DS 7 – автомобилът, достоен за френския президент
Луксозният кросоувър продължава да вози Еманюел Макрон, но вече е с обновен външен вид и разкошен интериор
На автомобилния салон в Женева през 2017 г. се състоя световната премиера на кросоувъра DS 7 Crossback. Луксозният кросоувър стана първият модел в гамата на новосъздадената френска премиум марка DS Automobiles и се превърна във флагман на френския автомобилен гигант Groupe PSA, обединяващ марките Peugeot и Citroen. Още с дебюта си новият модел беше избран за официално превозно средство от френския президент Еманюел Макрон.
Сега Groupe PSA е част от още по-големия автомобилен конгломерат Stellantis, създаден през 2021 г., а през тази година кросоувърът DS 7 Crossback беше основно обновен и модернизиран, за да гарантира, че ще остане достоен автомобил за френския президент Макрон. След направените промени, новият DS 7 се раздели с името Crossback и остана на служба в Елисейския дворец, тъй като безспорно е най-добрият автомобил от Франция.
Новият DS 7 получи още по-стилен външен вид и по-луксозен интериор, като сега моделът изпъква с изцяло нов дизайн, който е в крак с модните тенденции на марката DS Automobiles. Талантливите френски дизайнери са преработили предната и задната част на DS 7, които изглеждат много по-стилно, и са обновили интериора. Инженерите са подобрили задвижващите агрегати и електрониката за безопасност.
Вижте още снимки на новия кросоувър DS 7 >> >> >>
Резултатът от промяната наистина е впечатляващ. Новият DS 7 е един наистина луксозен SUV, който впечатлява с ексклузивен дизайн и стилна визия, с първокласен интериор и изискана атмосфера, с високо качество на сглобката, както и със съвременни технологии и с различни варианти на задвижване. Високата му цена ясно подсказва, че новият DS 7 се цели в клиентите на премиум сегмента, като превъзхожда конкурентите си с френски шик и президентски разкош.
Според производителя, клиентите на новия DS 7 в Европа са предимно мъже на зряла възраст между 45 и 60 години, които търсят удобен интериор и висок комфорт на возене. Това са хора с престижни професии, юристи, лекари и политици, които имат афинитет към френските автомобили и луксозния начин на пътуване. В новата версия на DS 7 въртящият се механизъм на фаровете е заменен с нова LED матрична система.
Тази технология разполага с по-силен, по-равномерен и по-фин светлинен лъч с по-дълъг обхват на дългите светлини, достигащ до 380 метра. В предната част са променени не само светлините, но и радиаторната решетка, която вече е по-ъгловата и прилича повече на DS 4. Задната част също е обновена, като задните LED светлини са по-тесни и надписът Crossback между тях е заменен с името на марката DS Automobiles. Добавени са и нови джанти с размери между 18 и 21 инча.
Размерите на новия DS 7 са почти непроменени - дължината е 4,59 метра, ширината - 1,90 метра, височината - 1,63 метра, а междуосието е 2,74 метра, поради което вътре се създава усещането за огромно пространство. Обемът на багажника от 555 литра остава непроменен, а при сгъване на задните седалки се увеличава до 1752 литра.
Промените в интериора на новия DS 7 са по-малко, но пък са допринесли за по-добра ергономия. Тапицерията на седалките може да бъде изработена от едрозърнеста кожа или особено мека кожа напа. В луксозния салон са използвани висококачествена алкантара и перфорирана кожа за седалките.
Предните седалки са облицовани с перфорирана кожа и предлагат електрическо регулиране, отопление, вентилация и няколко вида масаж. В салона е много просторно дори за високи хора, а на задния ред седалки, оборудвани с електрическо регулиране на наклона на облегалките, могат да седнат комфортно двама човека и да пътуват в като първокласен салон.
Пред погледа на водача, вместо традиционните прибори е позициониран 12-инчов инструментален дигитален дисплей, в който показателите са в ромбоидна скала. Водачът може да променя показанията му според желанията си, така че да се показва цялата информация, свързана с шофирането. В средата на таблото е поставен 12,3-инчовият сензорен екран на информационно-развлекателната система.
Все още менюто му е малко сложно за използване, но сега работи по-бързо и графиките са подобрени, благодарение на актуализирания софтуер. Мултимедийната система може да се управлява чрез гласовото управление, което улеснява търсенето в почти безкрайните менюта и подменюта. Системата много бързо се свързва безжично със смартфони чрез приложенията Apple Car Play или Android Auto, така че можете да слушате любимата си музика от страхотната премиум аудиосистема Focal.
Точно над централния сензорен екран се намира бутонът за стартиране на двигателя, а над него е разположен уникален часовник със стрелки B.R.M R180, който се показва при стартиране на мотора.
На борда е монтирано и устройство за нощно виждане, което засича и предупреждава за пешеходци, велосипедисти и животни. Две инфрачервени камери наблюдават очите на човека, който седи зад волана и предлагат на водача да спре, ако вече е изморен.
Новият кросоувър DS 7 се предлага с няколко различни вида задвижване. В гамата има три варианта на plug-in хибридни бензинови двигатели, както и 1,5-литров 4-цилиндров турбодизелов мотор с мощност 130 к.с. За потребителите, които ще използват автомобила основно в града и околностите, и по-рядко ще пътуват на дълги разстояния, DS Automobiles предлага plug-in хибрид в три версии на мощност с 225, 300 или 360 к.с.
