Спортният кросоувър Lamborghini Urus дебютира през декември 2017 година и представлява повече от половината от продажбите на италианската марка. На автомобилното изложение в Пекин беше представено обновеното Lamborghini Urus SE, което освен новостите в екстериора и интериора, вече се предлага като хибрид, който се зарежда в контакта.

Вижте как изглежда новото Lamborghini Urus SE  >>  >>  >>

Това е вторият електрифициран модел на Lamborghini, след хиперколата Revuelto. Хибридното задвижване на кросоувъра обаче няма нищо общо с конфигурацията с четири електромотора на Revuelto. Новото Lamborghini Urus SE се задвижва от хибридна система, която комбинира 4,0-литров V-образен 8-цилиндров битурбо бензинов двигател с мощност 666 к.с. и 850 Нм и електромотор със 192 к.с. и 483 Нм, вграден в 8-степенната автоматична скоростна кутия. Общата мощност на хибридната система в Lamborghini Urus SE достигна 800 к.с. и 950 Нм.

Снимка: Lamborghini

Базовата версия на Lamborghini Urus S е с мощност 620 к.с. и въртящ момент от 800 Нм. Тази изключителна производителност обаче има малък ефект върху динамиката на ускорението. Новото Lamborghini Urus SE достига първите 100 км/ч за 3,4 секунди срещу 3,5 секунди за базовия модел S и 3,3 секунди за версията Performante. Всичко се дължи на собственото тегло, което се е увеличило до 2540 кг, което е със 190 кг повече от бензиновите версии.

Тази разлика се осигурява основно от батерията с капацитет 25,9 кВтч, която е монтирана в багажника под подя и гарантира 60 км пробег в чисто електрически режим. Въпреки това, ако първият спринт е по-труден за хибридния Urus, отколкото за бензиновите версии, то по-нататъшното ускорение става по-енергично. Новото Lamborghini Urus SE ускорява от място до 200 км/ч за 11,2 секунди, докато при версията S отнема 12,8 секунди, а при Performante - 12,4 секунди.

Снимка: Lamborghini

По-висока е и максималната скорост на хибрида - 312 км/ч вместо 305 км/ч за двата бензинови варианта. В чисто електрически режим кросоувърът Lamborghini може да достигне 130 км/ч. Електрониката за управление е придобила допълнителни режими EV Drive, Hybrid, Performance и Recharge в допълнение към вече познатите Strada, Sport, Corsa, Neve, Sabbia и Terra.

Към електрическата добавка, хибридното Lamborghini Urus SE разполага и с различно задвижване на четирите колела. Вместо централен диференциал Torsen е монтиран електрохидравличен съединител като при Porsche Cayenne, а вместо активен заден диференциал има конвенционален отворен диференциал с електронно симулирано заключване.

Снимка: Lamborghini

Всичко това позволява да се спести 20 кг от теглото. Има и визуални разлики от бензиновите версии. Новото Lamborghini Urus SE има по-голям преден капак, различни фарове и оригинална предна броня. Увеличените въздухозаборници са подобрили охлаждането на двигателното отделение с 15%. Преработената опашка с масивна черна лента между светлините не само прилича повече на суперкола на Lamborghini, но помага за увеличаване на притискащата сила с 35%.

Колелата са с диаметър от 21 до 23 инча. Салонът разполага с 47 цветови комбинации, като има и редица нови варианти. Екранът на мултимедийната система е с диагонал 12,3 инча, има различен блок от превключватели на централната конзола, различни облицовки и вентилационни дефлектори. Хибридното Lamborghini Urus SE ще бъде пуснато в продажба през лятото и тази версия ще остане в експлоатация поне още четири години, тъй като изцяло електрическото второ поколение Urus трябва да се появи след 2028 г.