Моделите DS 3 и DS 4 на премиум марката DS Automobiles вече се предлагат със задвижване от хибридна система със самозареждаща се батерия, която намалява разхода на гориво с почти 20%. Хибридната система включва 1,2-литров 3-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор с максимална мощност 136 к.с. и 230 Нм максимален въртящ момент и 48-волтов електромотор с мощност 21 к.с. и 55 Нм, който е вграден в 6-степенната автоматична скоростна кутия с два съединителя. Мощността на хибридната система е същите 136 к.с., тъй като електромоторът работи само при ниски обороти, когато двигателят с вътрешно горене е все още далеч от максималната си мощност.

Снимка: DS Automobiles

Капацитетът на батерията е само 0,9 кВтч, така че не е предвидена възможност за зареждане от контакт. Възможността за движение на изцяло електрическа тяга гарантира много тиха работа и несравним комфорт с извънредно плавно и динамично движение пътуване. При използване за пътуване по кратки маршрути от няколко километра в градски условия, хибридната система дава възможност за използване на изцяло електрическа тяга през повече от 50% от времето за пътуване и до 40% по-нисък разход на гориво.

DS 3 Hybrid

Снимка: DS Automobiles

Това е първата хибридна версия за DS 3. Досега имаше само бензинови, дизелови и електрически варианти. В сравнение с бензиновия вариант DS 3 PureTech 130 Automatic, който е оборудван с 1,2-литров 3-цилиндров турбодвигател със 130 к.с. и 8-степенна автоматична скоростна кутия, хибридът е станал с близо 20% по-икономичен, като в комбинирания цикъл на WLTP разходът на гориво е намален с 1,2 л/100 км.

Количествата на емисиите на CO2 също бележат спад в размер на 27 г/км или 19% до ниво от 112 г/км. В градски условия намалението на разхода на гориво достига 38%. Времето за ускорение от място до 100 км/ч е намалено от 9,2 до 8,4 секунди. Освен това хибридът DS 3 е само малко по-скъп и във Франция струва от 35 700 евро срещу 34 200 евро за бензиновата модификация (65 039 лева у нас).

DS 3 Hybrid

Снимка: DS Automobiles

По-големият хечбек DS 4 вече имаше Plug-in хибридна версия, но това е сравнително мощен и скъп зареждащ се в контакта хибрид с 225 к.с. и с цена от 45 500 евро (92 227 лева в България). Новата модификация е много по-достъпна - от 39 950 евро, докато чистият бензинов модел DS 4 със 130 конски сили струва поне 69 025 лева.

За сравнение при хибридния DS 4 икономията в разхода на гориво може да достигне 16% в комбинирания цикъл WLTP, което е спад в размер на 1,1 л/100 км, а емисиите на CO2 са редуцирани с 15% или с 21 г/км до 116 г/км. По този начин DS 4 Hybrid без допълнително оборудване също е извън обхвата на френските нормативни ограничения и демонстрира до 39% намаление на разхода при движение в градски условия. Приятен бонус е времето за ускорение от място до 100 км/ч, намалено от 11,6 на 10,4 секунди.

Снимка: DS Automobiles

Новият DS 4 Hybrid отбелязва и дебюта на новите нива на оборудване, които DS Automobiles предлага от 2024 г. Гамата включва двете нива Pallas и Etoile, всяко от тях с по два специфични пакета допълнително оборудване. Външният дизайн е идентичен и за двете изпълнения и се откроява с изпускателни тръби в блестящо черно и специални 19-инчови джанти.

Комфортът в купето се осигурява от ламинираната шумоизолация на предните странични стъкла и системата за пречистване на салона и за контрол на качеството на въздуха в допълнение към двузоновата автоматична климатична инсталация.