На автомобилния салон в Женева през 2017 г. се състоя световната премиера на кросоувъра DS 7 Crossback. Луксозният кросоувър стана първият модел в гамата на новосъздадената френска премиум марка DS Automobiles и се превърна във флагман на френския автомобилен гигант Groupe PSA, обединяващ марките Peugeot и Citroen. Още с дебюта си новият модел беше избран за официално превозно средство от френския президент Еманюел Макрон.

През 2017 година френският президент Еманюел Макрон избра DS 7 Crossback.

Снимка: DS Automobiles

Сега Groupe PSA е част от още по-големия автомобилен конгломерат Stellantis, създаден през 2021 г., а през тази година кросоувърът DS 7 Crossback беше основно обновен и модернизиран, за да гарантира, че ще остане достоен автомобил за френския президент Макрон. След направените промени, новият DS 7 се раздели с името Crossback и остана на служба в Елисейския дворец, тъй като безспорно е най-добрият автомобил от Франция.

След фейслифта DS 7 остана на служба във френското президентство.

Снимка: DS Automobiles

Новият DS 7 получи още по-стилен външен вид и по-луксозен интериор, като сега моделът изпъква с изцяло нов дизайн, който е в крак с модните тенденции на марката DS Automobiles. Талантливите френски дизайнери са преработили предната и задната част на DS 7, които изглеждат много по-стилно, и са обновили интериора. Инженерите са подобрили задвижващите агрегати и електрониката за безопасност.

Вижте още снимки на новия кросоувър DS 7  >>  >>  >>

Резултатът от промяната наистина е впечатляващ. Новият DS 7 е един наистина луксозен SUV, който впечатлява с ексклузивен дизайн и стилна визия, с първокласен интериор и изискана атмосфера, с високо качество на сглобката, както и със съвременни технологии и с различни варианти на задвижване. Високата му цена ясно подсказва, че новият DS 7 се цели в клиентите на премиум сегмента, като превъзхожда конкурентите си с френски шик и президентски разкош.

Снимка: Георги Павлов

Според производителя, клиентите на новия DS 7 в Европа са предимно мъже на зряла възраст между 45 и 60 години, които търсят удобен интериор и висок комфорт на возене. Това са хора с престижни професии, юристи, лекари и политици, които имат афинитет към френските автомобили и луксозния начин на пътуване. В новата версия на DS 7 въртящият се механизъм на фаровете е заменен с нова LED матрична система.

Тази технология разполага с по-силен, по-равномерен и по-фин светлинен лъч с по-дълъг обхват на дългите светлини, достигащ до 380 метра. В предната част са променени не само светлините, но и радиаторната решетка, която вече е по-ъгловата и прилича повече на DS 4. Задната част също е обновена, като задните LED светлини са по-тесни и надписът Crossback между тях е заменен с името на марката DS Automobiles. Добавени са и нови джанти с размери между 18 и 21 инча.

Снимка: Георги Павлов

Размерите на новия DS 7 са почти непроменени - дължината е 4,59 метра, ширината - 1,90 метра, височината - 1,63 метра, а междуосието е 2,74 метра, поради което вътре се създава усещането за огромно пространство. Обемът на багажника от 555 литра остава непроменен, а при сгъване на задните седалки се увеличава до 1752 литра.

Промените в интериора на новия DS 7 са по-малко, но пък са допринесли за по-добра ергономия. Тапицерията на седалките може да бъде изработена от едрозърнеста кожа или особено мека кожа напа. В луксозния салон са използвани висококачествена алкантара и перфорирана кожа за седалките.

Снимка: Георги Павлов

Предните седалки са облицовани с перфорирана кожа и предлагат електрическо регулиране, отопление, вентилация и няколко вида масаж. В салона е много просторно дори за високи хора, а на задния ред седалки, оборудвани с електрическо регулиране на наклона на облегалките, могат да седнат комфортно двама човека и да пътуват в като първокласен салон.

Снимка: Георги Павлов

Пред погледа на водача, вместо традиционните прибори е позициониран 12-инчов инструментален дигитален дисплей, в който показателите са в ромбоидна скала. Водачът може да променя показанията му според желанията си, така че да се показва цялата информация, свързана с шофирането. В средата на таблото е поставен 12,3-инчовият сензорен екран на информационно-развлекателната система.

Все още менюто му е малко сложно за използване, но сега работи по-бързо и графиките са подобрени, благодарение на актуализирания софтуер. Мултимедийната система може да се управлява чрез гласовото управление, което улеснява търсенето в почти безкрайните менюта и подменюта. Системата много бързо се свързва безжично със смартфони чрез приложенията Apple Car Play или Android Auto, така че можете да слушате любимата си музика от страхотната премиум аудиосистема Focal.

Снимка: Георги Павлов

Точно над централния сензорен екран се намира бутонът за стартиране на двигателя, а над него е разположен уникален часовник със стрелки B.R.M R180, който се показва при стартиране на мотора.

На борда е монтирано и устройство за нощно виждане, което засича и предупреждава за пешеходци, велосипедисти и животни. Две инфрачервени камери наблюдават очите на човека, който седи зад волана и предлагат на водача да спре, ако вече е изморен.

Снимка: Георги Павлов

Новият кросоувър DS 7 се предлага с няколко различни вида задвижване. В гамата има три варианта на plug-in хибридни бензинови двигатели, както и 1,5-литров 4-цилиндров турбодизелов мотор с мощност 130 к.с. За потребителите, които ще използват автомобила основно в града и околностите, и по-рядко ще пътуват на дълги разстояния, DS Automobiles предлага plug-in хибрид в три версии на мощност с 225, 300 или 360 к.с.

