Скандалът с Volkswagen се разраства
Скандалът с измамите свързани с нивата на вредни емисии в дизеловите двигатели на Volkswagen се разраства.
Стана ясно, че и Seat са оборудвали свои автомобили с "подправени" двигатели.
От 2009 година насам Seat са снабдили 500 000 автомобила със софтуер за манипулиране на екотестовете за отработените газове, съобщава в. "Паис", цитиран от Франс прес и БТА.
Припомняме, че Seat е собственост на Volkswagen групата.
Междувременно стана ясно, че ръководителят на Porsche Матиас Мюлер ще бъде новият президент и главен изпълнителен директор на Volkswagen, заемайки мястото на подалия оставка Мартин Винтеркорн, съобщи Ройтерс, позовавайки се на собствен източник.
Мюлер разполага с подкрепата на мнозинството от 20-членния надзорен съвет, който се събира днес.
Винтеркорн подаде оставка след девет години начело на най-големия европейски автомобилостроител, след като групата призна, че е манипулирала резултатите от екотестовете на дизеловите си коли в Съединените щати.
Volkswagen предвижда пенсията на Винтеркорн да бъде 28,5 милиона евро, но бившият шеф на VW може да претендира за двойно повече - Винтеркорн може да иска 60 милиона евро за пенсия и компенсация за предсрочното си оттегляне.
Според високопоставен източник, цитиран от Ройтерс, трима от най-висшите ръководители в групата ще бъдат отстранени днес.
Освен Мартин Винтеркорн, ще бъдат уволнени и двама топ мениджъри от групата - Улрих Хакенберг, директор по техническото развитие на Audi и Волфганг Хац, директорът по разработката на двигатели на Porsche.
От 2009 година насам Seat са снабдили 500 000 автомобила със софтуер за манипулиране на екотестовете за отработените газове, съобщава в. "Паис", цитиран от Франс прес и БТА.
Припомняме, че Seat е собственост на Volkswagen групата.
Междувременно стана ясно, че ръководителят на Porsche Матиас Мюлер ще бъде новият президент и главен изпълнителен директор на Volkswagen, заемайки мястото на подалия оставка Мартин Винтеркорн, съобщи Ройтерс, позовавайки се на собствен източник.
Мюлер разполага с подкрепата на мнозинството от 20-членния надзорен съвет, който се събира днес.
Винтеркорн подаде оставка след девет години начело на най-големия европейски автомобилостроител, след като групата призна, че е манипулирала резултатите от екотестовете на дизеловите си коли в Съединените щати.
Скандалът с VW по-опасен за Германия от гръцката криза?
Volkswagen предвижда пенсията на Винтеркорн да бъде 28,5 милиона евро, но бившият шеф на VW може да претендира за двойно повече - Винтеркорн може да иска 60 милиона евро за пенсия и компенсация за предсрочното си оттегляне.
Според високопоставен източник, цитиран от Ройтерс, трима от най-висшите ръководители в групата ще бъдат отстранени днес.
Освен Мартин Винтеркорн, ще бъдат уволнени и двама топ мениджъри от групата - Улрих Хакенберг, директор по техническото развитие на Audi и Волфганг Хац, директорът по разработката на двигатели на Porsche.