най-новия Prius и електрическия bZ4X
Дизайнерите са използвали детайли, характерни за най-новия Prius и електрическия bZ4X като C-образни фарове, гладки профилни стени и хищен силует. Новият C-HR стана първата Toyota с прибиращи се дръжки на вратите, скрити в каросерията. Двуцветното боядисване с черен таван и черна задна част придава на автомобила особен шик и зрялост като носител на определена артистична идея. Линията на задните светлини със светещия надпис на модела C-HR изглежда свежо. Новите колела достигат до 20 инча, като в ниво GR Sport стандартните са 19-инчови.
Когато са разработвали интериора на новия C-HR, инженерите на Toyota очевидно са се вслушали в мнението на собствениците на първото поколение. Влизайки в салона на новата Toyota C-HR получавам по-добро възприятие за качество с технологичен напредък. Сега таблото е изцяло дигитално с 12,3-инчов екран като стандартно оборудване и представлява голям скок в сравнение с предишния модел.
Дисплеят предлага различни теми и приема определени персонализации по отношение на показваната информация. Важното е, че изглежда добре и цялата информация се вижда ясно от водача. В центъра на таблото има и нов 12,3-инчов сензорен екран на мултимедийната система. Той има донякъде проста графика, но в същото време работи достатъчно бързо и се предлага с безжична връзка с Apple CarPlay и Android Auto.
Климатикът остава независим от основния екран и се управлява с обикновени бутони, което избягва разсейването. За новата Toyota C-HR се предлага система с 64 различни тона на осветлението, която има и автоматичен режим. Това осветление служи и за предупреждение на пътниците, например при отваряне на вратата, ако се установи възможен удар с приближаващо превозно средство.
Истинска революция е настъпила на задните седалки
Истинска революция е настъпила на задните седалки на новата Toyota C-HR, където пътниците вече придобиват усещане за повече простор и светлина спрямо първия модел. За радост прозорците на задните врати вече са по-големи от преди, което дава по-добра видимост навън и подобрява усещането за пространство в салона.
Задните врати отново не се отварят особено широко, така че това не е най-удобният SUV за возене на хора или например за поставяне на детска седалка. На задната седалка има достатъчно пространство и комфорт за краката и главите на двама възрастни човека.
В салона на новия C-HR има много места за съхранение на вещи, предмети, напитки или смартфон. Във вратите има гнезда за поставяне на бутилки, за пътниците на задните седалки има централни вентилационни отвори и сгъваем подлакътник. Заради хибридната система, обемът на багажника в новия C-HR отново е намален, тъй като под пода му са монтирани батериите.
Това намалява товарния капацитет, ако вземем предвид конкурентите. Обемът на багажника при C-HR 1.8 Hybrid FWD е едва 388 литра, а при модела 2.0 Hybrid AWD-i обемът е ограничен до 362 литра. Освен това товарният отвор е висок и широк, докато вътрешният обем няма напълно правилни форми. В по-високите версии капакът на багажника се отваря автоматично.
На българския пазар второто поколение на Toyota C-HR се предлага в две хибридни самозареждащи се версии и един зареждащ се в контакта plug-in хибрид. Стандартно всички модели предават мощността към предната ос чрез безстепенна автоматична скоростна кутия, наречена e-CVT. Компактният SUV има възможност за задвижване с 1,8-литров 4-цилиндров бензинов двигател с атмосферно пълнене, придружен от електромотор и литиево-йонна батерия с малък капацитет за генериране на системна мощност от 140 к.с.
Вторият модел се задвижва от 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател с атмосферно пълнене, който работи по цикъла на Аткинсън и се поддържа от електрически мотор и батерия, като развива системна мощност от 197 к.с. Вторият модел се предлага както във версии с предно предаване, така и във версии със задвижване на всички колела AWD-i.
Основната новост при Toyota C-HR е появата на зареждащ се в контакта Plug-in Hybrid 220, известен и като PHEV. Той комбинира същия 2,0-литров атмосферен бензинов двигател, но се поддържа от електромотор с мощност 163 к.с., захранван от батерия с капацитет 13,6 кВтч. Така максималната системна мощност на хибридната система достига 223 к.с., а батерията осигурява пробег в електрически режим от около 66 км. За презареждане има избор от системи с висока мощност с постоянен или променлив ток, но може и в домашната мрежа.
Хибридът с почти 200 конски сили е по-подходящ за магистрала
Повечето собственици на първото поколение Toyota C-HR използват автомобила предимно в града. Вероятно и клиентите на новия C-HR ще шофират предимно в градска среда и околностите, така че моделът със 140 к.с. ще им върши чудесна работа. В града колата има повече от достатъчно мощност и пъргави реакции за да се движи динамично, като през голямата част от времето новият C-HR върви на ток.
Ако обаче често пътувате по магистрала, по-добре да заложите на хибрида с 2,0-литров бензинов двигател и електромотор със системна мощност от 197 к.с. При натискане на газта отговорът е плавен, но с добър прилив на енергия от много ниска скорост, което ви позволява да се движите пъргаво. Мощната хибридна система е идеалната версия за по-динамичната част от потребителите.
Шофирането на този C-HR ще бъде по-удовлетворяващо, особено при изпреварване. Тези маневри стават по-лесни и по-бързо, тъй като двигателят вдига по-малко обороти, генерирайки по-малко шум вътре. На магистрала при интензивно ускорение, с четири човека на борда и багаж, хибридната система се натоварва повече и изисква стъпаловидно натискане на газта.
В комбиниран цикъл разходът на гориво е 5,1 л/100 км, но в града е под 4 л/100 км. Спринтът от 0 до 100 отнема 7,9 секунди. Има различни режими на шофиране, които се избират от бутон на централния тунел - Eco, Normal и Sport, към който е добавен и четвърти режим Custom. При смяна на режимите се променя отзивчивостта на газта и реакцията на кормилното управление.
На пътя окачването осигурява комфортното возене, без тласъци, като в същото време каросерията се наклонява съвсем малко в завои и колата се усеща стабилна и директна. Кормилното управление има солидна електрическа помощ, което е идеално за градско шофиране.
Новата Toyota C-HR безспорно е по-добра кола от предшественика и логично ми хареса повече, но въвеждането на нова механика и повече оборудване е довело до увеличение на цените. Стартовата цена на C-HR е 60 480 лева, а тестваният модел в ниво GR Sport струва 91 480 лева. Новата plug-in хибридна версия започва от 84 480 лева.
Технически характеристики
Toyota C-HR 2.0 Hybrid AWD-i e-CVT
Размери
Дължина: 4362 мм
Широчина: 1832 мм
Височина: 1558 мм
Междуосие: 2640 мм
Собствено тегло: 1505 кг
Обем на резервоара: 43 литра
Двигател
Тип: 4-цилиндров бензинов + електромотор
Работен обем: 1987 куб. см
Системна мощност: 197 к.с.
Системен въртящ момент: 206 Нм
Скоростна кутия: e-CVT безстепенна автоматична
Задвижване на колелата: двойно/4х4
Динамика
Максимална скорост: 170 км/ч
Ускорение от 0-100 км/ч: 7,9 секунди
Среден разход: 5,1 л/100 км
Емисии на СО2: 115 г/км
Цена на модела с ДДС: 91 480 лева (GR Sport)