Златната среда е DS 7 E-Tense 300, оборудван с 1,6-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател PureTech с мощност 200 к.с., който работи в съчетание с два електромотора - по един на предния и един на задния мост, с мощност съответно 110 и 112 к.с., които образуват система за двойно предаване и задвижване на всички колела. Системната мощност е 300 к.с., а системният въртящ момент е 520 Нм.

Снимка: DS Automobiles

Благодарение на тези показатели, DS 7 E-Tense 300 спринтира от място до 100 км/ч само за 5,9 секунди и достига максимална скорост от 235 км/ч. Хибридната система е съчетана с 8-степенна автоматична трансмисия, която изпраща мощността към четирите колела. Предлагат се режими Sport, Electric, Comfort, Hybrid или 4WD.

Всички plug-in хибридни варианти на новия DS 7 са оборудвани с нова батерия с капацитет 14,2 кВтч, която според модификацията позволява електрически пробег от 57 км при смесен цикъл и до 81 км в градски цикъл на WLTP. Батерията може да се зареди на бърза зарядна станция за 2 часа с бордовото зарядно устройство от 7,4 кВт.

Снимка: DS Automobiles

Докато в батерията има заряд, DS 7 E-Tense 300 може да измине 100 км със съвсем малко гориво от порядъка на литър-два. Когато зарядът свърши и продължите на бензин, средният разход на гориво при извънградско шофиране на разстояние от около 600 км беше 5,9 л/100 км. Каросерията на новия DS 7 E-Tense 300 е свалена с 15 мм и благодарение на адаптивното шаси, колата преминава през дупките без да се усеща.

Ако пътувате предимно на дълги разстояния по магистралата с максимално разрешената скорост, по-добре заложете на новия DS 7 с 1,5-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател BlueHDi с мощност 130 к.с. В съчетание с 8-степенната автоматична скоростна кутия, този мотор ви дава всичко, от което се нуждаете за едно комфортно пътуване.

Снимка: Георги Павлов

Новата версия на силовия агрегат 1.5 BlueHDi 130 отговаря на най-строгите европейски екологични стандарти. В съчетание с новата 8-степенна автоматична скоростна кутия, този двигател е пример за комбиниране на пъргава динамика, доказана надеждност и нисък разход на гориво.

Максималният въртящ момент от 300 Нм е наличен още от 1750 об/мин, благодарение на което DS 7 се ускорява пъргаво и лесно, като безпроблемно поддържа скорост от 140 км/ч на магистралата. Турбодизеловият мотор работи тихо и меко, без да се натрапва с шума си дори и при висока скорост. За това има заслуга и добрата шумоизолация, която осигурява приятна атмосфера в салона.

Снимка: Георги Павлов

Автоматична скоростна кутия превключва плавно предавките и осигурява несравним комфорт в градския трафик, а също така допринася за по-нисък разход на гориво в сравнение с автоматичните трансмисии от предишни поколения. На извънградски път DS 7 BlueHDi консумира едва 4,9 л/100 км, а в града разходът не надвишава 6,5 л/100 км.

На борда на новия DS 7 ще се чувствате прекрасно и като водач, и като пътник, независимо дали се возите до водача или на задната седалка. Управлението е станало по-прецизно, благодарение на което завиването създава приятното усещане да знаем накъде сме насочили колелата и отлична обратна връзка.

Снимка: Георги Павлов

Ако искате висок комфорт на возене, по-добре изберете възможно най-малките джанти с гуми с висок профил. Така ще постигнете значително по-меко возене дори и по неравните български пътища. При нормално темпо на шофиране DS 7 е много балансиран. Можете да се носите спокойно и да получавате истинско усещане за луксозен френски автомобил.

На пътя DS 7 се управлява леко и с финес, воланът може да се върти с една ръка, а обратната връзка между кормилото и колелата е пряка и отчетлива. Високият SUV е стабилен на магистралата и се контролира добре в завоите, без каросерията да се наклонява осезаемо. Модернизираното окачване допринася за високия комфорт на возене, елиминира неравностите и прави пътуването приятно и безопасно, а времето минава неусетно.

Снимка: Георги Павлов

Новият кросоувър DS 7 се предлага в седем нива на оборудване - Bastille, Performance Line, Performance Line+, Rivoli, Esprit de Voyage, Opera и La Premiere. На българския пазар цената на новия DS 7 започва от 83 344 лева за модела с дизеловия двигател 1.5 BlueHDi 130 Automatic. Отличен баланс между висок комфорт, добра динамика и нисък разход на гориво, както и относително приемлива цена за луксозен SUV, осигурява нивото Rivoli на цена от 92 849 лева.

Хибридната версия на DS 7 E-Tense 225 струва минимум 110 849 лева за първото ниво Bastille, а топмоделът DS 7 E-Tense 360 4х4 в най-високото ниво La Premiere струва нескромните 158 070 лева - доста пари дори и за френския президентски автомобил.

Технически характеристики

DS 7 1.5 BlueHDi 130 Automatic

Размери

Дължина: 4593 мм

Широчина: 1895 мм

Височина: 1625 мм

Междуосие: 2738 мм

Собствено тегло: 1510 кг

Обем на резервоара: 55 литра

Двигател

Тип: редови 4-цилиндров турбодизелов

Работен обем: 1499 куб. см

Максимална мощност: 130 к.с. при 3750 об/мин

Максимален въртящ момент: 300 Нм при 1750-2750 об/мин

Скоростна кутия: 8-степенна автоматична

Задвижване на колелата: предно предаване

Динамика

Максимална скорост: 195 км/ч

Ускорение от 0-100 км/ч: 10,9 секунди

Среден разход: 5,6 л/100 км

Емисии на СО2: 146 г/км

Цена на модела с ДДС: 92 849 лева (Rivoli)