Шестото поколение на Honda CR-V беше пуснато на пазара през май 2023 г. Новият модел изглежда по-добре от всички генерации досега, като в същото време е запазил всички качества, които са му изградили безупречната репутация сред потребителите. Освен това новата Honda CR-V е получила множество подобрения и опции, с които смело възнамерява да почука на вратите на премиум сегмента.

Вижте в детайли новата Honda CR-V  >>  >>  >>

Новото поколение на CR-V наистина стана много по-добро в сравнение с предишното, но скокът на цената също не е малък и ще изненада част от почитателите на марката. Така че можем да кажем, че Honda вече продава CR-V като премиум автомобил. Ето защо си струва да поясним, че японският SUV е доста добре оборудван.

Снимка: Honda

Стандартното оборудване в ниво Еlegance включва панорамен стъклен покрив, отопляеми седалки с кожена тапицерия, електрически капак на багажника, камера за обратно виждане, автоматични фарове, система за различни режими на шофиране, безжично зарядно за смартфон, безключов достъп и модерна система за безопасност Honda Sensing 360.

На европейския пазар новата Honda CR-V се предлага в хибридни версии, базирани на 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател с вътрешно горене, който е ревизиран, за да осигури повече ефективност и динамика. Към новата задвижваща система са добавени и два електромотора, съчетан с безстепенна автоматична скоростна кутия.

Снимка: Honda

Новият японски SUV се предлага на българския пазар като пълен хибрид e:HEV във варианти с предно предаване 2WD и задвижване на четирите колела AWD. Пълната хибридна система на Honda e подобрена, батерията е с по-компактни размери, а бензиновият двигател e по-ефективен, като предлага по-динамично ускорение.

Дизайнът на предна част изпъква с по-агресивна визия

Новата Honda CR-V е пораснала във всички размери и е придобила още по-семеен характер. Новият японски SUV е пораснал на дължина до 4,71 метра, на ширина до 1,87 метра, на височина до 1,68 метра, а междуосието е увеличено до 2,70 метра.

Снимка: Honda

Новата Honda CR-V се отличава с най-успешния дизайн от всички поколения досега. Новият модел прави очевидна стъпка напред спрямо предишното CR-V, който също беше сред най-атрактивните SUV в индустрията, не само в своя сегмент. Предницата е по-агресивна, но в същото време е по-стилна, с големи отвори на решетката на радиатора.

Вертикалните задни светлини и LED мигачи създават нов светлинен подпис в тъмното. Клиентите могат да избират между пет стандартни цвята, сред които напълно новият безплатен цвят перлен Diamond Dust и опционалния син цвят Canyon River, за първи път предлагани за Honda CR-V. Актуални са познатите от предишното поколение червен металик Crystal, бяла перла Platinum и черен Crystal.

Снимка: Honda

Първокласни седалки, повече пространство и голям багажник

С по-дългото си междуосие и по-широката си стойка, новата Honda CR-V предлага вътрешно пространство, сравнимо с това на автомобилите от D-SUV сегмента. По-големите пропорции на модела осигуряват повече пространство за краката на пътниците от втория ред, но и повече място за багаж. Значителна еволюция може да се види и усети и в купето, където CR-V превъзхожда някои от конкурентите си от премиум сегмента.

В салона са използвани висококачествени материали и приятни на допир пластмаси. Всички най-често използвани функции в автомобила са лесно достъпни, обикновено се контролират от физически бутони или превключватели. В салона имате усещането, че всичко е правилно подредено и добре сглобено, така че CR-V със сигурност може да се конкурира с всеки кросоувър от премиум сегмента.

Снимка: Honda

Сядайки зад волана в новата Honda CR-V отпред ни посреща арматурно табло с вентилационен отвор по цялата широчина, пред погледа на водача е поставен 10,2-инчов информационен дисплей зад волана, а в центъра на таблото се вижда отлично новият 9,0-инчов сензорен екран на информационно-развлекателната система. Седалките са тапицирани с комбинация от естествена кожа и висококачествена екокожа.

Снимка: Honda

Предните седалки са с отопление, а при по-високото ниво Advance - и с вентилация. На втория ред седалки пространството за краката е с 16 мм повече спрямо предишния модел. Обемът на багажника на Honda CR-V е 579 литра за версията e:HEV, благодарение на регулируемия товарен под. При сгъване на задните облегалки се открива багажен капацитет от 1634 литра с равен под.

Снимка: Honda

Задните седалки се плъзгат напред-назад в интервал до 19 см, което позволява лесно пренасяне на по-дълги предмети. Вратата на багажника е с по-тих механизъм, като отварянето и затварянето се случват значително по-бързо спрямо предишното поколение.

Хибридна система с бензинов двигател, електромотор и батерия

Най-напред Honda CR-V се предлага у нас с традиционното хибридно задвижване e:HEV, което комбинира 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател с вътрешно горене с директно впръскване по цикъл на Аткинсън, електромотор, генератор и автоматична трансмисия. Обновеният задвижващ електромотор и генераторът позволяват увеличение на въртящия момент до 335 Нм, а максималната мощност е 184 к.с.

Снимка: Honda

Оборотите на бензиновия двигател също са нараснали и сега диапазонът им достига до 6100 об/мин, а резултатът от това е по-висока със 7% максимална скорост. В бензиновия агрегат са направени редица подобрения, които включват горивна система с многостепенно директно впръскване под високо налягане, по-ефективен катализатор, активиран при ниски температури, напълно уретанов капак на мотора, отлична шумоизолация и други.