Златната среда е DS 7 E-Tense 300, оборудван с 1,6-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател PureTech с мощност 200 к.с., който работи в съчетание с два електромотора - по един на предния и един на задния мост, с мощност съответно 110 и 112 к.с., които образуват система за двойно предаване и задвижване на всички колела. Системната мощност е 300 к.с., а системният въртящ момент е 520 Нм.
Благодарение на тези показатели, DS 7 E-Tense 300 спринтира от място до 100 км/ч само за 5,9 секунди и достига максимална скорост от 235 км/ч. Хибридната система е съчетана с 8-степенна автоматична трансмисия, която изпраща мощността към четирите колела. Предлагат се режими Sport, Electric, Comfort, Hybrid или 4WD.
Всички plug-in хибридни варианти на новия DS 7 са оборудвани с нова батерия с капацитет 14,2 кВтч, която според модификацията позволява електрически пробег от 57 км при смесен цикъл и до 81 км в градски цикъл на WLTP. Батерията може да се зареди на бърза зарядна станция за 2 часа с бордовото зарядно устройство от 7,4 кВт.
Докато в батерията има заряд, DS 7 E-Tense 300 може да измине 100 км със съвсем малко гориво от порядъка на литър-два. Когато зарядът свърши и продължите на бензин, средният разход на гориво при извънградско шофиране на разстояние от около 600 км беше 5,9 л/100 км. Каросерията на новия DS 7 E-Tense 300 е свалена с 15 мм и благодарение на адаптивното шаси, колата преминава през дупките без да се усеща.
Ако пътувате предимно на дълги разстояния по магистралата с максимално разрешената скорост, по-добре заложете на новия DS 7 с 1,5-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател BlueHDi с мощност 130 к.с. В съчетание с 8-степенната автоматична скоростна кутия, този мотор ви дава всичко, от което се нуждаете за едно комфортно пътуване.
Новата версия на силовия агрегат 1.5 BlueHDi 130 отговаря на най-строгите европейски екологични стандарти. В съчетание с новата 8-степенна автоматична скоростна кутия, този двигател е пример за комбиниране на пъргава динамика, доказана надеждност и нисък разход на гориво.
Максималният въртящ момент от 300 Нм е наличен още от 1750 об/мин, благодарение на което DS 7 се ускорява пъргаво и лесно, като безпроблемно поддържа скорост от 140 км/ч на магистралата. Турбодизеловият мотор работи тихо и меко, без да се натрапва с шума си дори и при висока скорост. За това има заслуга и добрата шумоизолация, която осигурява приятна атмосфера в салона.
Автоматична скоростна кутия превключва плавно предавките и осигурява несравним комфорт в градския трафик, а също така допринася за по-нисък разход на гориво в сравнение с автоматичните трансмисии от предишни поколения. На извънградски път DS 7 BlueHDi консумира едва 4,9 л/100 км, а в града разходът не надвишава 6,5 л/100 км.
На борда на новия DS 7 ще се чувствате прекрасно и като водач, и като пътник, независимо дали се возите до водача или на задната седалка. Управлението е станало по-прецизно, благодарение на което завиването създава приятното усещане да знаем накъде сме насочили колелата и отлична обратна връзка.
Ако искате висок комфорт на возене, по-добре изберете възможно най-малките джанти с гуми с висок профил. Така ще постигнете значително по-меко возене дори и по неравните български пътища. При нормално темпо на шофиране DS 7 е много балансиран. Можете да се носите спокойно и да получавате истинско усещане за луксозен френски автомобил.
На пътя DS 7 се управлява леко и с финес, воланът може да се върти с една ръка, а обратната връзка между кормилото и колелата е пряка и отчетлива. Високият SUV е стабилен на магистралата и се контролира добре в завоите, без каросерията да се наклонява осезаемо. Модернизираното окачване допринася за високия комфорт на возене, елиминира неравностите и прави пътуването приятно и безопасно, а времето минава неусетно.
Новият кросоувър DS 7 се предлага в седем нива на оборудване - Bastille, Performance Line, Performance Line+, Rivoli, Esprit de Voyage, Opera и La Premiere. На българския пазар цената на новия DS 7 започва от 83 344 лева за модела с дизеловия двигател 1.5 BlueHDi 130 Automatic. Отличен баланс между висок комфорт, добра динамика и нисък разход на гориво, както и относително приемлива цена за луксозен SUV, осигурява нивото Rivoli на цена от 92 849 лева.
Хибридната версия на DS 7 E-Tense 225 струва минимум 110 849 лева за първото ниво Bastille, а топмоделът DS 7 E-Tense 360 4х4 в най-високото ниво La Premiere струва нескромните 158 070 лева - доста пари дори и за френския президентски автомобил.
Технически характеристики
DS 7 1.5 BlueHDi 130 Automatic
Размери
Дължина: 4593 мм
Широчина: 1895 мм
Височина: 1625 мм
Междуосие: 2738 мм
Собствено тегло: 1510 кг
Обем на резервоара: 55 литра
Двигател
Тип: редови 4-цилиндров турбодизелов
Работен обем: 1499 куб. см
Максимална мощност: 130 к.с. при 3750 об/мин
Максимален въртящ момент: 300 Нм при 1750-2750 об/мин
Скоростна кутия: 8-степенна автоматична
Задвижване на колелата: предно предаване
Динамика
Максимална скорост: 195 км/ч
Ускорение от 0-100 км/ч: 10,9 секунди
Среден разход: 5,6 л/100 км
Емисии на СО2: 146 г/км
Цена на модела с ДДС: 92 849 лева (Rivoli)