Промените в настройките на трансмисията включват второ предавателно отношение, когато двигателят е свързан директно към колелата. Друго подобрение към хибридната задвижваща система се изразява в намалените размери на блока за управление на захранването и на самия блок на захранването. Увеличението на мощността в сравнение с предишното поколение на Honda CR-V е равносилно на по-пъргаво ускорение и по-бърза реакция при натискане на педала на газта.

Снимка: Honda

Моделът с предно предаване ускорява от място до 100 км/ч за 9,0 секунди, а вариантът с четири задвижващи колела - за 9,5 секунди. Новата хибридна система e:HEV има по-добрата динамика, повишена енергийна ефективност и намалени вредни емисии. За хибридната система на колата се използва и малка литиево-йонна батерия, която се зарежда както от рекуперацията на енергия, така и от работата на бензиновия двигател.

При движение в града с ниска скорост, новата Honda CR-V се задвижва само от електромотора и се държи идентично с електрическа кола. При движение в града, благодарение на ефективното хибридно задвижване, Honda CR-V се движи много икономично и харчи едва 3,8 л/100 км, а консумацията на гориво на извънградски маршрут, включващ магистрала, според бордовия компютър беше 7,3 л/100 км.

Снимка: Honda

В комбиниран цикъл средният разход е 6,7 л/100 км за варианта с четири задвижващи колела. Вариантът пълен хибрид на Honda CR-V e:HEV се предлага и с усъвършенствана система за задвижване на четирите колела с ново активно разпределяне на въртящия момент при значително намалени нива на вибрации. Въпреки увеличения си размер, новата Honda CR-V не се усеща обемиста на пътя.

Новата Honda CR-V е с три основни режима на управление - обикновен, спортен и икономичен (Normal, Sport и Econ). Добавен е Snow за заснежени пътища. Има и режим Tow за теглене на прикачен товар със спирачки. Комфортната обратна връзка на кормилното управление не прави забележима разлика между нито един от тях, но CR-V се чувства разумно сдържан в завоите, благодарение на добре контролираното наклоняване на каросерията.

Снимка: Honda

Цялостното усещане за комфорт зад волана на Honda CR-V е подсилено от отличната видимост. Лесно се позиционира на пътя, въпреки че е по-широка от преди. На пътя новата Honda CR-V оставя приятно впечатление най-вече с високия комфорт на возене. Японският SUV вози доста меко, което е особено забележимо по пътищата с много неравности и дупки. Кормилното управление е пренастроено и сега е станало по-точно. При шофиране по магистралата в салона е тихо, благодарение на добрата шумоизолация.

Навлиза в премуим сегмента с цена и богато оборудване

Новата Honda CR-V стана по-добър SUV от преди, но бъдещият купувач трябва да вземе предвид и увеличението на цената. Серийното оборудване Elegance е много богато и включва 18-инчови джанти, изцяло LED фарове и LED светлини, кожен салон, навигационна система, аудиосистема с 8 високоговорителя, интелигентен адаптивен автопилот, система за следене на осевата линия, система за разпознаване на пътните знаци, сигнализация за страничен трафик, асистент за смяна на лентата, асистент за предотвратяване на удар при смяна на лента и др.

Снимка: Honda

Второто ниво на оборудване Advance добавя към всичко това още проекционен Head-up дисплей, камери в страничните огледала с няколко перспективи, аудиосистема Bose Premium с 12 високоговорителя, предни кожени седалки с вентилация, задни кожени отопляеми седалки, аудиосистема Bose и други. Новата Honda CR-V е най-безопасният модел на марката досега, благодарение на новата конструкция на каросерията и подобрените технологии.

Въздушните възглавници са общо 11 на брой, в това число и предна централна, която защитава пътника и шофьора при евентуален удар между телата им. Налична е още една нова въздушна възглавница за коленете в зоната на предните две седалки. Шестото поколение на модела е първият автомобил с пакета от асистенти и системи Honda Sensing 360, действащи в радиус от 360 градуса. Тези системи водят модела към пълно автономно шофиране и паркиране.

Снимка: Honda

У нас цената на Honda CR-V e:HEV Elegance с предно предаване започва от 95 990 лева, а версията Elegance със задвижване на четирите колела AWD струва 100 990 лева. Най-високото ниво на оборудване Advance AWD се предлага за 109 990 лева. Като опции могат да се поръчат цветове металик -1490 лева, перлен - 1590 лева и премиум - 1990 лева.

Технически характеристики

Honda CR-V 2.0 e:HEV e-CVT AWD

Размери

Дължина: 4706 мм

Широчина: 1866 мм

Височина: 1684 мм

Междуосие: 2700 мм

Собствено тегло: 1817 кг

Обем на резервоара: 57 литра

Двигател

Тип: 4-цилиндров бензинов + електромотор

Работен обем: 1993 куб. см

Системна мощност: 184 к.с.

Системен въртящ момент: 335 Нм

Скоростна кутия: e-CVT безстепенна автоматична

Задвижване на колелата: двойно/4х4

Динамика

Максимална скорост: 187 км/ч

Ускорение от 0-100 км/ч: 9,5 секунди

Среден разход: 6,7 л/100 км

Емисии на СО2: 151 г/км

Цена на модела с ДДС: 109 990 лева (Advance)